Ορόσημο για τη μελλοντική πορεία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ χαρακτήρισε το 2024 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Περιστέρης, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική στροφή προς επαναλαμβανόμενες ροές εσόδων και την ενίσχυση της παρουσίας στον τομέα των παραχωρήσεων.
«Το 2024 άρχισε να αποτυπώνεται ξεκάθαρα ο μακροπρόθεσμος στρατηγικός στόχος της εταιρείας που ήταν να οικοδομήσουμε μια ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με σταθερές, προβλέψιμες και επαναλαμβανόμενες ροές. Μια εταιρεία-πρωταγωνιστή στις υποδομές και τις παραχωρήσεις, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε ολόκληρη τη Νότια και Νοτιοανατολική Ευρώπη», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Περιστέρης κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης της εταιρίας.
«Το όραμά μας για μια ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με προβλέψιμα και διαρκή έσοδα υλοποιείται. Πλέον, διαμορφωνόμαστε ως κορυφαίος παίκτης στις υποδομές, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλη τη Νότια και Νοτιοανατολική Ευρώπη», δήλωσε ο κ. Περιστέρης.
Ισχυρός πυλώνας οι παραχωρήσεις
Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου ενισχύεται δυναμικά και εκτιμάται ότι σε βάθος χρόνου θα προσεγγίσει τα 11 δισ. ευρώ.
Ο συγκεκριμένος τομέας συνεισφέρει πλέον άνω του 60% της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου, κάτι το οποίο είναι ήδη εμφανές από τους πρώτους μήνες της χρονιάς οπότε και ενσωματώθηκε η Αττική Οδός.
Στρατηγικής σημασίας επίσης αποτελεί η ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού έως τα τέλη του 2025.
Σημειώνεται πως μεγάλα έργα, όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι και το καζίνο στο Ελληνικό, δεν έχουν συμπεριληφθεί στον συγκεκριμένο υπολογισμό.
Τα έσοδα ξεπερνούν τα 800 εκατ. ευρώ, ενσωματώνοντας και την πώληση της Τέρνα Ενεργειακής. Ο προσαρμοσμένος δείκτης EBITDA αναμένεται να διπλασιαστεί το προσεχές διάστημα, με βασικούς μοχλούς ανάπτυξης τα έργα ΣΔΙΤ και οι παραχωρήσεις.
Σε συνέχεια των καλών επιδόσεων, ο όμιλος επέστρεψε κεφαλαίο ύψους 135 εκατ. ευρώ με προτεινόμενο μέρισμα 0,40 ευρώ ανά μετοχή.
Σιδηροδρομικά έργα στη Ρουμανία
Ένα από τα σημαντικότερα νέα έργα αποτελεί η προσωρινή ανάδειξη της ΤΕΡΝΑ – σε κοινοπραξία με την Alstom Romania – ως μειοδότη για δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα στη Ρουμανία, συνολικού προϋπολογισμού σχεδόν 1 δισ. ευρώ. Πρόκειται για την αναβάθμιση της γραμμής Craiova–Drobeta Turnu Severin–Caransebeș, μήκους 83 χλμ., με την ΤΕΡΝΑ να συμμετέχει στην κοινοπραξία με περίπου 500 εκατ. ευρώ από το συνολικό κόστος. Οι συμβάσεις αναμένεται να υπογραφούν μέχρι το τέλος του έτους.
Ενέργεια: Παρουσία με επίκεντρο την τεχνογνωσία
Αναφορικά με τον ενεργειακό τομέα, ο κ. Περιστέρης διευκρίνισε ότι η πώληση της Τέρνα Ενεργειακής – παρά τη σημαντική της αξία – δεν συνεπάγεται αποχώρηση από τον κλάδο. «Παραμένουμε παρόντες στην ενέργεια, με εστίαση σε σύνθετα, απαιτητικά έργα, όπως η αντλησιοταμίευση και τα υπεράκτια αιολικά πάρκα», σημείωσε, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική τοποθέτηση του Ομίλου σε τεχνολογικά προηγμένες ενεργειακές λύσεις.
Επιπλέον, μέσω της Ήρων, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΕΙΝΑΙ στην παραγωγή όσο και στην προμήθεια ενέργειας, με τελευταίο παράδειγμα τη νέα μονάδα στην Κομοτηνή.
«Η καθετοποιημένη δομή της εταιρείας αποτελεί βασικό παράγοντα περιορισμού του σχετικού ρίσκου της αγοράς και προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης αξιοποίησης των ευκαιριών που ανακύπτουν. Η νέα θερμοηλεκτρική μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή, ισχύος 877 MW, την οποία έχει αναπτύξει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε κοινοπραξία με τη Motor Oil και η οποία αποτελεί επένδυση 375 εκατ. ευρώ, αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του β’ εξαμήνου του έτους», ανέφερε.
Ανθρώπινο δυναμικό και εκπαίδευση
Η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί επίσης βασικό άξονα στρατηγικής. Ήδη, έχουν προγραμματιστεί 300 νέες προσλήψεις, ενώ ο Όμιλος υποστηρίζει ενεργά μεταπτυχιακά προγράμματα σε συνεργασία με κορυφαία πανεπιστήμια όπως το ΕΜΠ, επενδύοντας στο ανθρώπινο κεφάλαιο της επόμενης γενιάς.
Μέσω του προγράμματος «Πολυμήχανη Γενιά», ο Όμιλος εφαρμόζει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων για την υποστήριξη της νέας γενιάς επιστημόνων. Στην κορυφή αυτού του προγράμματος βρίσκεται η στρατηγική μας συνεργασία με το ΕΜΠ για ένα πρότυπο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών για μηχανικούς, με τους πρώτους απόφοιτους του προγράμματος να έχουν ήδη ενταχθεί στην αγορά. Είναι, επίσης, ενδεικτικό ότι κατά την περίοδο 2024-2025 ο Όμιλός μας προσέλαβε περισσότερους από 300 νέους και νέες μηχανικούς.