Στην τέταρτη φάση σημαντικών τεχνικών εργασιών για τη βελτίωση και ανακατασκευή των διαδρόμων προχωρά η Fraport Greece, η εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Το νέο στάδιο των επεμβάσεων αφορά τα αεροδρόμια Ζακύνθου (ZTH), Κεφαλονιάς (EFL), Κέρκυρας (CFU), Σάμου (SMI), Ρόδου (RHO), Μυτιλήνης (MJT), Μυκόνου (JMK) και Σαντορίνης (JTR).
Οι εργασίες περιλαμβάνουν προσωρινή αναστολή της λειτουργίας των διαδρόμων στα παραπάνω αεροδρόμια, σύμφωνα με προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα, ώστε να εκτελεστούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα οι απαιτούμενες παρεμβάσεις.
Αναλυτικά, οι χρονικές περίοδοι παύσης λειτουργίας των διαδρόμων ανά αεροδρόμιο, έχουν ως εξής:
Πρόγραμμα διακοπής λειτουργίας διαδρόμων
Αεροδρόμιο – Περίοδος Αναστολής Λειτουργίας Διαδρόμου
- Ζάκυνθος (ZTH): 02 Φεβρουαρίου 2026 - 16 Φεβρουαρίου 2026
- Κεφαλονιά (EFL): 17 Νοεμβρίου 2025 - 01 Δεκεμβρίου 2025
- Κέρκυρα (CFU): 12 Ιανουαρίου 2026 - 26 Ιανουαρίου 2026
- Σαντορίνη (JTR): 12 Ιανουαρίου 2026 - 19 Ιανουαρίου 2026
- Ρόδος (RHO): 24 ώρες κάθε Τρίτη 18:01 – Τετάρτη 17:59
(Διάστημα 18 Νοεμβρίου 2025 - 24 Μαρτίου 2026) - Μυτιλήνη (MJT): 24 ώρες κάθε Τρίτη 00:01 – 23:59
(Διάστημα 18 Νοεμβρίου 2025 - 24 Μαρτίου 2026) - Σάμος (SMI): 24 ώρες κάθε Τετάρτη 00:01 – 23:59
(Διάστημα 19 Νοεμβρίου 2025 - 17 Δεκεμβρίου 2025) - Μύκονος (JMK): 48 ώρες κάθε Τρίτη 00:01 – Τετάρτη 23:59
(Διάστημα 18 Νοεμβρίου 2025 - 18 Μαρτίου 2026)
(*) Ώρα Τοπική
(**) Εξαιρούνται οι 23, 24 και 31 Δεκεμβρίου 2025 και οι 6 και 7 Ιανουαρίου 2026
Έκτακτες πτήσεις και στόχος των έργων
Σημειώνεται ότι, κατά τη διάρκεια των ανωτέρω περιόδων, τυχόν πτήσεις επείγοντος χαρακτήρα (αεροδιακομιδές, πτήσεις ερευνών και διάλυσης, πυρόσβεσης, ανθρωπιστικές, κρατικές και λοιπές πτήσεις εθνικού χαρακτήρα), θα είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν από ελικόπτερα, ενώ όλες οι υπηρεσίες των αεροδρομίων θα παρέχονται κανονικά.
Οι παραπάνω εργασίες αποσκοπούν στην περαιτέρω ενίσχυση του ήδη υψηλού επιπέδου ασφαλείας των διαδρόμων και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, εκτενείς παρεμβάσεις αναμόρφωσης των πλευρικών ζωνών ασφαλείας (Runway Strips) και των περιοχών ασφαλείας πέρατος των διαδρόμων (RESA).
Οι εργασίες αυτές αποτελούν μέρος της σύμβασης παραχώρησης.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Fraport Greece,
«Η διακοπή της λειτουργίας των διαδρόμων είναι απαραίτητη, λόγω μεγέθους και πολυπλοκότητας των έργων, ο δε προγραμματισμός των εργασιών έχει γίνει έτσι ώστε τα διαστήματα αναστολής λειτουργίας των διαδρόμων να είναι τα μικρότερα δυνατά.
Η κανονιστική συμμόρφωση και η ασφάλεια, σε όλα τα επίπεδα, αποτελούν βασικές προτεραιότητες της εταιρείας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένες εργασίες αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού για την περαιτέρω αναβάθμιση του ήδη υψηλότερου επιπέδου ασφάλειας και λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece.
Σχετίζονται με έργα μεγάλης κλίμακας που εκτελεί η εταιρεία, στο πλαίσιο χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.»