Η αυξανόμενη προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών προς τις ελληνικές μάρκες μπύρας δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες για τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης και την μπύρα Βεργίνα. Η αλλαγή αυτή στις καταναλωτικές προτιμήσεις, σε συνδυασμό με την αυξημένη τουριστική κίνηση και τη σταθεροποίηση της οικονομίας, ενίσχυσε την εγχώρια ζήτηση και έδωσε τη δυνατότητα στην εταιρεία να αυξήσει την παραγωγική της ικανότητα και τις πωλήσεις της.
Το 2024, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης πέτυχε κύκλο εργασιών 31,25 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 2,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (30,61 εκατ. ευρώ), παρά τις αυξήσεις στα κόστη πρώτων υλών και ενέργειας που περιόρισαν τα λειτουργικά κέρδη. Το μικτό κέρδος ενισχύθηκε κατά 0,7%, φτάνοντας τα €10,76 εκατ., με περιθώριο 34,44%, ως αποτέλεσμα της μείωσης του κόστους παραγωγής. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε €5,68 εκατ. με περιθώριο 18,19%, ενώ το EBIT διαμορφώθηκε στο 10,57%. Παρά τις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες (53,74% επί των πωλήσεων), η εταιρεία διατήρησε την ανθεκτικότητά της, αν και τα προ φόρων κέρδη υποχώρησαν κατά 11% στα €2,99 εκατ., και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα €2,49 εκατ., παρουσιάζοντας πτώση 6,6%.
Η λειτουργία του νέου ζυθοποιείου στην Κομοτηνή από τον Φεβρουάριο του 2024, με παραγωγική δυναμικότητα 80 εκατ. λίτρα ετησίως, αποτελεί στρατηγική επένδυση που αναμένεται να υποστηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της εταιρείας. Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στην ανανέωση του χαρτοφυλακίου της, δίνοντας έμφαση σε υγιεινές επιλογές μπύρας, ώστε να καλύψει τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών.
Η διαμάχη με Heineken
Υπενθυμίζεται, ότι η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης παραμένει σε πολυετή νομική αντιπαράθεση με τον πολυεθνικό κολοσσό Heineken, γεγονός που εξακολουθεί να σκιάζει την αγορά μπύρας στη χώρα. Όπως σημειώνεται και στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, οι στρεβλώσεις που προκαλεί η μη λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού συνεχίζουν να επηρεάζουν αρνητικά την πορεία της. H διαμάχη αυτή, που ξεκίνησε το 2015, αναδεικνύει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η εταιρεία στην προσπάθειά της να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, ενώ οι πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις που αναγνωρίζουν τον ρόλο της Heineken στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιουργούν προϋποθέσεις για αποζημιώσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Πολιτόπουλος δηλώνει αισιόδοξος για το 2025, επισημαίνοντας τη σημαντική βελτίωση των οικονομικών μεγεθών, καθώς αναμένεται μείωση του κόστους πρώτων υλών και ενέργειας, σταθεροποίηση των επιτοκίων και συνέχιση της ζήτησης για ελληνικές μπύρες, στοιχεία που θα οδηγήσουν σε καλύτερα λειτουργικά αποτελέσματα και ενίσχυση της κερδοφορίας.