Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H&M: Πώς έκανε «διπλό ταμείο» στην Ελλάδα, χωρίς αύξηση πωλήσεων

H&M / Πηγή: Intime
H&M / Πηγή: Intime

Εκρηκτική άνοδο στην κερδοφορία της για τη χρήση 2023-202 κατέγραψε η H&M Ελλάδας, παρά τη στασιμότητα στις πωλήσεις, επιβεβαιώνοντας την αποδοτικότητα της στρατηγικής που εστιάζει στη συγκράτηση εξόδων και την αναβάθμιση του λιανικού της μοντέλου.

Συγκεκριμένα, ο τζίρος της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο ανήλθε σε 184,59 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας οριακή άνοδο 0,47% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ωστόσο τα καθαρά κέρδη σχεδόν διπλασιάστηκαν, φθάνοντας τα 4,58 εκατ. ευρώ (από τα 2,39 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν).

Το κόστος πωληθέντων μειώθηκε κατά 4,88%, περιοριζόμενο σε 71,5 εκατ. ευρώ, ενώ το μικτό κέρδοςαυξήθηκε κατά 4,16%, αγγίζοντας τα 113 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε περαιτέρω, από 59,09% στο 61,27%.

Τα λειτουργικά κέρδη πριν από φόρους και τόκους ενισχύθηκαν κατά 18,4% στα 7,34 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 23,3%, στα 6,71 εκατ. ευρώ. Οι συνολικοί φόροι έφτασαν τα 2,13 εκατ., αφήνοντας καθαρό αποτέλεσμα ύψους 4,58 εκατ. ευρώ.

Η καθαρή θέση της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 40,48 εκατ. ευρώ, ενισχυμένη κατά 12,67%, ενώ το ενεργητικό της έφτασε τα 75,65 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο 8,25%. Τα διαθέσιμα σε μετρητάδιατηρήθηκαν σχεδόν αμετάβλητα, στα 36,19 εκατ. ευρώ.

Παρότι δεν εγκρίθηκε διανομή μερίσματος από τα κέρδη της τελευταίας χρήσης, η εταιρεία ενέκρινε, τον Απρίλιο του 2025, διανομή 4,2 εκατ. ευρώ προς τη μητρική H&M Hennes & Mauritz GBC AB, από αδιανέμητα κέρδη παλαιότερων ετών.

Επενδύσεις και ανακαινίσεις - Όχι νέα ανοίγματα

Η σουηδική αλυσίδα δεν προχώρησε σε άνοιγμα νέων καταστημάτων, δίνοντας προτεραιότητα στην αναμόρφωση του υφιστάμενου δικτύου, με επίκεντρο το μοντέλο “family store”. Το κατάστημα στη Σκουφά στο Κολωνάκι έκλεισε, ενώ δύο καταστήματα ανακαινίστηκαν πλήρως: στην Ερμού 11 και στον Πειραιά. Οι αναβαθμίσεις εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σχέδιο μετασχηματισμού που ήδη υλοποιείται σε όλη την Αττική, αλλά και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί 7 ανακαινίσεις στην Ελλάδα και 12 στο εξωτερικό, με στόχο να φτάσουν συνολικά τις 25 νέες παρεμβάσεις το 2025, ενισχύοντας την εμπειρία των καταναλωτών.

Κατά τη διάρκεια της χρήσης, η H&M επιβαρύνθηκε με πρόστιμα και προσαυξήσεις ύψους 361.433 ευρώ, τα οποία σχετίζονται με μη διαβιβασμένες αποδείξεις σε έξι καταστήματα, ύστερα από ελέγχους της ΑΑΔΕ. Παράλληλα, καταγράφηκαν έκτακτες αμοιβές ύψους 24.947 ευρώ για υπηρεσίες ελέγχου.

Λιγότερο προσωπικό, σταθερό δίκτυο

Ο αριθμός εργαζομένων της εταιρείας μειώθηκε ελαφρώς, από 1.014 άτομα το 2023, σε 996 άτομα στο τέλος του 2024. Το δίκτυο πωλήσεων παραμένει σταθερό, με 35 φυσικά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Η H&M Ελλάδας αναμένει διατήρηση της κερδοφορίας και το 2025, ενώ δίνει έμφαση στη συνετή διαχείριση εξόδων, εν μέσω συνεχιζόμενων επιπτώσεων από την ενεργειακή κρίση. Οι τιμές ενέργειας, παρότι παρουσιάζουν σημάδια σταθεροποίησης, εξακολουθούν να επιβαρύνουν τα λειτουργικά κόστη.

Όπως σημειώνει η διοίκηση, στόχος είναι να διατηρηθεί το επίπεδο κερδών στα φετινά επίπεδα και, εφόσον επιτρέψουν οι συνθήκες, να επιτευχθεί και περαιτέρω αύξηση του κύκλου εργασιών.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ