Ανοδικά κινήθηκε η επιβατική κίνηση το πρώτο εξάμηνο του 2025 για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ο οποίος κατέγραψε ενίσχυση των εσόδων του με τα καθαρά κέρδη να κινούνται πτωτικά, λόγω αυξημένων χρηματοοικονομικών εξόδων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΔΑΑ, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 15,1 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024, με τους επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού να αυξάνονται κατά 2,2% και 9,8% αντίστοιχα.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η επιβατική κίνηση έφτασε τα 5,8 εκατομμύρια, αυξημένη κατά 11,4% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2024, με τους επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού να αυξάνονται κατά 3,1% και 14,9% αντίστοιχα.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2025, η συνολική επιβατική κίνηση ανήλθε σε 9,3 εκατομμύρια, αντανακλώντας αύξηση 5,3% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024, και οι επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 1,7% και 6,8% αντίστοιχα.
Έσοδα και EBITDA
Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 5,0% σε 308,2 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2025, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης και της αναπροσαρμογής των τελών αεροδρομίου, καθώς και της ισχυρής επίδοσης των εμπορικών δραστηριοτήτων.
Το Προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 182,3 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 59,2%, σύμφωνα με τον βραχυπρόθεσμο στόχο του ΔΑΑ.
Τα Κέρδη μετά από Φόρους διαμορφώθηκαν σε 92,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 5,1% λόγω της μείωσης του Μεταφερόμενου Ποσού.
Υγιής Χρηματοοικονομική θέση με καθαρό χρέος ύψους 767,2 εκατ. ευρώ και Δείκτη Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA (Τελευταίων Δώδεκα Μηνών) ύψους 1,8x.
Επενδύσεις και έργα
Το Πρόγραμμα Επέκτασης του Αεροδρομίου προχωρά βάσει χρονοδιαγράμματος με την έναρξη κατασκευής του πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων (MSP) και του νέου βορειοδυτικού χώρου στάθμευσης αεροσκαφών (NWA).
Ολοκληρώνεται η Γενική Μελέτη για την επέκταση του Κεντρικού Αεροσταθμού (MTB) και του Δορυφορικού Αεροσταθμού (STB), ενώ ο κατασκευαστικός διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη με την προσέγγιση «Πρώιμης Συμμετοχής Εργολάβου» (Early Contractor Involvement).
Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 189,8 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 0,6% σε σύγκριση με το 2024.
Το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 182,3 εκατ. ευρώ, με περιθώριο 59,2%, εναρμονισμένο με τους στόχους της Εταιρείας.
Αποσβέσεις και επενδύσεις
Οι αποσβέσεις για τους πρώτους έξι μήνες του έτους ανήλθαν σε 40,3 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 0,7 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2024.
Οι επενδύσεις της περιόδου ανήλθαν σε 90,0 εκατ. ευρώ, αντικατοπτρίζοντας την πρόοδο της Επέκτασης.
Χρηματοοικονομικά έξοδα
Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 29,4 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 20,3% σε σχέση με το 2024, λόγω υψηλότερων τόκων, πρόσθετων κεφαλαιουχικών δαπανών και χαμηλότερων εσόδων από τόκους.
Κερδοφορία
Τα Κέρδη προ Φόρων το πρώτο εξάμηνο του 2025 διαμορφώθηκαν σε 120,2 εκατ. ευρώ έναντι 126,9 εκατ. ευρώ το 2024.
Ο φόρος εισοδήματος μειώθηκε κατά 6,2% σε 28,0 εκατ. ευρώ, από 29,9 εκατ. ευρώ.
Ως εκ τούτου, τα Κέρδη Μετά από Φόρους ανήλθαν σε 92,2 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 4,9 εκατ. ευρώ από το 2024.
Προοπτικές
Η Εταιρεία εκτιμά ότι η επιβατική κίνηση θα κινηθεί με μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό ανάπτυξης το 2025, ενώ μακροπρόθεσμα θα προσαρμοστεί σε χαμηλότερα μονοψήφια ποσοστά.
Τα έσοδα ανά επιβάτη από τις Αεροπορικές Χρεώσεις θα ευθυγραμμιστούν με το 15% Απόδοσης επί του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων.
Στον τομέα των Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, η απόδοση ανά επιβάτη αναμένεται να παραμείνει σταθερή για το 2025, αλλά να δεχθεί πιέσεις μεσοπρόθεσμα λόγω έργων.
Παρά τη βραχυπρόθεσμη πίεση, η Εταιρεία προβλέπει ότι τα καθαρά κέρδη για τα έτη 2025 και 2026 θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα, περί τα 200 εκατ. ευρώ ετησίως.
Με το Πρόγραμμα Επέκτασης να προχωρά, διατηρείται η πρόβλεψη για ολοκλήρωση του 50% των επενδύσεων έως το 2028 και του υπολοίπου έως το 2032.