Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Aegean–IndiGo «ανοίγουν φτερά» για Ινδία - Το οικονομικό στοίχημα Βασιλάκη σκοντάφτει στη βίζα

Το matchy-matchy μπλε χρώμα της Aegean, με αυτό της ινδικής αεροπορικής IndiGo συναντώνται για να «ξεκλειδώσουν» την πρόσβαση στην πιο πολυπληθή χώρα του κόσμου, με στόχο να τετραπλασιάσoυν την επιβατική κίνηση ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ινδία, η οποία μέχρι σήμερα εξυπηρετείται αποκλειστικά μέσω ανταποκρίσεων. Ωστόσο τα μεγαλεπήβολά σχέδια του προέδρου της ελληνικής αεροπορικής, Ευτύχη Βασιλάκη του του CEO της ινδικής, Πίτερ Έλμπερς, σκοντάφτουν στην ελληνική γραφειοκρατία και την έκδοση της βίζας για τους Ινδούς. Το θέμα παραμένει το βασικό εμπόδιο, με τους επικεφαλής των δύο εταιρειών να τονίζουν ότι η επιτυχία της πρωτοβουλίας εξαρτάται άμεσα από την ταχύτητα επίλυσης των διαδικαστικών δυσκολιών. 

Ο κ. Βασιλάκης, υπογράμμισε από την εκδήλωση παρουσίασης της συμφωνίας ότι, αν δεν υπάρξει ενίσχυση των ελληνικών διπλωματικών υπηρεσιών με προσωπικό και τεχνογνωσία, οι καθυστερήσεις στην έκδοση θεωρήσεων θα λειτουργήσουν ανασταλτικά. «Αν δεν λυθούν τα ζητήματα της διαδικασίας και του προσωπικού, το εγχείρημα θα συναντήσει προβλήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο επικεφαλής της IndiGo ήταν απόλυτος: «Το θέμα της βίζας είναι καθοριστικό. Εάν δεν επιλυθεί, θα θέσει σε κίνδυνο την επιτυχία όλης της προσπάθειας».

Από τον Ιανουάριο οι πτήσεις 

 Από τον Ιανουάριο 2026, η IndiGo ξεκινά έξι εβδομαδιαίες πτήσεις (τρεις από Νέο Δελχί και τρεις από Μουμπάι), ενώ τον Μάρτιο η Aegean θα προσθέσει οκτώ ακόμα (πέντε προς Νέο Δελχί και τρεις προς Μουμπάι). Συνολικά, οι απευθείας πτήσεις ανάμεσα στις δύο χώρες θα φτάσουν τις 14 την εβδομάδα, από... καμία σήμερα. Στυόχος ο τετραπλασιασμος της σημερινής (έμμεσης) κίνησης, που ανέρχεται στους 20.000 επιβάτες.

Με τη συμφωνία, η Αθήνα μπορείς να μετατραπεί σε βασική πύλη για τους Ινδούς ταξιδιώτες προς προορισμούς όπως η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τα νησιά, τα Βαλκάνια και η Κροατία, ενώ οι Έλληνες θα έχουν πλέον πρόσβαση σε 92 προορισμούς εντός Ινδίας και 40 επιπλέον διεθνείς, κυρίως στη Νότια Ασία. Η νέα συμμαχία λειτουργεί με μοντέλο κοινής πτήσης (codeshare), επιτρέποντας στους επιβάτες να κλείνουν εισιτήρια από την Ινδία μέχρι τα ελληνικά νησιά και τις βαλκανικές χώρες, με ενιαίο δρομολόγιο.

Ο κ. Βασιλάκης δεν έκρυψε τον στρατηγικό χαρακτήρα της συμφωνίας, αποφεύγοντας ωστόσο να αποκαλύψει ποια από τις δύο εταιρείες έκανε την πρώτη προσέγγιση.

XLR αεροσκάφη στην πρώτη γραμμή

Η συνεργασία εγκαινιάζει και επιχειρησιακά ορόσημα: και οι δύο εταιρείες ρίχνουν στην αεροπορική γραμμή Ινδίας–Ελλάδας τα νεότερα Airbus A321neo XLR, προσθέτοντας ευελιξία και άνεση σε πτήσεις περίπου 7,5 ωρών. Η Aegean έχει ήδη ανακοινώσει την προμήθεια 60 νέων αεροσκαφών έως το 2031, με επένδυση ύψους 4 δισ. δολαρίων.

Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Η νέα σύνδεση φέρνει την Aegean για πρώτη φορά σε μία από τις πιο ραγδαία αναπτυσσόμενες αγορές του πλανήτη, με τον πρόεδρο της εταιρείας να επισημαίνει ότι «το άνοιγμα αυτό δεν αφορά μόνο τουρισμό προς τα νησιά, αλλά και συνδέσεις προς premium ευρωπαϊκούς προορισμούς». Παράλληλα, υπογράμμισε πως η τουριστική σεζόν των Ινδών διαφέρει σημαντικά από αυτή των Ευρωπαίων, επιτρέποντας την επιμήκυνση της περιόδου υψηλής ζήτησης για την Ελλάδα, αφού οι Ινδοί αποφεύγουν τους καλοκαιρινούς μήνες και τη ζέστη.

Από την πλευρά του, ο κ. Έλμπερς υπογράμμισε τη σημασία της σύνδεσης, λέγοντας πως αποτελεί «κομβικό σταθμό για τη διεθνοποίηση της IndiGo» και πως μέσω του δικτύου της Aegean, οι Ινδοί ταξιδιώτες αποκτούν πρόσβαση όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη και τα Βαλκάνια. Ταυτόχρονα, οι Έλληνες επιβάτες αποκτούν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν σε 92 ινδικές πόλεις και 40 διεθνείς προορισμούς, αξιοποιώντας τη δύναμη της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Ινδίας.

Οι... πλούσιοι Ινδοί

Ο πρόεδρος της Aegean ανέδειξε τις απεριόριστες δυνατότητες που ανοίγονται, επισημαίνοντας ότι μόνο το 0,5% του πληθυσμού της Ινδίας –περίπου 8 εκατομμύρια άτομα– δηλώνει ετήσιο εισόδημα άνω των 50.000 δολαρίων. «Αυτός ο αριθμός είναι 20 με 25 φορές μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο στην Ελλάδα», δήλωσε, τονίζοντας ότι η αεροπορική και τουριστική κίνηση μπορεί να αυξηθεί ραγδαία. Η ινδική οικονομία αναπτύσσεται με 6% ετησίως, ενώ η αερομεταφορά καταγράφει ετήσια αύξηση 12% στο εσωτερικό και 14% στο εξωτερικό.

Και η Κρήτη

Ο CEO της IndiGo αναφέρθηκε και στο νέο διεθνές αεροδρόμιο του Ηρακλείου, στο οποίο συμμετέχει η ινδική GMR από κοινού με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ως άλλη μία ένδειξη της στρατηγικής σχέσης Ελλάδας–Ινδίας στον τομέα των μεταφορών και του τουρισμού.

Το «στοίχημα» Βασιλάκη για Μύκονο και Σαντορίνη

Στα πηγαδάκια με τους δημοσιογράφους, ο Ευτύχιος Βασιλάκης απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι οι Έλληνες δεν ταξιδεύουν πλέον, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Είναι ψέμα ότι οι Έλληνες δεν ταξιδεύουν λόγω ακρίβειας. Η πληρότητα στα αεροσκάφη μας δεν οφείλεται μόνο στους ξένους, αλλά στους Έλληνες τουρίστες» είπε χαρακτηριστικά, ενώ έβαλε και στοίχημα «Φέτος ταξιδέψαν περισσότεροι Έλληνες σε Μύκονο και Σαντορίνη. Τα δύο νησιά κατέγραψαν ρεκόρ Ελλήνων επισκεπτών, λόγω των μειωμένων τιμών».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ