Η ολλανδική ζυθοποιία Heineken προειδοποίησε την Τετάρτη ότι οι πωλήσεις μπύρας της το 2025 θα μειωθούν, λόγω της επιδείνωσης των μακροοικονομικών προκλήσεων, υποβαθμίζοντας εκ νέου τις προβλέψεις της για τον όγκο πωλήσεων. Η ανακοίνωση ήρθε λίγους μήνες μετά την «τιμωρία» που είχε δεχθεί από τους επενδυτές για παρόμοια προειδοποίηση το προηγούμενο τρίμηνο.
Αγώνας για ανάκαμψη των πωλήσεων
Η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο και οι ανταγωνιστές της δυσκολεύονται τα τελευταία χρόνια να ανακτήσουν ρυθμούς αύξησης του όγκου πωλήσεων.
Αν και οι ζυθοποιοί κατόρθωσαν να αντισταθμίσουν μέρος των απωλειών μέσω αυξήσεων τιμών, οι επενδυτές επικεντρώνονται πλέον στην πραγματική κατανάλωση, δηλαδή στον όγκο πωλήσεων μπύρας — δείκτη που θεωρείται πιο ενδεικτικός της δυναμικής της αγοράς.
Πτώση μετοχής και αναθεώρηση προβλέψεων
Οι μετοχές της Heineken είχαν υποχωρήσει πάνω από 8% τον Ιούλιο, όταν η εταιρεία είχε προειδοποιήσει ότι οι ετήσιοι όγκοι θα παρέμεναν σχεδόν αμετάβλητοι, αντί να αυξηθούν όπως αναμενόταν.
Τώρα, η ζυθοποιία ανακοίνωσε πως αναμένει "μέτρια μείωση" του όγκου πωλήσεων για το 2025, επιβεβαιώνοντας ότι η ανάκαμψη παραμένει δύσκολη.
Παράλληλα, τα ετήσια οργανικά λειτουργικά κέρδη αναμένεται να κινηθούν στο κατώτερο άκρο του εύρους 4%–8%, σύμφωνα με τη νέα καθοδήγηση της εταιρείας — επίπεδο που ήδη είχαν προβλέψει οι αναλυτές, βάσει εσωτερικής συναίνεσης της Heineken.
Αυξημένη αβεβαιότητα και ασθενής ζήτηση
Ο διευθύνων σύμβουλος Dolf van den Brink δήλωσε ότι η μακροοικονομική αστάθεια έγινε πιο έντονη το τρίτο τρίμηνο του έτους.
«Αναμένουμε ότι η ζήτηση θα ανακάμψει όταν οι συνθήκες ομαλοποιηθούν», σημείωσε στη δήλωσή του.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πωλήσεις της Heineken το τρίτο τρίμηνο επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την αδύναμη ζήτηση στη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη.
Το κλίμα των καταναλωτών έχει επιβαρυνθεί από εμπορικές εντάσεις σε βασικές αγορές όπως η Βραζιλία, ενώ στην εγχώρια ολλανδική αγορά η εταιρεία έχασε μερίδιο στα ράφια των λιανοπωλητών έπειτα από διαμάχη για τις τιμές.
Ήπια μείωση εσόδων, καλύτερη από τις προβλέψεις
Η Heineken ανακοίνωσε μείωση 0,3% στα καθαρά έσοδα του τρίτου τριμήνου, επίδοση καλύτερη των προβλέψεων των αναλυτών, που περίμεναν πτώση 0,8%.
Παρά τη μικρή υπεραπόδοση, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία σε παγκόσμιο επίπεδο — από τη μείωση της κατανάλωσης έως τις αυξήσεις του κόστους — δείχνουν πως το 2025 θα είναι έτος προσαρμογής για τη Heineken και ολόκληρο τον κλάδο της ζυθοποιίας.
Με πληροφορίες από Reuters