Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Corona: Οι λόγοι πίσω από την υποχώρηση των πωλήσεων στην Αμερική

Η Constellation Brands, η αμερικανική εταιρεία πίσω από τις μπύρες Modelo Especial και Corona, είχε επενδύσει έντονα στους Λατίνους καταναλωτές για να συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία. Ωστόσο, η στρατηγική αυτή φαίνεται να ανατρέπεται υπό το βάρος των εκτεταμένων απελάσεων και της αυστηρής μεταναστευτικής πολιτικής της κυβέρνησης Τραμπ.

Αλλαγή Καταναλωτικής Συμπεριφοράς

Πολλοί Λατίνοι, είτε έχουν νόμιμη παρουσία στις ΗΠΑ είτε όχι, αποφεύγουν πλέον δημόσιους χώρους — καταστήματα, εστιατόρια, μπαρ — εξαιτίας της έντονης ενίσχυσης των ελέγχων μετανάστευσης. Έρευνες αγοράς και στοιχεία από εταιρείες δείχνουν ότι κοινωνικές εκδηλώσεις όπου συχνά καταναλώνεται μπύρα έχουν συρρικνωθεί, ενώ περικοπές θέσεων εργασίας σε κλάδους με υψηλό ποσοστό μεταναστών και το αυξανόμενο κόστος ζωής έχουν περιορίσει περαιτέρω τα διαθέσιμα εισοδήματα.

Πτώση Πωλήσεων και Μετοχής

Οι πωλήσεις της Constellation έχουν μειωθεί δραματικά. Η Modelo έχασε την πρωτιά της από τη Michelob Ultra και η μετοχή της εταιρείας έχει υποχωρήσει σχεδόν 40% μέσα στη χρονιά, κατατάσσοντάς την ανάμεσα στις ασθενέστερες επιδόσεις του S&P 500.

Επιπτώσεις στην Εταιρική Αμερική

Οι εξελίξεις αυτές αναδεικνύουν τον απροσδόκητο αντίκτυπο που έχουν οι μεταναστευτικές πολιτικές του Προέδρου Τραμπ σε κλάδους της οικονομίας και μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες είχαν βασιστεί για χρόνια στην αυξανόμενη αγοραστική δύναμη των Λατίνων καταναλωτών.

Ιδιαίτερα Μεγάλη Εξάρτηση από Λατίνους Καταναλωτές

Η Constellation έχει πληγεί περισσότερο από άλλες εταιρείες, καθώς περίπου οι μισοί από τους αγοραστές των προϊόντων της στην κατηγορία της μπύρας είναι Λατίνοι — η υψηλότερη συγκέντρωση στον κλάδο. Η Καλιφόρνια, με τη μεγαλύτερη λατινοαμερικανική κοινότητα στις ΗΠΑ και συχνό στόχο μεταναστευτικών ελέγχων, αποτελεί και την ισχυρότερη αγορά της εταιρείας.

Από την Άνοδο στην Αγορά Μπύρας στην Απότομη Πτώση

Το 2013, η Constellation απέκτησε τα αποκλειστικά δικαιώματα διανομής της Grupo Modelo στις ΗΠΑ, μεταμορφώνοντάς τη σε παγκόσμιο κολοσσό αλκοολούχων ποτών. Η εταιρεία επένδυσε συστηματικά σε προϊόντα και καμπάνιες προσαρμοσμένες στις λατινοαμερικανικές καταναλωτικές προτιμήσεις, γεγονός που τροφοδότησε εντυπωσιακή ανάπτυξη για χρόνια.

Η Modelo κατάφερε το 2023 να ξεπεράσει την Bud Light σε πωλήσεις, ενώ η Corona κατέλαβε την πέμπτη θέση στη χώρα. Ωστόσο, οι θετικές αυτές επιδόσεις αντιστράφηκαν τους τελευταίους μήνες.

Επιχειρηματικές Επιπτώσεις από την Αύξηση των Απελάσεων

Η εντατικοποίηση των απελάσεων έχει πλήξει επιχειρήσεις σε πολλές πόλεις με μεγάλα μεταναστευτικά δίκτυα. Σχεδόν οι μισοί μικρομεσαίοι επιχειρηματίες δηλώνουν ότι η αυξημένη επιβολή μεταναστευτικών νόμων επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργία τους. Στο Τέξας, εστιατόρια αναφέρουν πτώση κίνησης και απώλειες προσωπικού.

Μεγάλοι όμιλοι όπως Burlington, Wingstop, Colgate-Palmolive και PepsiCo έχουν επίσης καταγράψει μειώσεις πωλήσεων σε περιοχές με έντονη λατινοαμερικανική παρουσία. Στις δικές της αναφορές, η Constellation έχει προειδοποιήσει ότι αλλαγές στις μεταναστευτικές πολιτικές αποτελούν σημαντικό κίνδυνο για την επιχειρηματική της δραστηριότητα.

Η Θέση της Εταιρείας

Οι αποστολές μπύρας στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 8,7% το τελευταίο τρίμηνο, ενώ για το οικονομικό έτος 2026 προβλέπεται πτώση έως και 4%. Ο διευθύνων σύμβουλος Bill Newlands παραδέχθηκε ότι οι αλλαγές στη συμπεριφορά των Λατίνων καταναλωτών κινούνται «κόντρα στην επιχείρηση», καθώς η ανησυχία στην κοινότητα έχει αυξηθεί σημαντικά.

Με πληροφορίες από CNN

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ