Σε ένα σκηνικό που θύμιζε παλιά ελληνική ταινία, με μια ιστορική αναδρομή σε όλες τις χρονικές περιόδους της Ελλάδας και τους σταθμούς της Φουρλής, από το ημιυπόγειο της οδού Σανταρόζα έως τον σύγχρονο όμιλο με παρουσία σε τέσσερις χώρες και χαρτοφυλάκιο ισχυρών διεθνών brands, η Φουρλής γιόρτασε τα 75 χρόνια ιστορίας της και έθεσε τους επόμενους στρατηγικούς της στόχους.
Στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε εχθές το βράδυ στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικό Κόσμο», παρουσία του προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Αν. Τασούλα, ο Βασίλης Φουρλής, πρόεδρος του Ομίλου Fourlis, ανέφερε ότι «τρεις πυλ΄ψνες μας πήγαν μπροστά, η στρατηγική μας που συνεχώς ανανεώνεται, η σωστή διαχειρηση των ανθρώπων και οι αρχές. Μέσα από 100 κύματα φτάσαμε εδώ και ελπιζω να πάμε και πιο πέρα».
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Φουρλή, Γιάννης Βασιλάκος, παρουσίασε το νέο επιχειρηματικό σχέδιο που θα καθοδηγήσει την επόμενη φάση ανάπτυξης. Κεντρικός άξονας αποτελεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός, ο οποίος δεν περιορίζεται σε τεχνολογική αναβάθμιση αλλά στοχεύει στη δημιουργία μιας ενιαίας και υπερσύγχρονης πλατφόρμας λιανικής, στην οποία θα λειτουργούν όλα τα brands του ομίλου η ΙΚΕΑ, η Intersport και η Footlocker. Αυτό θα επιτρέψει στον όμιλο να λειτουργεί με μεγαλύτερη αποδοτικότητα, να ενσωματώνει νέα concepts άμεσα και να επεκτείνεται σε νέες αγορές, αξιοποιώντας κοινά συστήματα, ενοποιημένες διαδικασίες και ένα ολοκληρωμένο CRM.
Ο κ. Βασιλάκος τόνισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη, την πολυκαναλική λειτουργία και την επέκταση του ομίλου στο εξωτερικό. Η στρατηγική εφαρμόζεται σταδιακά, σε ένα τριετές πλάνο υλοποίησης, ώστε η καθημερινή λειτουργία να συνεχίζεται απρόσκοπτα, ενώ παράλληλα υλοποιούνται οι αλλαγές, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «το αεροπλάνο πρέπει να πετάει ενώ αλλάζεις κινητήρα».
Στο πλαίσιο της επενδυτικής στρατηγικής, η προτεραιότητα δίνεται σε concepts με υψηλή απόδοση. Η ΙΚΕΑ αξιοποιεί μικρότερα καταστήματα που επιτρέπουν ταχεία ανάπτυξη, ενώ η Footlocker, υπό νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς στις ΗΠΑ, προσφέρει σημαντική ευκαιρία κερδοφόρας επέκτασης σε διεθνείς αγορές. Όλες οι νέες συνεργασίες και ενδεχόμενες εξαγορές παραμένουν ανοιχτές, καθώς ο όμιλος υιοθετεί ένα ευέλικτο επιχειρηματικό μοντέλο που επιτρέπει την προσθήκη ή αφαίρεση concepts ανάλογα με τις ανάγκες και την απόδοσή τους.
Όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκος, η στρατηγική του Ομίλου Φουρλή συνδυάζει την παράδοση 75 χρόνων με τη σύγχρονη επιχειρηματική αντίληψη, εστιάζοντας στην ανάπτυξη, την καινοτομία και την ενοποίηση υποδομών και διαδικασιών, με στόχο να λειτουργεί ο όμιλος ως ενιαία, δυναμική και διεθνώς ανταγωνιστική πλατφόρμα λιανεμπορίου.
Μιλώντας για την προσωπική του απόφαση να αναλάβει το τιμόνι του Ομίλου Φουρλή, μετά τον Κωτσόβολο, ο Γιάννης Βασιλάκος τόνισε ότι από το πρώτο ραντεβού με τον Βασίλη Φουρλή ένιωσε ότι υπήρχε απόλυτη ταύτιση αξιών. «Είχαμε τις ίδιες αξίες», σημείωσε, «και ήξερα ότι ήθελα να συνεχίσω την καριέρα μου εδώ. Ήμουν σε μια εταιρεία με 75 χρονια ιστορίας, που εξαγοράστηκε απο μια που επίσης είχε ιδρυθεί πριν 75 χρονια (ΔΕΗ) και έψχνα πάλι κατι με... 75» είπε με μια δόση χιούμορ. Όπως επισήμανε στον Όμιλο υπάρχουν στελέχη που καταλαβαίνουν τα όρια, λειτουργούν χωρίς περιττούς ελέγχους και διαθέτουν πραγματικό όραμα για μια ελληνική εταιρεία που θέλουν να στηρίξουν και να αναπτύξουν. Μάλιστα... υποσχέθηκε ότι θα είναι εδώ να γιορτάσει και τα 100 χρόνια Φουρλής.
O όμιλος δραστηριοποιείται ήδη σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, ενώ σταδιακά θα αναπτύξει το δίκτυό του και σε Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο, με το σύνολο των χωρών να φτάνει τις οκτώ.
Παρόντες στην εκδήλωση πολλοί επιχειρηματίες, όπως ο Ευτύχης Βασιλάκης της Aegean, αλλά κaι πολλοί εργαζόμενοι, νυν και πρώην, οι οποίοι δεν έκρυψαν τη συγκίνησή τους, όπως ο κ. Απ΄. Πεταλάς (επί σειρά ετών CEO του Ομίλου), βλέποντας ιστορικές στιγμές της Fourlis από θεατρική ομάδα, με επικεφαλής τον Θανάση Αλευρά. Με τα τραγούδια τους εμπλούτισαν τη βραδυά, η Γιώτα Νέγκα, ο Δημήτρης Μπάσης κ.λ.π.