Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

26ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics: Υποδομές και καθυστερήσεις «φρενάρουν» τον ρόλο της Θεσσαλονίκης ως logistics hub

Ελλιπής παραμένει η λειτουργικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όσο δεν ολοκληρώνεται η οδική του σύνδεση με την ΠΑΘΕ, όπως τόνισε σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Γιουτίκας, μιλώντας από το βήμα του 26ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Ο κ. Γιουτίκας έκανε λόγο για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις από πλευράς του φορέα υλοποίησης, της Εγνατία Οδός Α.Ε., με αποτέλεσμα το έργο να παραμένει ημιτελές και ο κόμβος 16 να μην έχει τεθεί σε λειτουργία.

«Και τα νέα δεν είναι ευχάριστα, καθώς κατά πληροφορίες, η οδική σύνδεση του λιμανιού δεν περιλαμβάνεται στις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει η ΤΕΡΝΑ από την Εγνατία Οδό Α.Ε. Και μόνο η ιδέα ότι αυτό το έργο μπορεί να μείνει “ορφανό”, με τρομάζει. Θέλω να πιστεύω πάντως ότι το Υπουργείο, αντιλαμβανόμενο την αναγκαιότητα και τη σπουδαιότητα, θα δρομολογήσει την υλοποίηση του έργου», επισήμανε ο κ. Γιουτίκας, κεντρικός ομιλητής στην πρώτη ενότητα του συνεδρίου.

Παρά τις επιφυλάξεις του, ο αντιπεριφερειάρχης χαρακτήρισε ως θετική εξέλιξη τη δέσμευση της ΤΕΡΝΑ, η οποία απορρέει από τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού Α.Ε., για την ολοκλήρωση των έργων της οδικής σύνδεσης Ευζώνων – ΠΑΘΕ.

Logistics: εκρηκτική ανάπτυξη και κρίσιμες υποδομές

Αναφερόμενος ειδικά στον κλάδο των logistics, ο κ. Γιουτίκας επισήμανε ως προς το πρότζεκτ του Υπερταμείου για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, ότι είναι πράγματι έργο στρατηγικής σημασίας για τη Θεσσαλονίκη και για ολόκληρη τη χώρα. «Υπάρχουν, ωστόσο, κάποια κυκλοφοριακά θέματα, κυρίως στην οδό Πόντου, που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν, για τα οποία έχουμε ήδη συζητήσει με το Υπερταμείο», επισήμανε.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στη ραγδαία ανάπτυξη του κλάδου τα τελευταία χρόνια, καθώς από τα 40 Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ) που λειτουργούσαν το 2018 στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, το 2024 έφτασαν τα 160. «Μιλούμε, δηλαδή, για τετραπλασιασμό των ΚΑΔ, που αναπτύσσονται κατά κύριο λόγο εντός και πέριξ της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης, στη Σίνδο και στο Καλοχώρι», ανέφερε.

Όπως τόνισε, σήμερα καταγράφονται εκατομμύρια κυβικά μέτρα αποθηκευτικής ικανότητας, έναντι μερικών χιλιάδων το 2018, ενώ τα νέα κέντρα καλύπτουν ευρύ φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, από τρόφιμα και φάρμακα έως γενικούς χώρους αποθήκευσης.

Καλοχώρι: Χωρίς συναίνεση δεν προχωρά τίποτα

Σε σχέση με την Άτυπη Βιομηχανική Συγκέντρωση στο Καλοχώρι, όπου δραστηριοποιούνται περίπου 800 επιχειρήσεις, ο κ. Γιουτίκας επισήμανε ότι το πρώτο μεγάλο βήμα για την εξυγίανση έγινε με πρωτοβουλία της Περιφέρειας. «Πρέπει, όμως, να είναι ξεκάθαρο ότι χωρίς τη συναίνεση του 55% του επιχειρηματικού κόσμου που δραστηριοποιείται στην περιοχή, δεν μπορεί να προχωρήσει τίποτα», τόνισε.

Όπως εξήγησε, η Περιφέρεια κατάφερε να εντοπίσει περίπου 2.000 ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, στους οποίους εστάλη αναλυτικό ενημερωτικό υλικό. «Δυστυχώς, ελάχιστοι έχουν απαντήσει έως τώρα. Αν θέλουμε πραγματικά να αλλάξει η εικόνα και το Καλοχώρι να αποκτήσει υποδομές αντάξιες των δυνατοτήτων του, πρώτες οι ίδιες οι επιχειρήσεις πρέπει να δείξουν ενδιαφέρον», υπογράμμισε.

Ενωτική Σίνδου και Κιλκίς – Ν. Σάντας

Ο κ. Γιουτίκας αναφέρθηκε και σε έργα που έχουν αρχίσει να ξεμπλοκάρουν, όπως ο οδικός συνδετήριος άξονας της ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης, γνωστός ως «Ενωτική Σίνδου», για τον οποίο οι μελέτες βρίσκονται στο τελικό στάδιο και εκκρεμεί μόνο η σύμφωνη γνώμη του ΟΣΕ ώστε να προχωρήσει η δημοπράτηση.

«Με την Ενωτική Σίνδου κατασκευάζουμε έναν κάθετο άξονα διπλής κατεύθυνσης, μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων, που θα συνδέει τη Σίνδο με τη Γ’ Ζώνη της ΒΙΠΕΘ και τις δύο εθνικές οδούς», εξήγησε, υπενθυμίζοντας ότι σήμερα ο δρόμος διακόπτεται πριν τις σιδηροδρομικές γραμμές.

Παράλληλα, με χρηματοδότηση περίπου 55 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας, εκκινεί η αναβάθμιση του οδικού δικτύου Κιλκίς – Ν. Σάντας – Ασσήρου, σε μήκος 12 χιλιομέτρων. «Το έργο έχει δημοπρατηθεί και πιστεύουμε ότι μέσα στον Ιανουάριο θα υπογράψουμε τη σύμβαση με τον ανάδοχο», ανέφερε.

Δήμος Θεσσαλονίκης και ΣΒΕ: Χωρίς υποδομές δεν υπάρχουν logistics

Την ανάγκη να επιταχυνθούν τα έργα υποδομών που εκκρεμούν στη Θεσσαλονίκη υπογράμμισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, τονίζοντας ότι τα logistics αποτελούν πυλώνα ανάπτυξης για την πόλη. «Από το 2010 συζητάμε για το στρατόπεδο Γκόνου και τη διασυνδεσιμότητα του λιμανιού. Αν έχουμε τα εργαλεία, η περιοχή θα απογειωθεί», ανέφερε.

Ιδιαίτερα αιχμηρή ήταν και η τοποθέτηση της προέδρου του ΣΒΕ Λουκίας Σαράντη, η οποία χαρακτήρισε το σιδηροδρομικό δίκτυο “τραγικά πίσω” στη μεταφορά εμπορευμάτων. «Ο έκτος προβλήτας, αν δεν συνδεθεί με ΠΑΘΕ και σιδηρόδρομο, θα είναι άνευ αντικειμένου για τη βιομηχανία», προειδοποίησε.

Τα μεγέθη της ελληνικής αγοράς logistics

Στα μεγέθη της ελληνικής αγοράς logistics αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΕΕL Βορείου Ελλάδος Δρ. Δημήτρης Τσιτσάμης, σημειώνοντας ότι η αγορά 3PL έφτασε τα 510 εκατ. ευρώ, με ρυθμό ανάπτυξης 5,5% φέτος και προβλεπόμενο 6,5% την επόμενη διετία, ενώ οι 10 μεγαλύτερες εταιρείες κατέχουν σχεδόν το 60% της αγοράς.

Όπως τόνισε, ο κλάδος κατέγραψε άνοδο άνω του 22% σε έναν χρόνο, με συνολικό μέγεθος 1,5 δισ. ευρώ το 2023. «Η Θεσσαλονίκη έχει μια μοναδική ευκαιρία να εξελιχθεί σε πλήρως λειτουργικό πολυτροπικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», κατέληξε, υπογραμμίζοντας ότι η περαιτέρω αναβάθμιση προϋποθέτει την υλοποίηση των μεγάλων έργων στο λιμάνι, στο Γκόνου και στις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ