Με επενδύσεις 1 δισ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2032, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ετοιμάζεται να αλλάξει πίστα. Η υλοποίηση του μεγαλύτερου αναπτυξιακού προγράμματος στην ιστορία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση των επόμενων ετών, όπως την περιγράφει ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΑ, Γιώργος Καλλιμασιάς.
Στους επόμενους μήνες αναμένεται να κλειδώσει ο ανάδοχος για το βασικό έργο της επέκτασης του του τερματικού σταθμού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο κατασκευαστικό εγχείρημα που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στο αεροδρόμιο της Αθήνας, με στόχο την αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας στους 40 εκατομμύρια επιβάτες. Παράλληλα, έχουν ήδη δρομολογηθεί έργα-προπομποί, όπως η δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών και η κατασκευή σύγχρονου πολυώροφου πάρκινγκ, τα οποία εξελίσσονται εντός χρονοδιαγράμματος.
«Η επέκταση των υποδομών είναι ίσως το πιο κρίσιμο έργο των επόμενων ετών», ανέφερε ο κ. Καλλιμασιάς, υπογραμμίζοντας ότι η κατασκευή θα γίνει με σταδιακές παραδόσεις, ώστε το αεροδρόμιο να συνεχίσει να λειτουργεί απρόσκοπτα. Όπως σημείωσε, η περίοδος των έργων θα φέρει αναπόφευκτα κάποια προσωρινή ταλαιπωρία για τους επιβάτες, «όμως στο τέλος θα μιλάμε για ένα ουσιαστικά νέο αεροδρόμιο, σχεδιασμένο για τις ανάγκες της επόμενης εποχής».
Ο νέος CEO, που αναλαμβάνει επισήμως καθήκοντα την 1η Φεβρουαρίου, τόνισε ότι παραλαμβάνει μια εταιρεία σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο επιχειρησιακής, οικονομικής και περιβαλλοντικής ωριμότητας. «Αναλαμβάνω τον ΔΑΑ σε ένα σημείο αριστείας. Η επιλογή των μετόχων αντανακλά τη συνέχεια μιας στρατηγικής που έχει αποδείξει τη δυναμική της όλα αυτά τα χρόνια», δήλωσε, δίνοντας το στίγμα της διοικητικής συνέχειας.
Στα 34 εκατ. φέτος η επιβατική κίνηση
Από την πλευρά του, ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Παράσχης έκανε έναν συνοπτικό απολογισμό μιας χρονιάς-σταθμού. Το 2025 αναμένεται να κλείσει με περίπου 34 εκατ. επιβάτες, επίδοση αυξημένη σε σχέση με το 2024 και υψηλότερη από τις αρχικές προβλέψεις. «Είναι μια πολύ καλή χρονιά για το αεροδρόμιο της Αθήνας», σημείωσε, τονίζοντας ότι η θετική εικόνα δεν στηρίζεται αποκλειστικά στον εισερχόμενο τουρισμό, αλλά και στη σταθερή ενίσχυση των ταξιδιών των Ελλήνων.
Ο κ. Παράσχης αναφέρθηκε στη μεταπανδημική πορεία της χώρας και στον ρόλο του αεροδρομίου στην οικονομία. «Η φιλοσοφία μας ήταν πάντα να μιλάμε με έργα», ανέφερε χαρακτηριστικά, κάνοντας λόγο για μια διαδρομή που περιλάμβανε τόσο ευνοϊκές όσο και ιδιαίτερα απαιτητικές περιόδους. Με την ολοκλήρωση του στρατηγικού πλάνου Route 25 και την επίτευξη μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος, όπως τόνισε, κλείνει ένας κύκλος ωρίμανσης για τον ΔΑΑ.
Ιδιαίτερη βαρύτητα είχε η αναφορά του στην αλλαγή σκυτάλης στη διοίκηση. «Με τον Γιώργο συνεργαζόμαστε εδώ και 25 χρόνια. Η ανάληψη των καθηκόντων του είναι μια φυσική συνέχεια», δήλωσε για τον διάδοχό του, επισημαίνοντας ότι η επιλογή νέου CEO από την εσωτερική ηγετική ομάδα αποτελεί ξεκάθαρη ψήφο εμπιστοσύνης στο μοντέλο διοίκησης και στα αποτελέσματα που έχουν παραχθεί. Όπως είπε ο ίδιος θα παραμείνει στον ΔΑΑ με συμβουλευτικό ρόλο, διασφαλίζοντας ομαλή μετάβαση.
«Έχουμε μπροστά μας μεγάλες προκλήσεις», ανέφερε, «αλλά και μια μοναδική ευκαιρία να σχεδιάσουμε σήμερα το αεροδρόμιο της Αθήνας για τις επόμενες γενιές» είπε καταλήγοντας ο κ. Καλλιμασιάς.