Νέα
  • ΓΔ: 877.99 +0.19%
  • Τζίρος: 39,76 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Κορκίδης: Κυρίαρχη δύναμη στη θάλασσα η Ελλάδα και το 2021

Η Ελλάδα είναι ανάμεσα στους «Αρχηγούς των Ωκεανών», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, υπογραμμίζοντας ότι, η ελληνική ναυτιλία είναι κυρίαρχη δύναμη στην Παγκόσμια Ναυτιλιακή Βιομηχανία με τον ελληνόκτητο στόλο να αποτελεί το 54,3% του ευρωπαϊκού και το 19,7% του παγκόσμιου.

Μετά την Ελλάδα, στη παγκόσμια κλίμακα ακολουθεί η Ιαπωνία με 11,47%, η Κίνα με 10,51%, η Σιγκαπούρη με 6,19%, το Χονγκ Κονγκ με 5%, η Γερμανία με 4,92%, η Κορέα με 3,91%, η Νορβηγία με 3,11%. 

Ο ελληνόκτητος στόλος απαρτίζεται συνολικά από 4.038 πλοία με μέσω όρο ηλικίας τα 12,1 έτη έναντι 14,5 που είναι ο μέσος όρος του παγκόσμιου στόλου. Η χωρητικότητα είναι 350,4 εκ. τόνους dwt και 205,6 εκ. gross tonnage. Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 158 πλοία  συνολικής χωρητικότητας 18,4 εκ. τόνους dw και 13,01 gross tonnage.

Από το 2000 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 12% όσο αφορά τον αριθμό πλοίων και κατά 126% όσο αφορά τη χωρητικότητα από 151 εκ. τόνους dw στους 350,4. Ο στόλος αναπτύσσεται συνεχώς όχι μόνο με νεότευκτα, άλλα και με αγορές σύγχρονων second hand πλοίων.

Αναλυτικά:

•    Τα τελευταία 20 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου μειώθηκε κατά 46,3% από τα 21,8 έτη στα 11,7.
•    Ο μέσος όρος για τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια  είναι τα 9,6 έτη για τα φορτηγά τα 10,3 και για τα υγραεριοφόρα τα 7,5.
•    Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 54,3% της ΕΕ-27 και 19,7% του παγκόσμιου.
•    Κάθε χρόνο το 20%-25% των αγορών πλοίων είναι από ελληνικά συμφέροντα.
•    Το εισερχόμενο συνάλλαγμα έφθασε τα 17,3 δις ευρώ.
•    Η ελληνόκτητη ναυτιλία απασχολεί 192.000 εργαζομένους.
•    Ελληνικών συμφερόντων είναι το 11,5% των χημικών και product tankers, το 16,4% των bulk carriers, το 26,6% των crude oil tankers, το 12,2% των LNG, το 7% των container ships.
•    Η συνεισφορά της επιβατηγού ναυτιλίας, με στοιχεία 2019, εκτιμάται σε 13,6 δις ευρώ ή 7,4% του ΑΕΠ της χώρας και σε όρους απασχόλησης σε 8,5%.

Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περισσότερα από 200 ναυλομεσιτικά γραφεία που ασχολούνται με τις ναυλώσεις και με αγοραπωλησίες πλοίων, ενώ ο Πειραιάς είναι από τα σημαντικότερα λιμάνια επισκευής και εφοδιασμού με πάνω από 800 υποστηρικτικές στη ναυτιλία επιχειρήσεις. Ο εγγεγραμμένος στόλος στο ελληνικό νηολόγιο είναι 671 πλοία με 68,2 εκ. τόνους dw, αλλά με τη νέα δέσμη μέτρων του υπουργείου στο μέλλον αναμένεται η ελληνική σημαία να προσελκύσει περισσότερα πλοία, αφού ο ελληνόκτητος στόλος είναι μοιρασμένος σε 32 εθνικά νηολόγια.

Να σημειωθεί, ότι στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα 2021,διοργανώνεται στις 20-21 Μαΐου το συνέδριο European Maritime Day «EMD 2021» στην πόλη Den Helder της Βόρειας Ολλανδίας, από το υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, είναι μια διήμερη ετήσια εκδήλωση, κατά τη διάρκεια της οποίας, οι ενδιαφερόμενοι για τα θαλάσσια ζητήματα της ΕΕ έρχονται σε φυσική ή διαδικτυακή επαφή, συζητούν και αναπτύσσουν κοινή δράση για τις θαλάσσιες υποθέσεις και τη βιώσιμη γαλάζια οικονομία.

Το συνέδριο EMD, αποτελεί το μέρος συνάντησης των «Αρχηγών των Ωκεανών» και παρέχει μια διαδραστική εμπειρία παρακολούθησης και συζήτησης γύρω από την τρέχουσα κατάσταση ενός ευρέως φάσματος θεμάτων, που αφορούν τη γαλάζια οικονομία και το θαλάσσιο περιβάλλον. 

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ