Νέα
  • ΓΔ: 1448.7 +0.06%
  • Τζίρος: 165,66 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Trikalinos Αυγοτάραχο: Από το Αιτωλικό στα 100 καλύτερα εστιατόρια του κόσμου

«Για μία οικογενειακή επιχείρηση, που ξεκίνησε την ασχολία με το αυγοτάραχο το 1856 στο Αιτωλικό, ήταν δύσκολη η απόφαση να μετατρέψουμε ένα παραδοσιακό προϊόν - το οποίο ήταν γνωστό κυρίως στην τοπική κοινωνία- σε προϊόν gourmet γεύσης και υγείας», υπογράμμισε στο 2o Ετήσιο Συμπόσιο Δημιουργικής Ηγεσίας του Κέντρου Αριστείας ΣΕΒ, ο Ζαφείρης Τρικαλινός, ιδιοκτήτης της Trikalinos, προσθέτοντας, «ήταν ένα αρκετά δαπανηρό project και χρονοβόρο. Βοηθηθήκαμε από πανεπιστήμια, από ειδικούς, πληρώσαμε πάρα πολλά χρήματα και καταλήξαμε να φτιάξουμε ένα προϊόν που έχει γεύση και υγεία. Δεν έχει σχεδόν καθόλου αλάτι, είναι κάτω από 2%. Αυτό το προϊόν το… ντύσαμε και αρχίσαμε να το ταξιδεύουμε.

Κάνει… καλό στην υγεία

Τόνισε χαρακτηριστικά ότι «πήραμε ένα προϊόν που ήταν παστό, αποξηραμένο, γευστικά έβγαινε το…αλάτι, ενώ ήταν απαγορευμένο για καρδιακές παθήσεις, υπέρταση κλπ. Εμείς όλο αυτό το φέραμε… τούμπα και βγάλαμε ένα προϊόν με όλες τις γεύσεις που αναγνωρίζει η γλώσσα, το πικρό, το γλυκό, το αλμυρό και το ξινό. Οι μελέτες που έχουμε κάνει με τα πανεπιστήμια της χώρας, μας δείχνουν ότι όποιος γεύεται το αυγοτάραχο Τρικαλινός, κάνει…καλό στην υγεία του. Πέφτει η χοληστερόλη, πέφτουν τα τριγλυκερίδια, καθαρίζουν οι αρτηρίες».

Επανασυστήθηκε

Ωστόσο, συνέχισε ότι αυτό το προϊόν έπρεπε να το συστήσει ξανά στην αγορά. «Φτιάξαμε την συσκευασία, βάλαμε τις οδηγίες χρήσης, βάλαμε ό,τι απαιτείται από τη νομοθεσία και στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Αμερική, άλλα έπρεπε να το γνωρίσει και πάλι ο κόσμος. Εκείνο που είχε μεγάλη επιτυχία ήταν ότι, πήραμε στην ομάδα μας την σεφ που είχε δουλέψει το προϊόν μας και με απλές συνταγές και με άλλα υλικά το γνώρισε στις κουζίνες. Κάναμε στοχευμένες κινήσεις, πήγαμε σε παντοπωλεία, σε καλά μπακάλικα, σε ομάδες, σε σεφ, σε σχολές μαγειρικής. Μετά από 13 χρόνια, οι προσπάθειές μας άρχισαν να δίνουν καρπούς».

Υψηλός ανταγωνισμός

Ο κ. Τρικαλινός παραδέχεται ότι έχει υψηλό ανταγωνισμό από Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία, «αλλά ποιοτικά τους… κοιτάζουμε στα μάτια. Αυτές όμως είναι πολύ μεγαλύτερες χώρες από εμάς. Ένας φίλος μου Ισπανός, που κάνει ίσως το καλύτερο jamon, μου είχε πει ότι η αδικία για το αυγοτάραχό σας είναι ότι παράγεται στην Ελλάδα».

Η εναλλακτική του… χαβιαριού

«Μόλις γνώρισε το προϊόν μας ο μεγαλύτερος σεφ του κόσμου, ο Ferran Adrià, το αγκάλιασε και το θεωρούσε ως την εναλλακτική λύση στο χαβιάρι. Μάλιστα, στο βιβλίο που έγραψε για τα 30 καλύτερα τρόφιμα του κόσμου, συμπεριέλαβε και το δικό μας προϊόν. Και στη Βαρκελώνη που έγινε μία πολύ μεγάλη έκθεση, ξεκινούσε με την Ακρόπολη, την Αθήνα, τον…πατέρα μου και το προϊόν μας». Ακόμη ανάφερε ότι, κάποια στιγμή του ζήτησε ο μεγαλύτερος γαστρονομικός δημοσιογράφος της Αμερικής, ο Alan Richman, να του παρουσιάσει 7 πιάτα που ενδεχομένως να αποτελέσουν μέρος του γαστρονομικού τουρισμού. «Έρχεται στην Ελλάδα, βλέπει και κατόπιν γράφει σε μέσο του Καναδά ότι, ίσως το αβγοτάραχο Τρικαλινός είναι το καλύτερο χαβιάρι του κόσμου».

Προβολή σε διεθνή μέσα

Σημαντική προβολή έκαναν στο προϊόν της Trikalinos και άλλα μέσα μαζικής επικοινωνίας, όπως π.χ. το κανάλι Asia Travel Channel, οι New York Times, η Washington Post, το Spiegel κ.ά. «Αυτά, η χώρα μας δεν τα εκμεταλλεύεται. Τον Δεκέμβριο του 2013 παρουσιάστηκε το αυγοτάραχο στο Κογκρέσο ως ένα από τα πιο υγιεινά προϊόντα. Καμία αναφορά δεν υπήρξε γι’ αυτό», σημείωσε ο κ. Τρικαλινός ο οποίος τόνισε ότι, «το προϊόν μας ταξιδεύει σε Ευρώπη, Ασία, ΗΠΑ, αραβικές χώρες και από το 2009 είμαστε στα 100 καλύτερα εστιατόρια του κόσμου». Βρίσκεται ακόμη σε γνωστά διεθνή delicatessen, όπως είναι π.χ. τα: Petrossian, The Caviar House, Dean & DeLuca, Globus gourmet κ.ά.

Καμία έκπτωση στην πρώτη ύλη

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, σημείωσε ότι, «εκείνο που μου κληρονόμησαν ο παππούς και ο πατέρας μου είναι να μην κάνω ποτέ έκπτωση στην πρώτη ύλη». Πρόσθεσε δε ότι, «από το 2007, μετέφερα την επιχείρηση από το Αιτωλικό στην Αθήνα, μετά από προτροπή του Γεράσιμου Βασιλόπουλου. Εξετάζουμε διάφορα σενάρια και για το μέλλον, εξελίσσοντας τα προϊόντα μας, κάθε φορά έχω και μία έκπληξη».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ