Νέα
  • ΓΔ: 905.04 -0.05%
  • Τζίρος: 50,09 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Εξαγωγές: Ποια προϊόντα... made in Greece προτιμούν οι Αμερικανοί

Πηγή: Intime
Πηγή: Intime

Σύμφωνα με τα στοιχεία της αμερικανικής στατιστικής αρχής (U.S. Census Bureau), η αξία των ελληνικών εξαγωγών στις ΗΠΑ κατέγραψε πέρυσι πτώση 14%, σε σχέση με το 2019, ενώ η ΕΛΣΤΑΤ δίνει ελαφρώς μικρότερη υποχώρηση (12,9%).

Σε ό,τι αφορά το πρώτο εξαγόμενο προϊόν μας στις ΗΠΑ το 2020, το μεγαλύτερο ποσοστό των εν λόγω εξαγωγών αφορά στις παρασκευασμένες ή διατηρημένες σε άλμη επιτραπέζιες ελιές, γεγονός που τις κατατάσσει, για άλλη μια χρονιά, στο σημαντικότερο εξαγόμενο αγροτικό προϊόν μας στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με την U.S.A-I.T.C, το δεύτερο σημαντικότερο ελληνικό προϊόν που εξήχθη στις ΗΠΑ το 2020 ήταν τα ξυραφάκια Bic, με αξία 100,6 εκατ. δολ. έναντι 125,69 εκατ. δολ. το 2019.

Ξεχωρίζουν τα τρόφιμα

Από τα Top-20 εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα, ο F&B κλάδος ξεχωρίζει, και στην κορυφή της λίστας είναι τα παρασκευασμένα ή διατηρημένα χωρίς ξίδι λαχανικά (μη κατεψυγμένα), οι καρποί και τα φρούτα, το ελαιόλαδο, τα τυριά, τα ψάρια και τα προϊόντα αρτοποιίας.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα του Γενικού Προξενείου της Ελλάδος στην Νέα Υόρκη, αξιοσημείωτη ήταν η άνοδος της αξίας των τυροκομικών προϊόντων, παρά το γεγονός ότι οι σημαντικότεροι κωδικοί ελληνικών τυριών είχαν πληγεί από τους επιπρόσθετους δασμούς της κυβέρνησης Trump, στο πλαίσιο της αντιδικίας ΗΠΑ-ΕΕ για τις επιδοτήσεις στις βιομηχανίες κατασκευής αεροσκαφών. Εικάζεται ότι η δασμολογική ανακατάταξη των τυροκομικών μας προϊόντων, στην οποία κατέφυγαν πολλοί εισαγωγείς, ευνόησε τη διατήρηση των εισαγωγών σε υψηλά επίπεδα.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το ελαιόλαδο, τα αμερικανικά στοιχεία καταγράφουν σταθερότητα για το εν λόγω προϊόν ($42 εκατ. το 2020 έναντι $42,9 εκατ. το 2019)

Τα top 20 ελληνικά προϊόντα

Οι 4 βασικές εξαγώγιμες προϊοντικές κατηγορίες

Συνολικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάσθηκε το Γραφείο ΟΕΥ του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, οι ελληνικές εξαγωγές στις ΗΠΑ έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό τη διασπορά τους σε τέσσερις ευρύτερες κατηγορίες/κλάδους προϊόντων:

  • Τρόφιμα/Ποτά. Η συγκεκριμένη κατηγορία ενίσχυσε σημαντικά το μερίδιό της στο 35% έναντι 28% το 2019, παρά το τεράστιο πλήγμα που υπέστη ο κλάδος της εστίασης στις ΗΠΑ, δείγμα της δυναμικής και των δυνατοτήτων περαιτέρω διείσδυσής τους στην αμερικανική αγορά.
  • Βιομηχανικά προϊόντα (προϊόντα χαλκού, σιδήρου, αλουμινίου, χημικά, πλαστικά κλπ). Το μερίδιο του συγκεκριμένου τομέα υποχώρησε σημαντικά, στο 29% έναντι 33% το 2019. Η πτώση αυτή, δεδομένου ότι η κατηγορία αυτή μονοπωλείται από δύο κατά βάσιν προϊόντα, ήτοι σωλήνες σιδήρου/χάλυβος και τα προϊόντα αλουμινίου, οφείλεται στην πολύ μεγάλη πτώση των προϊόντων αλουμινίου (44,7 εκατ. ευρώ. το 2020 έναντι 114,2 το 2019), η οποία κατά πάσα πιθανότητα αποδίδεται στο πλήγμα που υπέστη ο κατασκευαστικός κλάδος από την πανδημία του κορωνοϊού.
  • Δομικά υλικά. Το μερίδιό τους ενισχύθηκε οριακά στο 9%, έναντι 8% το 2019. Σημειώνεται ωστόσο η πτώση της αξίας των εξαγωγών ελληνικών τσιμέντων, με αξία 81,6 εκατ. ευρώ το 2020 έναντι 93,5 εκατ. ευρώ το 2019.
  • Πετρελαιοειδή. Η σημαντική πτώση του μεριδίου στο 12% το 2020, έναντι 18% το 2019, οφείλεται επίσης στις αναταραχές στην παγκόσμια αγορά καυσίμων, εξαιτίας της πανδημικής κρίσης.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ