Νέα
  • ΓΔ: 1412.68 -0.66%
  • Τζίρος: 17,25 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Γ. Καραγιάννης στην «Η»: Αυτά είναι τα έργα που δημοπρατούνται το επόμενο 12μηνο

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης

Για τα μεγάλα έργα που έχουν δρομολογηθεί, τους στόχους των έργων - ΣΔΙΤ, τη νέα γενιά υποδομών που δημοπρατούνται αλλά και για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης μιλά στην «Η» ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. 

Στην εφ όλης της ύλης συνέντευξή του, ο κ. Καραγιάννης αναφέρεται στις μάχες που έχουν κερδηθεί στο πεδίο των έργων με τη γραμμή 4 του μετρό, τον ΒΟΑΚ, το Άκτιο-Αμβρακία, αλλά και για το πρόγραμμα έργων ύψους 13 δισ. ευρώ που μπαίνει μπροστά.

Αναφέρει πως έχει σχεδιαστεί ένα πρόγραμμα 18 έργων - ΣΔΙΤ, ύψους 3,7 δισ. ευρώ, τα οποία θα βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία μέχρι το τέλος του 2021. Πρόκειται για έργα που «θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών, στην οικονομική ανάκαμψη και την επιστροφή της χώρας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης», όπως τονίζει ο Γενικός Γραμματέας του νευραλγικού υπουργείου. 

Αναφερόμενος στα έργα που θα δημοπρατηθούν το επόμενο δωδεκάμηνο, ο κ. Καραγιάννης σημειώνει ενδεικτικά την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, το τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος, την παράκαμψη Χαλκίδας, αλλά και το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων 3,3 δισ. ευρώ που περιλαμβάνει τις επεκτάσεις του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο και τη νέα γραμμή Θεσσαλονίκη - Τοξότες Ξάνθης.

Για τα έργα Μετρό αποκαλύπτει πως ξεκινούν σε 10 σημεία οι πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4 και πως το 2022 θα δημοπρατηθεί η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον.

Τέλος για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης υπογραμμίζει πως χρειάστηκε να δημιουργηθούν οι θεσμικές προϋποθέσεις για την απλοποίηση των διαδικασιών, ώστε να τρέχουν παράλληλα οι διαγωνισμοί και η ωρίμανση των έργων. «Έχουμε αποκτήσει ένα νομοθετικό πλαίσιο, σύγχρονο και ευέλικτο που θα επιτρέψει την επιτάχυνση των διαδικασιών δημοπράτησης και κατασκευής νέων έργων» επισημαίνει ο κ.Καραγιάννης.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης

Ολόκληρη η συνέντευξη που παραχώρησε στην «Ημερησία» και στο ypodomes.com έχει ως εξής:

Κύριε Καραγιάννη, σε ένα μήνα κλείνουν δύο χρόνια κυβερνητικής θητείας. Πως συνοψίζετε το έργο που έχει γίνει στο υπουργείο σε αυτό το διάστημα;

Επειδή δεν μου αρέσει να λέω μεγάλα λόγια, θα μείνω στα γεγονότα: Γνωρίζετε καλά τις σημαντικές μάχες που έχουμε ήδη κερδίσει στη Γραμμή 4 του Μετρό, το Αμβρακία – Άκτιο, το ΒΟΑΚ, την Υποθαλάσσια Ζεύξη της Σαλαμίνας, όπως και την ταχύτατη πρόοδο που έχουμε πετύχει σε έργα όπως η Νέα Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, το γνωστό πια flyover. 

Με την ίδια αισιοδοξία βλέπουμε και τις μεγάλες μάχες που έχουν μπει πλέον κι αυτές στην τελική ευθεία τους, όπως το Πάτρα - Πύργος και το ζήτημα του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και τη μεγάλη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας: Να υλοποιήσουμε το πρόγραμμα έργων πάνω από 13 δισ. ευρώ, το οποίο έχουμε εκπονήσει, και συμπεριλαμβάνει εμβληματικά έργα που παραλάβαμε μπλοκαρισμένα, αλλά και νέα έργα τα οποία βάζουμε μπροστά. 

Η μεγάλη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας είναι να υλοποιήσουμε πρόγραμμα έργων άνω των 13 δισ. ευρώ

Από την πλευρά μου, μέρα με τη μέρα προσπαθώ να κάνω σωστά τη δουλειά μου και κάνω ό, τι μπορώ για να δικαιώσω τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή για την εμπιστοσύνη με την οποία με έχουν περιβάλλει.

Βλέπουμε ότι επενδύετε πολύ στα έργα ΣΔΙΤ. Ποια είναι η οπτική του Υπουργείου για αυτά τα έργα και πως μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη υποδομών αλλά και του κατασκευαστικού μας κλάδου;

Είναι δεδομένο ότι τα έργα ΣΔΙΤ έχουν περάσει από μια μακρά περίοδο αμφισβήτησης - η οποία εδραζόταν ουσιαστικά σε ιδεολογικές αγκυλώσεις - σε μια περίοδο κατά την οποία είναι κοινώς παραδεκτό στη κοινωνία ότι τα έργα ΣΔΙΤ δημιουργούν μια προστιθέμενη αξία στις υποδομές της χώρας. 

Στο υπουργείο, τα έργα ΣΔΙΤ αποτέλεσαν εκτός από ένα επιπλέον χρηματοδοτικό εργαλείο και μία αλλαγή στρατηγικής ως προς την υλοποίηση μεγάλων έργων, που βρίσκεται στον πυρήνα της πολιτικής της κυβέρνησης, με τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, προσπαθώντας να επωφεληθούμε της εξειδικευμένης τεχνογνωσίας του σε σημαντικούς τομείς των κατασκευών συνδυαστικά με την μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων. 

Στο πλαίσιο της πολιτικής μας, υπό την καθοδήγηση του Κώστα Καραμανλή στη Γενική Γραμματεία Υποδομών έχουμε σχεδιάσει 18 έργα ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 3,7 δισ. €, που έχουν αναφορά σε όλο το εύρος των υποδομών (κτιριακά, υδραυλικά, ύδρευσης, οδικά) και τα οποία μέχρι το τέλος του 2021 θα βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία. 

Έχουμε σχεδιάσει 18 έργα ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού 3,7 δισ. €, που μέχρι το τέλος του 2021 θα βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία

Για τα συγκεκριμένα έργα, είμαστε σίγουροι ότι εκτός από την αυξημένη ποιότητά τους - που θα συμβάλλει στην ουσιαστική αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών της χώρας - η ταυτόχρονη ανάπτυξη τόσων σημαντικών εργοταξίων σε διαφορετικά σημεία της χώρας, θα συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομική ανάκαμψη και την επιστροφή της χώρας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης».  

Ποια έργα θα δούμε να δημοπρατούνται μέσα στους επόμενους 12 μήνες είτε από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, είτε από φορείς που εποπτεύετε;

Το επόμενο διάστημα θα δημοπρατηθούν μια σειρά έργων κάθε είδους: 

  • Οδικά όπως η σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Αττική οδό και τον ΠΑΘΕ, το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ, η Παράκαμψη Χαλκίδας και αρκετά ακόμα.
  • Αντιπλημμυρικά και υδραυλικά έργα όπως αυτά στη Ραφήνα, το Μαραθώνα, στην ύδρευση της Κέρκυρας και άλλα 
  • Μέσα στους επόμενους μήνες θα εκκινήσει και το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3  δις € που θα περιέχει έργα όπως το Θεσσαλονίκη – Τοξότες και την σύνδεση του Ελ. Βενιζέλος με τους λιμένες του Λαυρίου και της Ραφήνας.
  • Προωθείται ακόμα ένα μεγάλο πρόγραμμα κτιριακών έργων, όπως το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών ή τα μεγάλα έργα αναβάθμισης των 12 δικαστικών μεγάρων σε όλη τη χώρα. 

Μέσα στους επόμενους μήνες θα εκκινήσει και το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3  δις €

Πρόκειται για ένα τεράστιο πακέτο έργων που δουλεύεται μεθοδικά και στοχευμένα εδώ και αρκετούς μήνες και σύντομα θα δείτε με τα μάτια σας, νέα έργα να δημοπρατούνται και άλλα να συμβασιοποιούνται και να αρχίσουν να εκτελούνται.  

Πως προχωράει η Γραμμή 4 και η δυτική επέκταση του Μετρό προς Ίλιον;

Όπως είπε και ο υπουργός Κώστας Καραμανλής στη Βουλή πριν λίγες ημέρες, σύντομα θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες αυτού του τεράστιου έργου, προϋπολογισμού 1,2  δις.€ που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Οι εργασίες θα χωριστούν σε 3 ομάδες. 

Η πρώτη ομάδα αφορά 10 θέσεις, με τις εργασίες να ξεκινούν άμεσα:

  • Φρέατα στα δύο «άκρα» του έργου, από όπου θα μπει ο «Μετροπόντικας» για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας, δηλαδή σε Βεΐκου και Κατεχάκη.
  • Τους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι, τα φρέατα Ανοιχτού Ορύγματος στη Βεικου, τη Βιβλιοθήκη, τη Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.

Η δεύτερη ομάδα αφορά οκτώ θέσεις: 

  • Τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ, Φορμίωνος και Δικαιοσύνης.

Η τρίτη ομάδα, τέλος, αφορά 7 θέσεις:  

  • Τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρέαρ Νήαρ Ήστ.

Το έργο είναι πλήρως έτοιμο να ξεκινήσει και σε λίγα χρόνια ο χάρτης των μετακινήσεων στην Αττική θα αλλάξει ριζικά

Όπως καταλαβαίνετε το έργο είναι πλήρως έτοιμο να ξεκινήσει και σε λίγα χρόνια ο χάρτης των μετακινήσεων στην Αττική θα αλλάξει ριζικά. Παράλληλα εκπονούνται και οι μελέτες προκειμένου να δημοπρατηθεί το 2022 και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Αγ. Νικόλαος που θα εξυπηρετήσει περί τους 50.000 ανθρώπους ημερησίως.

Τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης είναι ένα μεγάλο όπλο για τη χώρα και το υπουργείο σας, έχει όμως και ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα. Το νέο θεσμικό πλαίσιο των δημοσίων έργων θα βοηθήσει στην γρήγορη υλοποίηση τους;

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι όταν πήραμε την απόφαση στο υπουργείο να τροποποιήσουμε το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, δεν είχε ανακύψει το θέμα της πανδημίας και κατ ‘ επέκταση του μεγάλου πακέτου έργων που θα υλοποιηθεί μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Είχαμε όμως ήδη διαπιστώσει τις παθογένειες του προηγούμενου νομοθετικού πλαισίου που καθυστερούσαν την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής, σε κρίσιμους τομείς για την ανάπτυξη της χώρας. 

Δημιουργήσαμε λοιπόν τις προϋποθέσεις για την επιτάχυνση και απλοποίηση των διαδικασιών δημοπράτησης έργων ειδικής σημασίας για την οικονομία της χώρας, και πλέον οι διαδικασίες θα μπορούν να εκκινούν γρηγορότερα απ’ ό, τι ίσχυε μέχρι σήμερα. Επιπλέον, τροποποιήσαμε τη διάταξη του συστήματος Μελέτη - Κατασκευή, που μέχρι σήμερα απαιτούσε την ύπαρξη του συνόλου των μελετών και αδειοδοτήσεων, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η προκήρυξη σημαντικών έργων. 

Τα έργα πλέον θα μπορούν να δημοπρατούνται και παράλληλα να τρέχουν οι διαδικασίες των αναγκαίων αδειοδοτήσεων

Τι κάναμε; Εκμεταλλευτήκαμε την εμπειρία των ΣΔΙΤ. Τα έργα πλέον θα μπορούν να δημοπρατούνται και παράλληλα να τρέχουν οι διαδικασίες των αναγκαίων αδειοδοτήσεων, αφού η μέχρι σήμερα προβλεπόμενη δήθεν ωριμότητά τους, οδήγησε σε μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις. 

Συνεπώς έχουμε πλέον αποκτήσει ένα νομοθετικό πλαίσιο, σύγχρονο και ευέλικτο, προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις των καιρών, που θα επιτρέπει την επιτάχυνση των διαδικασιών δημοπράτησης και κατασκευής των νέων έργων και θα δημιουργεί τα εχέγγυα για την έγκαιρη απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ