Νέα
  • ΓΔ: 833.25 +0.74%
  • Τζίρος: 21,47 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Εγνατία: Μπλόκο του ΣτΕ στην παραχώρηση

Πηγή: Eurokinissi
Πηγή: Eurokinissi

«Παγώνει» η υπόθεση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας έβαλε φρένο στον διαγωνισμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων μέχρι να εκδικαστούν οι προσφυγές που είχαν καταθέσει οι κοινοπραξίες Ελλάκτωρ - Roadis και Mυτιληναίος - Vinci.

Οι δύο τελευταίες ζητούσαν να παραταθεί η προθεσμία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για την Εγνατία Οδό που έληξε στις 11 Δεκεμβρίου, επικαλούμενες, μεταξύ άλλων, και το γεγονός πως η καραντίνα δυσκολεύει την κατάθεση προσφορών από πλευράς τους. Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ είχε προχωρήσει τη διαδικασία στην οποία κατατέθηκε μία προσφορά, από την κοινοπραξία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects.

Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστές οι δικαστικές ενέργειες στις οποίες πιθανώς θα προχωρήσουν το ΤΑΙΠΕΔ ή η κοινοπραξία που κατέθεσε προσφορά. Το σίγουρο είναι πως η υπόθεση της παραχώρησης θα κριθεί τελικά από τα δικαστήρια.

Υπενθυμίζεται πως στις 11 Δεκεμβρίου η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects είχε καταθέσει τη μοναδική προσφορά στο ΤΑΙΠΕΔ για τον διαγωνισμό της παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της.

Πρόκειται για επένδυση που μπορεί να φτάσει και το 1,3 – 1,5 δισ. ευρώ αφού ο πλειοδότης θα πληρώσει τόσο ένα δικαίωμα παραχώρησης (αρχική προσφορά και ετήσια αμοιβή) στο ΤΑΙΠΕΔ, αλλά θα χρηματοδοτήσει και έργα αναβάθμισης στους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού.

Το τεύχος του διαγωνισμού προβλέπει πως στον προτιμητέο επενδυτή θα ανατεθεί η χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των κάθετων οδικών αξόνων Σιάτιστα - Ιεροπηγή / Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα - Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας.

Η περίοδος παραχώρησης θα έχει διάρκεια 35 ετών. Ο προτιμητέος επενδυτής, μέσω της εταιρείας παραχώρησης που θα συστήσει, υποχρεούται να μελετήσει, χρηματοδοτήσει και εκτελέσει σειρά πρόσθετων εργασιών, όπως η αναβάθμιση σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμου των τμημάτων Χαλάστρα - Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα - Εύζωνοι και Χριστός - Κ. Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας, συνολικού μήκους 54 χιλιομέτρων.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ