Νέα
  • ΓΔ: 867.71 -0.42%
  • Τζίρος: 151,78 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Τρέχει με 30% μετά την επανεκκίνηση του HoReCa

Ο Σίμων Ανερούσος, διευθυντής πωλήσεων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας
Ο Σίμων Ανερούσος, διευθυντής πωλήσεων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας

Με ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 30% τρέχει το διάστημα μετά την επανεκκίνηση του HoReCa η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, όπως υπογραμμίζει σε συνέντευξη που έδωσε στην «Ημερησία» ο Σίμων Ανερούσος, διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας. Παράλληλα, προαναγγέλλει το λανσάρισμα νέων προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες από τη νέα χρονιά και την περαιτέρω ενίσχυση της ζυθοποιίας σε όλα τα κανάλια.

Ποια είναι η εικόνα που παρουσίασε η εταιρεία μετά την επανεκκίνηση του HoReCa, δηλαδή από τον Μάιο μέχρι σήμερα;

Με την επανεκκίνηση της αγοράς, σημειώνουμε δυναμική ανάκαμψη της τάξης του +30% σε σχέση με πέρυσι, σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιούμαστε. Μάλιστα, εκτιμούμε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας είναι υψηλότερος σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να έχουμε υπόψη ότι αυτές οι θετικές επιδόσεις δεν θα μπορούσαν να καλύψουν στο σύνολό τους τις απώλειες που προκλήθηκαν λόγω της πανδημίας. Συγκεκριμένα, ο όγκος πωλήσεών μας αυτή τη στιγμή είναι 12% μειωμένoς σε σχέση με το 2019, και οι εκτιμήσεις μας είναι ότι στο ίδιο περίπου ποσοστό θα κλείσει και η χρονιά.

Πόσο βοήθησαν τον κλάδο και ειδικότερα την εταιρεία οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες στη χώρα, οι οποίες διατηρήθηκαν για πολύ μεγάλο διάστημα; 

Σαφώς ο καιρός αποτέλεσε σημαντικό μας σύμμαχο φέτος, με τις υψηλές θερμοκρασίες να διατηρούνται σε όλη τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν και τις πρώτες ημέρες του φθινοπώρου. Ήταν ένας καταλυτικός παράγοντας που ευνόησε την κατανάλωση, σε συνδυασμό με το ότι δεν βρεθήκαμε αντιμέτωποι με περαιτέρω σημαντικούς περιορισμούς ή lockdown.

Ο καλός καιρός φέτος ήταν ένας καταλυτικός παράγοντας που ευνόησε την κατανάλωση

Με δεδομένο ότι ο τουρισμός κινήθηκε πολύ καλύτερα από πέρυσι, πώς αποτυπώθηκε η εξέλιξη αυτή στα μεγέθη της εταιρείας ειδικότερα στις τουριστικές περιοχές; Έχουμε ενδεικτική εικόνα για την ανάπτυξη π.χ. σε κάποια νησιά;

Λόγω των συνθηκών η τουριστική περίοδος άργησε να ξεκινήσει, ενώ παράλληλα έπρεπε να διαχειριστούμε περιορισμούς στις αφίξεις από σημαντικές «πηγές» τουριστικής κίνησης, όπως για παράδειγμα τη Μεγάλη Βρετανία. Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος ήταν, ωστόσο, πολύ δυνατοί μήνες και για εμάς, με τις αφίξεις μέσα σε αυτό το δίμηνο να φτάνουν σχεδόν το 70% των αφίξεων του 2019.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη συνέχιση της τουριστικής σεζόν και πέραν του Αυγούστου και τα θετικά μηνύματα που λαμβάνουμε για τον επόμενο μήνα, μας οδηγεί στην εκτίμηση ότι στο τέλος του χρόνου θα έχουμε φτάσει στο 50% σχεδόν των αφίξεων του 2019, σημειώνοντας ανάπτυξη 100% σε σχέση με πέρυσι.

Ως προς τις περιοχές, μεγάλη κίνηση παρουσίασαν οι αγαπημένοι προορισμοί των Δυτικοευρωπαίων, όπως το Ιόνιο, το Νότιο Αιγαίο με έμφαση στις Κυκλάδες, η Κρήτη, καθώς και η Χαλκιδική που αποτελεί βασικό προορισμό των επισκεπτών από τα Βαλκάνια.

Ποια είναι τα σχέδια της εταιρείας για την επόμενη χρονιά σε ό,τι αφορά επενδύσεις και νέα λανσαρίσματα; Τι άλλο σχεδιάζετε;

Η καινοτομία αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής μας στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία. Θέλουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές νέα προϊόντα, που διευρύνουν τις επιλογές τους και καλύπτουν τις ανάγκες τους. Γι’ αυτό και το 2022 προγραμματίζουμε λανσαρίσματα σε όλες τις προϊοντικές μας κατηγορίες, τόσο στην μπύρα όσο και στον μηλίτη και τα mixers. Επίσης, θα εμπλουτίσουμε με ακόμη περισσότερους ανθρώπους τη δομή των Πωλήσεών μας, διαδικασία την οποία έχουμε ήδη ξεκινήσει, με στόχο να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την παρουσία μας σε όλα τα κανάλια της αγοράς μας.

Το 2022 προγραμματίζουμε λανσαρίσματα σε όλες τις προϊοντικές μας κατηγορίες, τόσο στην μπύρα όσο και στον μηλίτη και τα mixers

Πώς σχολιάζετε πληροφορίες που θέλουν την Ολυμπιακή Ζυθοποιία να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Pepsico προκειμένου να αναλάβει τη δραστηριότητα των αναψυκτικών του αμερικανικού κολοσσού; Πώς εξηγείτε κάποιες συνεργασίες στις οποίες έχουν προχωρήσει τόσο η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με την Bacardi, όσο και η Ολυμπιακή με την Diageo για την αποκλειστική διανομή των προϊόντων μπύρας Guinness στην ελληνική αγορά; Εκτιμάτε ότι έχουμε περάσει σε μία φάση ευρύτερων συνεργασιών στον κλάδο του ποτού μεταξύ εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικές κατηγορίες;

Ως προς το πρώτο σκέλος της ερώτησής σας, θα ήθελα απλώς να πω ότι δεν υφίσταται τέτοιο σενάριο.

Συνεργασίες και διευρυμένες συνέργειες μεταξύ εταιρειών του κλάδου της ζυθοποιίας και των ποτών, ευρύτερα, πραγματοποιούνται διαχρονικά και είναι γεγονός ότι έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια.

Η συνεργασία μας με τη Diageo για τη διανομή της Guinness μετράει ήδη πάνω από 20 χρόνια και φέτος ανανεώθηκε μάλιστα έως το 2024. Η εμπιστοσύνη που μας δείχνει ο στρατηγικός αυτός συνεργάτης μας γεμίζει χαρά και υπερηφάνεια, καθώς αποτελεί έμπρακτη επιβράβευση των προσπαθειών μας.

Δραστηριοποιούμαστε, εξάλλου, σε μια αγορά με συχνές μεταβολές, πολλές προκλήσεις και τάσεις που διαδέχονται η μία την άλλη. Γι’ αυτό και συνεχίζουμε καθημερινά να θέτουμε τον πήχη ψηλά και παραμένουμε πάντα ανοιχτοί και δεκτικοί σε προτάσεις που ασπάζονται το πάθος μας για ποιότητα και καινοτομία, προς όφελος των πελατών και των καταναλωτών.

Οι συνεργασίες μεταξύ εταιρειών του κλάδου της ζυθοποιίας είναι γεγονός ότι έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια

Σε ό,τι αφορά τις συσκευασίες των προϊόντων της εταιρείας, δρομολογούνται κάποιες αλλαγές σε Ελλάδα αλλά και σε διεθνές επίπεδο; Έχουμε ήδη περάσει σε νέες πιο φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες ή είναι κάτι που θα το δούμε σε αρκετά χρόνια από τώρα στη χώρα μας;

Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην προστασία του περιβάλλοντος και προς αυτή την κατεύθυνση βελτιώνουμε διαρκώς τις διαδικασίες και τις πρακτικές σε όλο το φάσμα της δραστηριότητάς μας, από την πρώτη ύλη στο ποτήρι. Όσον αφορά στις συσκευασίες των προϊόντων μας, στρεφόμαστε σε πιο «πράσινες» συσκευασίες και στη χρήση υλικών με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Όπως γνωρίζετε, πριν από μερικούς μήνες λανσάραμε τη νέα φιάλη της Carlsberg, η ετικέτα της οποίας έχει δημιουργηθεί από ανακυκλώσιμα μελάνια που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αποφασίσαμε, επίσης, να προχωρήσουμε σε αφαίρεση του χρώματος από τα DraughtMaster βαρέλια μας. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που στη χώρα μας θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους και θα εντατικοποιηθεί το 2022, ώστε να αντικατασταθούν οι παλαιότερες συσκευασίες με νέες, οι οποίες ανακυκλώνονται ευκολότερα, σε μεγαλύτερο βαθμό.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ