Νέα
  • ΓΔ: 1417.59 -0.35%
  • Τζίρος: 90,82 εκ €
Δείκτες / Μετοχές
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών 2024

ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: Eφυγε γιατί δεν χωρούσε πλέον στον ΕΛΟΜΑΣ

ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός Έφυγε γιατί δεν... χωρούσε πλέον στον ΕΛΟΜΑΣ
Πηγή: Google Maps

Εκτός του ΕΛΟΜΑΣ είναι και επίσημα η αλυσίδα Κρητικός, κάτι το οποίο κυοφορείτο από πέρυσι, με την τελική απόφαση του Άγγελου Κρητικού να παίρνεται τον περασμένο Σεπτέμβριο. Θυμίζουμε ότι το ίδιο διάστημα ανακοινώθηκε και η φυγή της Bazaar, αποδυναμώνοντας σημαντικά τον ΕΛΟΜΑΣ, ο οποίος πλέον αποτελεί κατά κύριο λόγο μία ένωση μικρών, σε μέγεθος, αλυσίδων της περιφέρειας.

►Αποχώρησαν από τον ΕΛΟΜΑΣ τα σούπερ μάρκετ Κρητικός

Μεγάλη για τον ΕΛΟΜΑΣ

Η αλήθεια είναι ότι η Κρητικός είχε μεγαλώσει αρκετά τα τελευταία χρόνια – μέσω και εξαγορών που είχε προχωρήσει – και επιθυμούσε πλέον να ακολουθήσει αυτόνομη πορεία και να μην βρίσκεται στο άρμα του ΕΛΟΜΑΣ. Στόχος της διοίκησης είναι να αποτελέσει μία αξιόλογη δύναμη στις μεσαίες αλυσίδες και να μπορέσει να κινηθεί με άλλους όρους διαπραγμάτευσης έναντι των προμηθευτών της, με διαφορετική στρατηγική προσφορών και τιμολογιακή πολιτική, προωθώντας παράλληλα αλλαγές στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και τον ψηφιακό της μετασχηματισμό. Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι θεωρούν ότι πρόκειται για έναν από τους πλέον αξιόλογους και ελκυστικούς στόχους για μελλοντική εξαγορά από τους μεγάλους «παίκτες» του κλάδου.

Ψηλά ο πήχης

Ο Άγγελος Κρητικός έχει βάλει στόχο για το 2021, ο τζίρος της αλυσίδας να ξεπεράσει τα 400 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι σήμερα, με βάση την απορρόφηση της CRM Αριάδνη στην Κρήτη, η αλυσίδα δραστηριοποιείται σε 27 νομούς της χώρας, αριθμεί πάνω από 370 καταστήματα, ενώ διαθέτει 6 κέντρα διανομής και περισσότερους από 2.500 εργαζόμενους.

Η αλυσίδα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο remodelling και στις ανακαινίσεις, προκειμένου να εκσυγχρονισθούν κάποια παλαιά καταστήματα και να γίνουν πιο ελκυστικά στον τελικό καταναλωτή.
Προκειμένου να σταθεί στον οξύ ανταγωνισμό, η εταιρεία επικεντρώνεται μεταξύ άλλων σε καταστήματα, τύπου convenience, στην πρωτεύουσα, στην ανάπτυξη του τομέα των φρέσκων προϊόντων (όπου έχει αποκτήσει καλή φήμη μεταξύ των καταναλωτών) αλλά και του PL, και στην καλύτερη δυνατή και πιο…προσωπική εξυπηρέτηση του πελάτη.

Ηλεκτρονικές παραγγελίες

Παράλληλα, λόγω και των μεγάλων αλλαγών που έχει επιφέρει στις καταναλωτικές συνήθειες η πανδημία, επενδύει στην περαιτέρω ανάπτυξη του e-shop, ενώ κάνει κινήσεις και στον τομέα του delivery. Θυμίζουμε ότι εδώ και λίγο καιρό η Κρητικός συνεργάζεται με την Box, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν την παραγγελία τους, επιλέγοντας ανάμεσα σε 10.000 κωδικούς προϊόντων. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη στους περισσότερους νομούς και στις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας.

Αισθητή παρουσία στην Πελοπόννησο

Για μία αλυσίδα που η ιστορία της ξεκίνησε το 1948 με ένα κατάστημα στην Αίγινα από τον ιδρυτή και πατέρα του νυν προέδρου, Ανδρέα Κρητικού (ο οποίος απεβίωσε πέρυσι) και πριν από 20 χρόνια είχε 6 καταστήματα, η ραγδαία επέκταση του δικτύου ξεκίνησε ουσιαστικά μετά την δημιουργία του πρώτου κέντρου διανομής στη Μαγούλα.

Η παρουσία της αλυσίδας γίνεται αισθητή κυρίως σε πόλεις της Πελοποννήσου (και κυρίως στους νομούς Αργολίδας και Κορινθίας) και της Εύβοιας, ενώ στην πρωτεύουσα επιλέγει να μπει με την μέθοδο του franchise.

Μπαράζ εξαγορών

Μέσα στην κρίση, η Κρητικός θα περάσει στο κλαμπ των...μεσαίων του κλάδου, με μπαράζ εξαγορών. Χαρακτηριστικά, στο ξεκίνημα του 2017 μπαίνει στο μετοχικό κεφάλαιο της αλυσίδας «Υπερ Γρηγοριάδη» η οποία δραστηριοποιείται στους Νομούς Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας και Γρεβενών, το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς αποκτά την πλειοψηφία στην αλυσίδα CRM-Αριάδνη στην Κρήτη, ενώ παράλληλα δημιουργεί και e-shop. Το 2018 εξαγοράζει τα supermarket Μέριμνα στην Αττική, ενώ το 2019 ενισχύει την παρουσία της στην Θεσσαλονίκη εξαγοράζοντας την αλυσίδα ΜΑΚΟ. Παράλληλα, προχώρησε σε συνεργασίες με τις αλυσίδες Σπανός στην Ρόδο και Αλιπράντης στην Πάρο. Άξια μνείας ήταν και η έξυπνη ιδέα του Άγγελου Κρητικού να συνεργαστεί σε ορισμένα καταστήματα της αλυσίδας με την Jumbo (π.χ. Αίγινα, Σαλαμίνα, Κρανίδι, Άργος).

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ