Νέα
  • ΓΔ: 1452.24 +0.26%
  • Τζίρος: 112,42 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca-Cola HBC: Βελτιωμένες επιδόσεις στο τρίμηνο, αλλά στο -20% η Ελλάδα

Πηγή: Pixabay

Σημαντική βελτίωση της εμπορικής δραστηριότητας παρουσίασε η Coca-Cola HBC AG το τρίτο τρίμηνο, με ανάκαμψη των πωλήσεων στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης (out-of-home) και αύξηση των πωλήσεων στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης (at-home).  

Ωστόσο, η Ελλάδα κατέγραψε μία τις χειρότερες επιδόσεις για τον όμιλο, καθώς οι όγκοι πωλήσεων υποχώρησαν κατά περίπου 20%.  

Όπως σημειώθηκε, αυτό το γεγονός οφείλεται στην υψηλή αναλογία εσόδων από το κανάλι του out-of-home και στην σημαντική έκθεση της χώρας μας στον διεθνή τουρισμό, ο οποίος σημείωσε κατακόρυφη πτώση σε σχέση με τα συνήθη επίπεδα. Τονίστηκε πάντως η σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο.  

Συνολικά η εταιρεία κατέγραψε μείωση του κύκλου εργασιών κατά 6,7% στο γ’ τρίμηνο, ενώ στο εννεάμηνο η υποχώρηση παραμένει σε διψήφια επίπεδα, στο -12,3% (ή -10,2% με ουδέτερη συναλλαγματική ισοτιμία) 
 
Μεγέθη εννεαμήνου  
Όγκος πωλήσεων (σε εκατ. τεμάχια) 
2020: 1.604,2 
2019: 1.712,8 
Μεταβολή: -6,3% 
 
Καθαρές πωλήσεις (σε εκατ. ευρώ) 
2020: 4.660,6 
2019: 5.313,8 
Μεταβολή: -12,3%  
 
Για το τελευταίο τρίμηνο του έτους ο Οκτώβριος ξεκίνησε με μία πτώση της τάξης του 1,8% - με την Ελλάδα επίσης να εμφανίζει καλύτερη εικόνα, αφού δεν υπήρχαν και lockdowns -, ενώ αναφέρθηκε ότι, από τα νέα περιοριστικά μέτρα, που επιβλήθηκαν σε χώρες, όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος, επηρεάζεται περίπου το 50% του όγκου πωλήσεων. 
 
Η εικόνα στο γ’ τρίμηνο 
 
Ειδικότερα στο γ’ τρίμηνο, η εταιρεία εμφάνισε μείωση κατά 2,6% των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ή κατά 0,3% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης (συμπεριλαμβανομένης και της ρωσικής Multon), σημειώνοντας βελτίωση μήνα με το μήνα. Οι όγκοι πωλήσεων υποχώρησαν κατά 1,4%, ωστόσο σε συγκρίσιμη βάση ήταν αυξημένοι κατά 1%, με αύξηση τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο.  

Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση υποχώρησαν κατά 1,2%, σημειώνοντας σημαντικά βελτιωμένη τάση, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο, ως αποτέλεσμα των καλύτερων επιδόσεων στο μείγμα καναλιού και συσκευασίας, λόγω της βελτιωμένης εμπορικής δραστηριότητας στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο. 
 
Ξεχώρισαν Νιγηρία, Ρωσία και Πολωνία  
 
Ιδιαίτερα θετικές επιδόσεις καταγράφηκαν σε Νιγηρία, Ρωσία και Πολωνία, τρεις από τις πέντε μεγαλύτερες αγορές του ομίλου.
 
Η μεταβολή ανά γεωγραφική περιοχή συμπεριλαμβανομένης της Multon  
 
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις  
Αναπτυγμένες αγορές: -5,1% 
Αναπτυσσόμενες αγορές: -3,2%  
Αναδυόμενες αγορές: -4,5% 
Σύνολο Ομίλου:-4,5% 
 
Όγκος πωλήσεων  
Αναπτυγμένες αγορές:-8,6% 
Αναπτυσσόμενες αγορές: 2,5% 
Αναδυόμενες αγορές: 5,8% 
Σύνολο Ομίλου: 1,0% 
 
Καλύτερα η Coke – Διψήφια ανάπτυξη για ενεργειακά ποτά  
 
Στα ανθρακούχα ξεχώρισε η Coke, με ανάπτυξη 5,7%, ενώ η συγκριτικά χαμηλότερη επίδοση των προϊόντων με λιγότερη ή καθόλου ζάχαρη οφείλεται στην πολύ ισχυρή ανάπτυξη των full sugar προϊόντων στη Νιγηρία. 

Τα ενεργειακά ποτά επέστρεψαν σε διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης με καλές επιδόσεις σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, ενώ επισημαίνονται και τα πολλά καλά αποτελέσματα από το λανσάρισμα ενός οικονομικού Energy brand στη Νιγηρία, του Predator. Στην κατηγορία των still drinks, η πτώση ήταν 17,6% (ή 9,9% σε συγκρίσιμη βάση), ωστόσο σημειώθηκε βελτίωση αν σκεφτούμε ότι στο β’ τρίμηνο η μείωση των πωλήσεων είχε ανέλθει σε 37,6%. Ειδικότερα, οι όγκοι πωλήσεων στο εμφιαλωμένο νερό υποχώρησαν κατά 12,4% από -41,1% στο β’ τρίμηνο, οι πωλήσεις στους χυμούς ήταν σταθερές σε like-for-like βάση, αλλά χαμηλότερες κατά 44,7%, λόγω της αλλαγής στη λογιστική αποτύπωση των δραστηριοτήτων χυμού στη Ρωσία (Multon). Στο τσάι, οι όγκοι μειώθηκαν κατά 9,1%, εμφανίζοντας σημαντική βελτίωση από το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο. 
 
Κατηγορίες 

  • Ανθρακούχα: +5,4% 

  • Προϊόντα με λιγότερη ή καθόλου ζάχαρη: +4,8% 

  • Ποτά για ενήλικες (Schweppes, Kinley, Royal Bliss): +9,9% 

  • Ενεργειακά ποτά: +24,6% 

  • Still drinks (νερό, χυμοί, τσάι): -17,6% 

 
Costa Coffee & Hard Seltzers  

Αναφορικά με το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, ο CEO της Coca-Cola HBC AG, Zoran Bogdanovic, υπογράμμισε κατά τη διάρκεια του conference call ότι "δεν ισχύει το one size fits all”, αφού οι τοποθετήσεις διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Η εταιρεία αποφάσισε να κόψει κωδικούς, οι οποίοι δεν ήταν κερδοφόροι και να δώσει προτεραιότητα σε νέα καινοτόμα προϊόντα, όπως είναι το costa coffee και η hard seltzers αγορά με το Topo Chico. 

Για τα costa coffee, ο CEO της εταιρείας τόνισε ότι «είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τα λανσαρίσματα στις πρώτες 13 από τις αγορές, όπου δραστηριοποιούμαστε. Σε πρώτη φάση θέλουμε οι καταναλωτές να δοκιμάσουν την υψηλή ποιότητα του προϊόντος μας πρώτα και αφού γίνει αυτό – στο κανάλι at home – να προωθήσουμε όλη μας την γκάμα και στο horeca, αφού δεν έχουμε μόνο ένα RTD προϊόν, αλλά ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο με μηχανές καφέ, κάψουλες κ.λπ».  Αποκάλυψε δε ότι, «το τελευταίο δίμηνο έχουμε ξεκινήσουμε την διείσδυση του costa coffee και στο κανάλι του HoReCa, χάρη στην ισχυρή μας ομάδα πωλήσεων και τους συνεργάτες μας (ambassadors, baristas)». 
 
Out of home 

Ο κ. Bogdanovic υπογράμμισε ότι ο τομέας out of home είναι πολύ σημαντικός για την εταιρεία, γι αυτό το λόγο «όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας υποστηρίζουμε τους συνεργάτες μας – ακόμη και αυτών που έχουν κλείσει – αφού πρέπει να βρίσκουμε τρόπους να τους στηρίζουμε και στις raining days και στις sunny days», αφού αυτές οι σχέσεις αποτελούν, σύμφωνα με τον CEO, μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα για την εταιρεία. 

Σημείωσε ότι είναι δύσκολο να προβλεφθεί πότε θα επιστρέψει το out of home στην κανονικότητα – σίγουρα πάντως θα πάρει αρκετούς μήνες – ωστόσο υπογράμμισε ότι η εταιρεία επεξεργάζεται διάφορα σενάρια σχετικά με την εξέλιξη της πανδημίας, τα οποία εστιάζουν στην ενίσχυση των capabilities και στην συνεχή παρακολούθηση των καταναλωτικών τάσεων (targeting topics & areas). Παράλληλα, συνεχίζονται οι επενδύσεις στο online/digital κανάλι (με νέες πλατφόρμες και applications), προκειμένου να ισορροπήσει τις φυσικές με τις ψηφιακές αγορές. 
 
Εξοικονόμηση κόστους 

Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία αποφάσισε να αυξήσει τον προηγούμενο στόχο εξοικονόμησης κόστους ύψους €100 εκατ., κατά €20 εκατ. για το σύνολο του έτους, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω τα λειτουργικά κέρδη και την ανάκαμψη του περιθωρίου κέρδους. 

Ο CFO της εταιρείας, Μιχάλης Ήμελλος, ανέφερε στο conference call ότι από τις νέες περικοπές στα κόστη, ύψους 20 εκατ. ευρώ, το 80% θα αφορά έξοδα μάρκετινγκ και το υπόλοιπο 20% σε ταξίδια, meetings, συμβουλευτικές υπηρεσίες κλπ. Μάλιστα πρόσθεσε, αναφερόμενος στο 2021, ότι κάποιες δράσεις εξοικονόμησης κόστους ήρθαν για να μείνουν, λόγω και των αλλαγών που έφερε η πανδημία (digital meetings, teleworking, new consulting services κ.λπ). Ωστόσο παραδέχτηκε, με βάση τις έως τώρα εκτιμήσεις για την πορεία της πανδημίας, ότι οι περισσότερες δαπάνες θα επιστρέψουν την επόμενη χρονιά, στην οποία υπάρχουν και κάποια μεγάλα events όπως είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το Euro. 
 
Το… ρούβλι και ο φόρος στη ζάχαρη  
 
Σε επίπεδο μεγεθών, εκτιμά ότι τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους –χωρίς on/offs - θα επιστρέψουν στα επίπεδα του 2019, αφού τα αυξημένα κόστη από την αγορά πρώτων υλών και τη μεγαλύτερη επιβάρυνση από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες λόγω του...ρουβλιού – σε σχέση με τη φετινή χαμηλότερη βάση – θα αντισταθμιστούν από τους βελτιωμένους όγκους πωλήσεων και τα καλύτερα μίγματα καναλιών και τιμών, κυρίως στις αναδυόμενες αγορές. 

Ενδιαφέρουσα θα είναι η επόμενη χρονιά και σε έναν ακόμη τομέα, ο οποίος σχετίζεται με τη φορολόγηση της ζάχαρης, αρχής γενομένης από την Πολωνία (τον Ιανουάριο του 2021) και την Ιταλία (λίγο αργότερα), αφού αυτό θα έχει σημαντική επίδραση τόσο για την Coca-Cola όσο και στους ανταγωνιστές της. 

Σχετικά με τα promotions, όπως ανέφερε ο κ. Ήμελλος, θα δοθεί έμφαση σε single served multipack και σε premium προϊόντα για κατανάλωση στο σπίτι. 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ