Νέα
  • ΓΔ: 1452.24 +0.26%
  • Τζίρος: 112,42 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Arla Foods Hellas: Διψήφια ανάπτυξη το 2021 – Οι υψηλές τιμές ανέβασαν τα μεγέθη

Με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης «έτρεξε» το 2021 η Arla Foods στην Ελλάδα, κάτι το οποίο αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος, χάρη κυρίως στις υψηλότερες τιμές των προϊόντων.

Ειδικότερα, ο τζίρος της άγγιξε τα 50 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 13,07% έναντι του 2020, ενώ αύξηση 3,81% εμφάνισε και το μικτό αποτέλεσμα της εταιρείας (περίπου 15 εκατ. ευρώ).

Παράλληλα, η κερδοφορία της ενισχύθηκε σε ποσοστό περίπου 50% (1,47 εκατ. τα προ φόρων και 1,13 εκατ. ευρώ τα μετά φόρων), για την οποία επίσης εκτιμάται ελαφρά άνοδος και το 2022.

Το μεικτό περιθώριο υποχώρησε ελαφρώς πέρυσι, ενώ η ρευστότητα της εταιρείας παραμένει σε πολύ καλό επίπεδο, με τον σχετικό δείκτη το 2021 να ανέρχεται σε 174% από 163% το 2020.

Δείκτες

Μεικτού περιθωρίου κέρδους

2021: 30%

2020: 33%

Αποδοτικότητας ιδίων κεφαλαίων

2021: 17%

2020: 14%

Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις / Ιδια κεφάλαια

2021: 137%

2020: 163%

Γενικής Ρευστότητας

2021: 174%

2020: 163%

Προοπτικές

Αναφορικά με τις προοπτικές, η αστάθεια που χαρακτήρισε το 2021 αναμένεται να παραμείνει υψηλή και για το σύνολο της φετινής χρονιάς, καθώς οξύνεται περισσότερο και από τις αρνητικές επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία.

Η διοίκηση της Arla θα συνεχίσει την προωθητική της υποστήριξη για τα προϊόντα της και πιο συγκεκριμένα:

  • Το Lurpak.
  • Τα τυριά Arla.
  • Τα προϊόντα Starbucks και Protein.

Σημειώνεται ότι το Lurpak παραμένει ως το σημαντικότερο προϊόν της εταιρείας και συνεχίζει να αναπτύσσεται σημαντικά, ενώ παράλληλα, όπως αναφέρεται στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, σημαντική παραμένει η ανάπτυξη και στις άλλες προϊοντικές κατηγορίες, δηλαδή στα τυριά και τα έτοιμα ροφήματα.

Στρατηγική

Στόχος της είναι να παραμείνει κερδοφόρα και το 2022.

Βασικοί πυρήνες της στρατηγικής αποτελούν:

  • Η μόχλευση εντός των καναλιών λειτουργίας της, με στόχο τη διασφάλιση της κερδοφορίας της η οποία το 2022 αναμένεται να κινηθεί σταθερά ανοδικά.
  • Η ανάληψη όλων των απαραίτητων μέτρων για τη διασφάλιση του cash flow και του καθαρού κεφαλαίου κίνησης, το οποίο επίσης αναμένεται να κινηθεί σε καλύτερα επίπεδα σε σχέση με το 2021.

Η εικόνα του ομίλου στο πρώτο μισό του 2022

Σημειώνεται ότι η μητρική εταιρεία είχε εμφανίσει στο α’ εξάμηνο αύξηση του τζίρου της σε ποσοστό 17% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, κάτι το οποίο αποδίδεται στις υψηλότερες τιμές του γάλακτος.

  • Arla: 8,6%
  • Lurpak: 13,8%
  • Castello: 22,7%
  • Puck: 20,1%

Ωστόσο, οι όγκοι ήταν μειωμένοι στις βασικές κατηγορίες:

  • Arla: (0,1%)
  • Lurpak: (5,9%)
  • Castello: (3%)
  • Puck: 0,1%
  • Starbucks: 19,5%
  • Starbucks και mozzarella

Ειδικότερα στην Ευρώπη ο τζίρος αυξήθηκε κατά 10,5% χάρη στις αυξημένες τιμές σε retail και foodservice, με τους όγκους να είναι μειωμένοι κατά 2,1%. Ισχυρή ήταν η ανάπτυξη στα προϊόντα Starbucks σε ποσοστό 21% και στο foodservice κατά 21% χάρη στις πολύ καλές επιδόσεις της mozzarella.

Στις υπόλοιπες αγορές η ανάπτυξη ανήλθε σε 18,3% με τους όγκους επίσης αυξημένους, σε ποσοστό ωστόσο 3,8%.

Οι άλλοι δύο μικρότερες κατηγορίες «έτρεξαν» με σημαντικούς διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.

Arla Foods Ingredients (AFI)

Τζίρος: 19,8%

Όγκοι: 8,8%

Global Industry Sales (GIS)

Τζίρος: 42%

Όγκοι: 21,6%

Για το σύνολο του 2022 η διοίκηση του ομίλου αναμένει τζίρο 13,5-14 δισ. ευρώ από 11,2 δισ. ευρώ το 2021 με μειωμένους όγκους σε ποσοστό 2%-3% συγκριτικά με πέρυσι. 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ