Νέα
  • ΓΔ: 1435.82 +1.07%
  • Τζίρος: 34,54 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Κλειδώνει» η χρηματοδότηση του πολύπαθου άξονα Γιάννενα - Κακαβιά

Αποψη του αυτοκινητόδρομου Ε65

Στην τελική ευθεία είμαστε για να κλειδώσει η χρηματοδότηση του πολύπαθου έργου αναβάθμισης του τμήματος της Ιόνιας Οδού, Ιωάννινα-Κακαβιά. Εχθές το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε την Διεύθυνση Οδικών Υποδομών να προχωρήσει σε υποβολή προτάσεων για να ωριμάσει το έργο. Επόμενο βήμα είναι η ένταξη του έργου στο ΤΠΑ 2021-2025 του υπουργείου ΥΠΟΜΕ  για να μπορέσει το έργο να δημοπρατηθεί.

Το έργο γίνονται προσπάθειες να προωθηθεί για πάνω από δέκα χρόνια και πλέον είμαστε κυριολεκτικά μια ανάσα πριν την εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Η υλοποίηση του τμήματος Ιωάννινα-Κακαβιά αναμένεται να χρηματοδοτηθεί με την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ 2021-2027 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταφορές».

Θα είναι ένα από τα μεγάλα οδικά έργα της νέας προγραμματικής περιόδου και ανάλογα με την πορεία του διαγωνισμού, το έργο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

►Διαβάστε επίσης: Υποδομές: Νέα παράταση στο διαγωνισμό για το Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο - Οι νέες προθεσμίες

Υλοποίηση σε δύο τμήματα

Όπως έχει γίνει γνωστό το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο τμήματα. Ως βασικό έργο θα δημοπρατηθεί το τμήμα Ιωάννινα-Καλπάκι και ως προαίρεση θα προχωρήσει το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά.

Με την ίδια περίπου μέθοδο δημοπρατείται αυτή την περίοδο το έργο για την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών. Δηλαδή υπάρχει ένα κυρίως έργο και στη συνέχεια προστίθεται στο αντικείμενο κατασκευής και η προαίρεση, δηλαδή το επιπλέον τμήμα προς κατασκευή.

Για να φτάσουμε στην δημοπράτηση θα χρειαστεί να ολοκληρωθεί η Περιβαλλοντική Μελέτη (που θεωρείται ότι είναι θέμα ημερών) και στη συνέχεια να εγκριθεί η επικαιροποίηση της από το ΥΠΕΝ. Αυτό καθώς το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά δεν είχε περιβαλλοντικούς όρους και το υπουργείο ΥΠΟΜΕ χρειάστηκε να τρέξει την σχετική διαδικασία.

►Διαβάστε επίσης: ΕΡΓΟΣΕ: Με ευρωπαϊκά κονδύλια η σύνδεση Μαύρης Θάλασσας με το Αιγαίο - Αίτημα στο CEF II για 3 δισ. ευρώ

Το πρώτο πολύ μεγάλο έργο στην Ήπειρο μετά το 2017

Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι θα είναι το πρώτο πολύ μεγάλο έργο υποδομής στην Ήπειρο, ύστερα από την  ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού το 2017.

Σημαντικό στοιχείο είναι πως ο άξονας θα έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου στον οποίο προβλέπονται 14 ανισόπεδοι κόμβοι.

Ο δρόμος θα ξεκινά με σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό.

Οι υπόλοιποι κόμβοι έχουν προβλεφθεί να κατασκευαστούν στις εξής θέσεις:

  • Κοσμηρά-Ασβεστοχώρι
  • Γραμμενοχώρια
  • Πασσαρώνος
  • Ζίτσας
  • Καρυές
  • Καλπάκι
  • Δολιανά
  • Ραβένια
  • Βήσσανη
  • Δελβινάκι
  • Ζάβροχο
  • Κτίσματα
  • Κακαβιά

►Διαβάστε επίσης: Εργα: Το «κλειδί» για την υλοποίηση του δρόμου Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα

Το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά ανήκει στα οδικά έργα νέας γενιάς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για μια σειρά από έργα που θα ξεκινήσουν σταδιακά από το 2023 και το 2024.

Σε αυτά είναι ο ΒΟΑΚ (τμήματα Χανιά-Χερσόνησος και Χερσόνησος-Νεάπολη), η επέκταση της Λ.Κύμης ως έργο της Αττικής Οδού, η παράκαμψη Χαλκίδας, το οδικό τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, οι άξονες Καλαμάτα-Μεθώνη, Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη.

Μαζί στην ίδια κατηγορία είναι τα αστικά οδικά έργα για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και ο Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ