Νέα
  • ΓΔ: 1435.19 -0.94%
  • Τζίρος: 133,27 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Frans Muller (Ahold Delhaize): Περιμένω μειώσεις τιμών από προμηθευτές - Ο πληθωρισμός θα παραμείνει ψηλά

«Περιμένω από τους προμηθευτές να μειώσουν ξανά τις τιμές, τώρα που οι πρώτες ύλες γίνονται φθηνότερες», ανέφερε πρόσφατα σε ενημέρωση αναλυτών και δημοσιογράφων ο Frans Muller, πρόεδρος και CEO της Ahold Delhaize («μαμά» εταιρεία και της ΑΒ Βασιλόπουλος) προσθέτοντας λίγο αργότερα ότι «η Ahold Delhaize δεν πέρασε όλες τις αυξήσεις τιμών από τους προμηθευτές στους καταναλωτές».

Τόνισε μεταξύ άλλων ότι το 2022 «βιώσαμε διψήφια επίπεδα πληθωρισμού που είχαμε να τα δούμε εδώ 40 χρόνια, μια ενεργειακή κρίση που δημιουργήθηκε από τον πόλεμο και τις συνεχιζόμενες επιπτώσεις της παγκόσμιας πανδημίας στις ζωές των ανθρώπων. Ο ρόλος μας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν σαφής: να διατηρήσουμε τις τιμές στο ράφι όσο το δυνατόν χαμηλότερα για να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας και να κάνουμε τις επιλογές υγιεινής διατροφής προσιτές σε όλους».

Ο κ. Muller πρόσθεσε ότι «στο δ' τρίμηνο του 2022 συσπειρώσαμε ξανά τον οργανισμό μας γύρω από τα βασικά δυνατά μας σημεία – λειτουργική αριστεία, σφιχτός έλεγχος στα κόστη και πειθαρχημένη κατανομή των κεφαλαίων. Αυτό ήταν κρίσιμο για την παροχή 'καυσίμων' για επανεπένδυση σε προτάσεις αξίας για τους πελάτες μας και για την αντιστάθμιση του αντίκτυπου του πληθωρισμού, όπου είναι δυνατόν».

Ο Όμιλος κατάφερε πέρυσι να υπερβεί σημαντικά τους αρχικούς στόχους για το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση για τους Πελάτες μας», εξοικονομώντας €979 εκατ., περίπου €100 εκατ. περισσότερα από τον αρχικό προϋπολογισμό.

►Διαβάστε επίσης: Αρ. Παντελιάδης (Metro): «Δεν θα ξαναγυρίσουν οι τιμές σε προ κρίσης επίπεδα»

«Σφίγγουμε τα ζωνάρια»

Ειδικότερα για την Ευρώπη, σημείωσε ότι ο Όμιλος Ahold Delhaize αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις και ειδικότερα πρέπει να αντιμετωπίσει υψηλότερο κόστος για ενέργεια, εργατικά και μεταφορές. «Γι' αυτό έχουμε… σφίξει μόνοι μας το ζωνάρι και εξοικονομήσαμε σχεδόν €1 δισ. Το 2023 πρέπει να εργαστούμε σκληρά στα κόστη μας και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε προκειμένου να διατηρήσουμε την εταιρεία μας υγιή».

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη μείωση του κόστους, ο κ. Muller ανέφερε ότι «παράγουμε κέρδη αποτελεσματικότητας παντού: στην αλυσίδα εφοδιασμού, στην πληροφορική, στην πληρότητα των γραφείων, στο κόστος αγοράς», προσθέτοντας ότι «πρέπει να σφίξουμε τα ζωνάρια μας, γιατί ο πληθωρισμός μπορεί να είναι μικρότερος φέτος, αλλά θα παραμείνει υψηλός. Επίσης, με το bol.com εργαζόμαστε για έναν εξορθολογισμό του κόστους, όπως ακριβώς συμβαίνει με την Albert Heijn και όλες τις εταιρείες του Ομίλου. Για παράδειγμα, δεν θα αντικαθιστούμε πάντα το προσωπικό γραφείου ή θα προσλαμβάνουμε υπηρεσίες τρίτων. Αλλά αυτό αφορά τα κεντρικά γραφεία, όχι τα καταστήματα και τα DCs».

Ο κόσμος αγοράζει περισσότερα PL

Ο Franz Muller δεν θεωρεί ότι τα χειρότερα έχουν τελειώσει. «Θέλουμε να προβλέψουμε και να κάνουμε καλά τη δουλειά μας, παρότι μπορεί να αποφύγουμε την ύφεση. Βλέπουμε τη συμπεριφορά των πελατών μας, οι οποίοι συγκρίνουν τις τιμές, αγοράζουν περισσότερα PL brands. Δεν πρέπει να είμαστε αφελείς και δεν βλέπω την εμπιστοσύνη των καταναλωτών να ανακάμπτει αμέσως".

Πρόσθεσε ότι «οι πελάτες είναι έξυπνοι και είναι καλοί στην εκτίμηση των τιμών και των προσφορών. Βλέπουμε ότι κάνουν επιλογές: αγοράζουν περισσότερες ιδιωτικές ετικέτες, εκτιμούν τις συμβουλές μας για φθηνότερο υγιεινό μαγείρεμα. Γι' αυτό έχουμε κερδίσει μερίδιο αγοράς σχεδόν παντού: αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι καταλαβαίνουν τι κάνουμε. Επενδύσαμε περισσότερα σε ιδιωτικές ετικέτες στην Ευρώπη».

►Διαβάστε επίσης: Βίκος: Με «όχημα» την Pink Grapefruit Soda διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στα αναψυκτικά

Η... επιβολή της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς

Ο πρόεδρος και CEO της Ahold Delhaize πιστεύει ότι μπορεί να υπάρξουν οφέλη από την καλύτερη επιβολή των κανόνων της ευρωπαϊκής ενιαίας αγοράς, ενώ επιτίθεται στους λεγόμενους "εδαφικούς περιορισμούς προσφοράς", τους περιορισμούς εφοδιασμού οι οποίοι μερικές φορές οδηγούν σε διαφορές τιμών από 20% έως 30% για πανομοιότυπα προϊόντα σε γειτονικές αγορές.

«Βλέπουμε εξαιρετικές ευκαιρίες για το retail και τους πελάτες. Οι προμηθευτές δεν μας διευκολύνουν με διαφορετικές σημάνσεις και συσκευασίες. Ελπίζω ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επιβάλει τώρα πραγματικά αυτήν την ενιαία αγορά. Η ζημιά που σχετίζεται με αυτό είναι €14 δισ., που είναι πολλά χρήματα. Θα θέλαμε μια πραγματική ανοιχτή ενιαία αγορά στην Ευρώπη», τόνισε.

Accelerate

Σχετικά με το φετινό πλάνο, στην αρχική του τοποθέτηση ο κ. Muller είχε αναφέρει πως, «παρά τις αυξανόμενες μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις, εκτιμάμε ότι θα προσφέρουμε συνεπή αποτελέσματα το 2023, με ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία ταμειακών ροών", με τον επικεφαλής της Ahold Delhaize να θεωρεί ότι η δημιουργία εσόδων, η μηχανοποίηση και το ψηφιακό οικοσύστημα, θα οδηγήσουν μακροπρόθεσμα σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον Όμιλο και σε μεγαλύτερα οφέλη για τους πελάτες. Βραχυπρόθεσμα, με τον πληθωρισμό να παραμένει υψηλός, ο Όμιλος θα συνεχίσει να εξετάζει νέες ευκαιρίες για να μειώσει τα κόστη. Για αυτόν τον σκοπό, προωθεί μια νέα πρωτοβουλία σε όλο τον Όμιλο, με την ονομασία "Accelerate".

►Διαβάστε επίσης: Γιατί Carlsberg και Pepsico μεταφέρουν μέρος της παραγωγής τους στην Ελλάδα

Οι στόχοι της νέας πρωτοβουλίας

Σύμφωνα με τον Frans Muller, «αυτή η πρωτοβουλία βασίζεται στις υπάρχουσες προσπάθειές μας στο Leading Together για τη δημιουργία πιο ευέλικτων οργανισμών, για επίτευξη μεγαλύτερης κλίμακας και για να ενδυναμώσουμε τους ανθρώπους μας προκειμένου να αναλάβουν δράση για την αύξηση της αποτελεσματικότητας».

Συγκεκριμένα, μέσω αυτής της πρωτοβουλίας η Ahold:

  • θα συνεχίσει να αξιολογεί πρόσθετους μοχλούς εξοικονόμησης και αποτελεσματικότητας για τον εξορθολογισμό των οργανωτικών δομών και διαδικασιών
  • θα βελτιώσει τις προτάσεις go-to-market
  • θα αυξήσει το joint sourcing και την ενοποίηση του IT

Ο κ. Muller υπογράμμισε ότι «σαφής θα είναι προτεραιότητα προκειμένου να ξεκλειδώσουν πόροι για την επιτάχυνση του προγράμματος Save Our Customers και να εστιάσουμε σε επενδύσεις για projects υψηλών αποδόσεων».

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ