Νέα
  • ΓΔ: 1454.98 +1.36%
  • Τζίρος: 141,23 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βίκος: Με φόρα στην αγορά του Pink Grapefruit και το βλέμμα στην αγορά HoReCa

Κωνσταντίνος Σεπετάς, Chief Marketing Officer της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων ΑΕ (Βίκος)

Στην πολλά υποσχόμενη αγορά του Pink Grapefruit αναφέρθηκε χθες ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, Chief Marketing Officer της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων Α.Ε. (Βίκος), σημειώνοντας για το προϊόν της εταιρείας (Βίκος Pink Grapefruit) ότι μέσα σε ένα χρόνο από το λανσάρισμά του, κατάφερε να καταγράψει διψήφιο μερίδιο, καταλαμβάνοντας τον Ιανουάριο του 2023 τη δεύτερη θέση με μερίδιο 18,6% στο σύνολο της αγοράς (σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ).

Στην πρώτη θέση με διαφορά βρίσκεται η Schweppes (της Coca Cola HBC) με μερίδιο 52%, ενώ με μερίδιο 16,8% ξεκίνησε η φετινή χρονιά για την Tuborg (της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας). Η συγκεκριμένη κατηγορία αναπτύχθηκε πέρυσι στη λιανική (σούπερ μάρκετ, convenience stores & περίπτερα) με ρυθμό 38%, με την αξία των πωλήσεων να ανέρχεται σε €4,75 εκατ.

Στα σούπερ μάρκετ, το Βίκος Pink Grapefruit έχει περάσει στη δεύτερη θέση με μερίδιο 18,7%, έναντι 47,3% του Schweppes και 18% της Tuborg.

Στην αγορά της μικρής λιανικής (convenience stores & kiosks) όπου πραγματοποιείται το 30,7% του συνολικού όγκου Pink Grapefruit, το Βίκος Pink Grapefruit βρίσκεται στη δεύτερη θέση με μερίδιο 15,7%.

Στη συγκεκριμένη αγορά, η Βίκος αύξησε το μερίδιό της στον πρώτο μήνα του 2023, καθώς ανήλθε σε 18,3%.

Στοχεύει σε ανάπτυξη 20% φέτος

Σχολιάζοντας την τάση της αγοράς στο Pink Grapefruit ο κ. Σεπετάς επισήμανε ότι η Βίκος θα συνεχίσει να επενδύει τόσο στο Pink Grapefruit όσο και στην κατηγορία των mixers γενικότερα με νέους κωδικούς ενδεχομένως και μέσα στο 2023 αλλά και με καινοτόμα προϊόντα, τα οποία θα αναπτύξει σε συνεργασία με cocktail experts.

Ερωτηθείς για την πορεία των αναψυκτικών το 2023 ο κ. Σεπετάς εξήγησε ότι με βάση το πως κινείται το Pink Grapefruit και την ανάπτυξη που καταγράφει στο δίμηνο (με παγωμένο τον Φεβρουάριο) η Βίκος ευελπιστεί σε ανάπτυξη 20% το 2023. Προσέθεσε μάλιστα ότι οι καλύτεροι μήνες για τα αναψυκτικά είναι Αύγουστος, Ιούνιος και Δεκέμβριος, ενώ την τουριστική περίοδο, (high season) μπορεί να σημειωθεί έως και το 60% του τζίρου της εταιρείας.

Το νέο μη αποσπώμενο καπάκι

Παράλληλα, ο κ. Σεπετάς ανέφερε ότι η Βίκος, έχοντας ενσωματώσει νέες τεχνικές στη διαδικασία παραγωγής, με στόχο τη μείωση του πλαστικού στο περιβάλλον, γίνεται η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποιεί το τελευταίας τεχνολογίας GME 30/40 μη αποσπώμενο καπάκι, ενισχύοντας έτσι την διαδικασία της ανακύκλωσης.

Το νέο καπάκι αποτελεί custom σχέδιο, αποτέλεσμα εσωτερικού R&D που διήρκησε έναν χρόνο και εγγυάται καλύτερο performance – μπορεί να ανοιγοκλείσει έως και 100 φορές χωρίς να υποστεί αλλοίωση – αλλά και λιγότερο πλαστικό – 35% μείωση πλαστικού, από 2,85 γρ. σε 1,85 γρ.

Παράλληλα, αυξάνεται η παραγωγική δυναμικότητα των μονάδων της Βίκος, η οποία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 92.571 πώματα σε μία ώρα.

Η επένδυση

Η επένδυση για την εφαρμογή του μη αποσπώμενου καπακιού ξεπερνά τα 6 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει:

  • 5.200.000 για τη νέα state – of –the – art γραμμή παραγωγής στην Petcom Plastics στη BΙ.ΠΕ Ιωαννίνων καθώς και
  • 820.000 για την αναβάθμιση δύο γραμμών στο εργοστάσιο παραγωγής αναψυκτικών KRONES στο Καλπάκι Ιωαννίνων.

Η νέα γραμμή παραγωγής έχει την υπογραφή της εξειδικευμένης, με βαθιά τεχνογνωσία εταιρεία Husky, και με αυτή την προσθήκη η Petcom Plastics πλέον διαθέτει 18 γραμμές παραγωγής.

Συνολικά την περίοδο 2021-2023 οι επενδύσεις της εταιρείας ανέρχονται σε €28 εκατ.

Ενισχύει τη θέση της σε ζεστή και κρύα αγορά

Tην ίδια στιγμή η εταιρεία κάνει κινήσεις περαιτέρω ενίσχυσης της παρουσίας της στην ζεστή αλλά και στην κρύα αγορά. Ειδικότερα στο HoReCa η Βίκος δίνει έμφαση σε περιοχές της χώρας που έχουν υψηλή τουριστική κίνηση.

Για παράδειγμα την Κρήτη την έχει ενισχύσει με ξεχωριστό τμήμα πωλήσεων. Ο Κωνσταντίνος Σεπετάς ανέφερε ότι η Κρήτη αποτελεί αγορά στρατηγικού ενδιαφέροντος για την Βίκος, λόγω της αυξημένης τουριστικής ροής που συγκεντρώνει και γι αυτό η εταιρεία έχει προσλάβει τρεις νέους πωλητές και έναν περιφερειακό διευθυντή, με σκοπό την ενίσχυση του δικτύου στο νησί.

Μάλιστα, η εταιρεία έχει συνάψει αρκετές συνεργασίες και ήδη αριθμεί τα 400 νέα σημεία σε ζεστή και κρύα αγορά με πιο πρόσφατη συνεργασία αυτήν με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Παυλάκης στο Ρέθυμνο.

Το μεγάλο στοίχημα, σύμφωνα με τον κ. Σεπετά, γενικά, όχι μόνο στην Κρήτη, είναι η διανομή και η επίτευξη μεγαλύτερης διασποράς. Μέσα σε μόλις λίγους μήνες η Βίκος έχει ξεκινήσει δυναμικά τις τοποθετήσεις των νέων κωδικών (γυαλί και can) σε περιοχές όπως είναι η Ορεστιάδα, η Χίος και φυσικά τα Γιάννενα.

Επενδύει σε ψυγεία

Παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό - καθώς ο leader προσπαθεί να διατηρήσει την θέση του στην αγορά - η Βίκος προσδοκά να τοποθετήσει επιπλέον 2.000 ψυγεία στο δίκτυό της, φτάνοντας τα 9.000 σημεία, ανοίγοντας συνεχώς νέα σημεία, ενώ στο portfolio της έχουν προστεθεί 40 νέοι κωδικοί με τις νέες συσκευασίες σε can και σε γυαλί.

Επιπλέον ο κ. Σεπετάς έκανε λόγο για ένα σημαντικό momentum για τα ελληνικά αναψυκτικά που λόγω της διαφοράς τιμής στο ράφι με αυτά των πολυεθνικών και ειδικά φαίνεται ότι θα αυξήσουν τις πωλήσεις τους. "Οι Έλληνες πρέπει να πουλάνε Ελλάδα και στους Έλληνες αλλά και στους ξένους που έρχονται στην χώρα μας. Ο τουρίστας δεν έρχεται για να απολαύσει ένα πολυεθνικό brand στην Ελλάδα, αλλά τοπικά προϊόντα”, τόνισε ο κ. Σεπετάς.

►Διαβάστε και: Βίκος: Η θεαματική πορεία από μια... τρελή ιδέα ως τον τζίρο των 100 εκατ. - Νέα επένδυση 22 εκατ.

Διατηρώντας μια “τίμια”, όπως είπε, ισορροπία για τον καταναλωτή και με σεβασμό στις δύσκολες στιγμές λόγω των πληθωριστικών πιέσεων η Βίκος το 2023 δεν θα περάσει ανατιμήσεις στα προϊόντα, ενώ το ύψος των αυξήσεων πέρυσι ανήλθε στο 8%.

"Μια οικογενειακή επιχείρηση έχει πάντα το προφίλ να κρίνει διαφορετικά τις εκάστοτε συνθήκες. Όχι μόνο με νούμερα όπως οι πολυεθνικές, που οι τελευταίες ανατιμήσεις που πέρασαν φτάνουν μέχρι και 14%. Επομένως, με τα νέα προϊόντα είναι η ευκαιρία μας να δούμε την ψαλίδα να ανοίγει περισσότερο στο ράφι. Ποντάρουμε στο να φέρουμε τα καλύτερα προϊόντα στην καλύτερη τιμή και επενδύουμε στην αγορά για να κερδίσουμε μερίδιο σε όγκο και αξία".

Αυξημένη κινητικότητα

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την κινητικότητα παρατηρείται τους τελευταίους μήνες στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού ο κ. Σεπετάς τόνισε ότι οι δυσκολίες της προηγούμενης χρονιάς (μεταφορικό, ενέργεια, κοστολόγια) που οδήγησαν σε επιβάρυνση των επιχειρήσεων της τάξεως 300% εκτιμάται ότι θα δημιουργήσουν επιπλέον ανακατατάξεις στον κλάδο το επόμενο διάστημα.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι ένα μέσο εμφιαλωτήριο στην Ελλάδα είναι ζημιογόνο σε μεγάλο βαθμό και πολλά δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες, προσθέτοντας ότι ο κλάδος δεν πέρασε όσες ανατιμήσεις θα έπρεπε και στο ράφι. "Μην ξεχνάτε ότι το νερό είναι ένα price driven αγαθό και πάντα θα υπάρχει και ο ανταγωνισμός της βρύσης. Στην Ελλάδα δεν έχει ελαττωθεί το κόστος και ειδικά το μεταφορικό που είχε άμεση επιβάρυνση, ενώ βλέπουμε ότι οι μεταφορείς διαπραγματεύονται σε μεγαλύτερα επίπεδα λόγω και της καλοκαιρινής σεζόν", είπε.

Το προφίλ της Βίκος

Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος Α.Ε.) είναι μία οικογενειακή επιχείρηση, η οποία ιδρύθηκε το 1990 και αποτελεί μία από τις πλέον γνωστές και καταξιωμένες εταιρείες στο χώρο των εμφιαλωμένων νερών. Πρόκειται για μία ελληνική εταιρεία, που ξεκίνησε την παραγωγική της δραστηριότητα με την εμφιάλωση, από την ομώνυμη πηγή, του Φυσικού Μεταλλικού Νερού «Βίκος», το οποίο διαθέτει από το 1992 στην Ελληνική αλλά και ξένη αγορά.

Η εταιρεία λειτουργεί πέντε υπερσύγχρονα εργοστάσια με καθετοποιημένη παραγωγή. Τέσσερα εργοστάσια εμφιαλώνουν νερό και παράγουν αναψυκτικά, ενώ το πέμπτο εργοστάσιο, η PETCOM Plastics παράγει πλαστικά προπλάσματα (preforms) από PET και πώματα. Στις εγκαταστάσεις της, που καλύπτουν 87.800 τ.μ., σε συνολική έκταση 260 στρεμμάτων, η εταιρεία αξιοποιεί 7 πηγές νερού, λειτουργεί 33 γραμμές και η παραγωγική της δυναμικότητα είναι 492.200 φιάλες/ώρα

To 2014, μετά από δύο χρόνια εντατικής έρευνας και ανάπτυξης, η εταιρεία εισήλθε στην αγορά των αναψυκτικών με την κυκλοφορία 8 διαφορετικών γεύσεων, δημιουργώντας μια εντελώς νέα κατηγορία προϊόντων, τα «Βίκος» Φυσικά Μεταλλικά Αναψυκτικά. Το 2017 η εταιρεία εμπλούτισε την γκάμα των αναψυκτικών με 3 νέες γεύσεις, με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και γλυκαντικό από το φυτό στέβια, Βίκος Cola στέβια, Βίκος Πορτοκαλάδα στέβια και Βίκος Λεμονάδα στέβια.

Το 2021 η εταιρεία λάνσαρε τη Βίκος Cola Zero Sugar, τη μόνη Cola Zero Sugar με φυσικό μεταλλικό νερό και αποκλειστική συνταγή. Το 2022 εμπλουτίζεται η κατηγορία των mixers με το λανσάρισμα του Βίκος Pink Grapefruit Soda. Τα αναψυκτικά Βίκος είναι τα μόνα αναψυκτικά που παρασκευάζονται με φυσικό μεταλλικό νερό από την πηγή ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ, χρησιμοποιώντας χυμό από ελληνικά φρούτα. Επιπλέον το 2022 ολοκληρώνει την επένδυση 22 εκ. του νέου βιομηχανοστασίου στο Καλπάκι Ιωάννινων και εισέρχεται στην αγορά HORECA λανσάροντας νέες συσκευασίες γυαλιού και αλουμινίου για τα φυσικά μεταλλικά αναψυκτικά.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ