Νέα
  • ΓΔ: 1435.19 -0.94%
  • Τζίρος: 133,27 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

efood: Για κάθε €100 που τζιράρισε το 2022, κέρδισε €18,55 - «Ετρεξε» με ρυθμούς 20% 

Με ανάπτυξη που ξεπέρασε το 20% έκλεισε το 2022 για το efood (Online Delivery), καθώς ο τζίρος της εταιρείας διαμορφώθηκε πέρυσι στα €135,6 εκατ.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η διοίκηση στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από την άνοδο των παραγγελιών μέσω της πλατφόρμας efood, με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από προμήθειες (€11 εκατ. περισσότερα σε σχέση με το 2021 – στα €88,21 εκατ.).  

Επιπλέον, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ενισχύθηκε και από τη χρήση των υπηρεσιών προώθησης των συνεργαζόμενων καταστημάτων στην πλατφόρμα, όπως premium placement, προτεινόμενα πιάτα κ.α. (€7,6 εκατ. περισσότερα σε σχέση με το 2021 – στα €32,03 εκατ.).

Διαβάστε επίσης: Οι ελληνικές εξαγωγές «τρέχουν» προς τα 100 δισ.

Αυξημένα ήταν και τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών σε συνδεδεμένες οντότητες (€3,81 εκατ., από €1,64 εκατ. το 2021) και από λοιπές υπηρεσίες (€11,56 εκατ. από €9,57 εκατ. το 2021). 

Μερίσματα

Τα υψηλά περιθώρια κέρδους με τα οποία συνεχίζει να λειτουργεί η efood αποτυπώνονται στο γεγονός ότι για κάθε €100 τζίρο που κάνει τα καθαρά κέρδη αντιστοιχούν σε €18,55.

Θυμίζουμε ότι μετά τα μερίσματα ύψους €20 εκατ. που δόθηκαν για τη χρήση του 2021, η διοίκηση της εταιρείας πρότεινε τη διανομή μερισμάτων €22 εκατ. για τη χρήση του 2022.

Τα EBITDA αυξήθηκαν σε ποσοστό 27,35% και διαμορφώθηκαν σε 36,78 εκατ., ενώ περίπου ανάλογη ήταν η ενίσχυση για τα EBIT, στα €35,67 εκατ. (+28,83%). Τέλος τα κέρδη προ φόρων άγγιξαν τα €32 εκατ. με την καθαρή κερδοφορία να ξεπερνά τα €25 εκατ.

Διαβάστε επίσης: Delivery Hero: Ρεκόρ κερδών για την efood το 2022 - 39,4 εκατ. για τα… μάτια του Μούχαλη

Μισθοδοσία

Στο κομμάτι των εξόδων, οι παροχές στους 660 εργαζομένους (που ανήλθαν στα τέλη του 2022 από 576 άτομα έναν χρόνο πριν) άγγιξαν τα € 20,6 εκατ. από € 17,4 εκατ. το 2021 με τους μισθούς/ημερομίσθια να διαμορφώνονται σε € 16,18 εκατ. (από € 13,83 εκατ.) και οι κοινωνικές επιβαρύνσεις σε € 3,28 εκατ. (από € 2,76 εκατ. το 2021).

Εγγυητικές καλής πληρωμής σε Σκλαβενίτη & Premier Capital

Με βάση τη σύμβαση συνεργασίας που τρέχει από τις 30 Ιουνίου 2020 μεταξύ της Online Delivery και της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» για παραγγελιοληψία προϊόντων σούπερ μάρκετ αντί προμήθειας, εκδόθηκε εγγυητική επιστολή €1 εκατ. με ρήτρα καλής πληρωμής υπέρ της Σκλαβενίτης η οποία λήξει στις 8 Αυγούστου 2023.

Επίσης κατά τη χρήση 2022 εκδόθηκε εγγυητική επιστολή καλής πληρωμής από την HSBC AG Ντύσελντορφ Γερμανίας υπέρ της Premier Capital Hellas (διαχειρίστριας εταιρείας της McDonald’s στην Ελλάδα), ποσού €200 χιλ. που έληξε στις 22 Απριλίου 2023.

Κατάργηση πιστοληπτικής διευκόλυνσης

Παράλληλα καταργήθηκε πέρυσι η πιστοληπτική διευκόλυνση που είχε δοθεί στις 10/7/2019 από την Online Delivery (καθώς και από τις δύο άλλες εταιρείες του ομίλου Delivery Hero SE κατά τον ίδιο χρόνο, τις Go Delivery και Deliveras) υπέρ της μητρικής εταιρείας, Delivery Hero SE για πιστοληπτική διευκόλυνση της τελευταίας από την UniCredit AG Γερμανίας.

Ίδρυση της Delivery Hero Payments 

Η εταιρεία ξεκίνησε από τον περασμένο Οκτώβριο τη λειτουργία της Delivery Hero Payments για την αποδοχή, εκκαθάριση και εκτέλεση πράξεων πληρωμών που αφορούν στις ηλεκτρονικές πληρωμές για την εξόφληση παραγγελιών προϊόντων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της εταιρείας. 
Με τον τρόπο αυτό, ο όμιλος Delivery Hero υιοθέτησε πλήρως τις διατάξεις της ευρωπαϊκής οδηγίας για τις υπηρεσίες πληρωμών και παράλληλα σχεδιάζει νέα εγχειρήματα χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (FinTech) για το ίδρυμα πληρωμών του ομίλου. Κατά την 31/12/2022, η Online Delivery διατηρούσε απαίτηση από την Delivery Hero Payments ποσού € 6,5 εκατ.

Εξαγορά εταιρειών ομίλου Μούχαλη 

Θυμίζουμε ότι πέρυσι ολοκληρώθηκε και η εξαγορά των εταιρειών Άλφα Διανομές, ΙΝΚΑΤ (Kiosky’s), Delivery.gr και e-table του Oμίλου Μούχαλη από την Delivery Hero, με το τίμημα να ανέρχεται σε €39,4 εκατ. Σύμφωνα με τη διοίκηση, το deal αυτό έχει στρατηγική σημασία για την Delivery Hero καθώς "θα επιτρέψει στο efood να αναβαθμίσει γρήγορα τη στρατηγική quick commerce στην Ελλάδα, ώστε να γίνει το κορυφαίο brand για γρήγορες αγορές ειδών παντοπωλείου τόσο online όσο και offline".

Διαβάστε επίσης: efood: Με όπλο την καινοτομία σφραγίζει καθημερινά τις αλλαγές στην αγορά

Οι φετινοί στόχοι

Για τη φετινή χρονιά το efood εστιάζει στη διατήρηση της δυναμικής του ανάπτυξης, τόσο σε επίπεδο διεύρυνσης των υπηρεσιών του, όσο και στην περαιτέρω ενίσχυση των οικονομικών του δεικτών. Συγκεκριμένα, στοχεύει σε:

  • περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου των συνεργαζόμενων καταστημάτων
  • προσθήκη νέων κατηγοριών καταστημάτων
  • σημαντική αύξηση της δυναμικής του efood market
  • αύξηση του τζίρου και της κερδοφορίας
  • περαιτέρω επέκταση της υπηρεσίας delivered by efood.
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ