Νέα
  • ΓΔ: 1455.48 +0.03%
  • Τζίρος: 109,66 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γ. Μασούτης: Μας αρέσουν οι εξαγορές, δεν μας ενδιαφέρει να πουλήσουμε - Στο €1,1 δισ. ο φετινός τζίρος

Μασούτης

Με τζίρο γύρω στο €1,1 δισ. εκτιμάται ότι θα κλείσει η φετινή χρόνια για την Μασούτης σύμφωνα με τον επικεφαλής της αλυσίδας, Γιάννη Μασούτη, δηλαδή με μια ανάπτυξη της τάξης του 18%. Η μισή από αυτή αποδίδεται σε οργανική ανάπτυξη και η άλλη μισή στις εξαγορές στις οποίες προχώρησε η Μασούτης (ΣΥΝΚΑ, Δήμητρα & Μερκάτο).

Σε ό,τι αφορά στην τελική κερδοφορία, αυτή πιέστηκε λόγω του αυξημένου ενεργειακού και λειτουργικού κόστους αλλά και των εξαγορών, και διαμορφώθηκε στα επίπεδα περίπου του 1% του συνολικού τζίρου. Σημειώνεται ότι πέρυσι η Μασούτης εμφάνισε τζίρο €942 εκατ. με ανάπτυξη 6,5% και EBIT 8,5 εκατ.

Ο Γιάννης Μασούτης

 

Το δίκτυο

Αναφορικά με το δίκτυο, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να προστεθούν τρία νέα καταστήματα και πιο συγκεκριμένα σε:

  • Λαμία
  • Γλυφάδα
  • Πάτρα

Για την επόμενη χρόνια σχεδιάζονται νέες επενδύσεις της τάξης των  €20 εκατ. οι οποίες θα κατευθυνθούν κυρίως σε ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων αλλά και το άνοιγμα τριών νέων. Έτσι το Δίκτυο θα έχει πλέον 389 καταστήματα:

  • 349 λιανική
  • 14 Grand Μασούτης
  • 1 πράσινο κατάστημα
  • 24 cash and carry
  • 1 dark store

Πού αποδίδεται η ανοδική πορεία της αλυσίδας

Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας η συνεχής ανοδική πορεία της Μασούτης οφείλεται σε:

  • επενδύσεις στους ανθρώπους
  • επενδύσεις στη συγκράτηση των τιμών - έχει καταγράφει Αύξηση 30% προωθητικών ενεργειών
  • κωδικολόγιο προσαρμοσμένο στις νέες τάσεις και τις ανάγκες του καταναλωτή
  • εμπορική επιτυχία στα pl "Mr Grand" και "από τον τόπο μας",
  • πάνω από το μέσο όρο της αγοράς ανακαινισμένα καταστήματα
  • συνεχή επένδυση σε καινοτομία και προϊόντα και logistics center στο Καβαλάρι
  • εξυπηρέτηση πελατών και σε φυσικά καταστήματα και στο online κανάλι έγκαιρες παραδόσεις
  • χάρη και στο dark store Αθήνας

Από PL το 16% του τζίρου

Η εταιρεία έχει ειδικό τμήμα για το PL εδώ και 15 χρόνια με ένα κωδικολόγιο που φτάνει τα 1.100 προϊόντα. Μάλιστα φέτος οι πωλήσεις PL κινούνται στα επίπεδα του 16% επί του συνολικού τζίρου από 14% που ήταν το ποσοστό το 2021.
Τονίστηκε ότι "πάνω από το 85% παράγονται στην Ελλάδα. Συμμετέχουν όλο και περισσότεροι Έλληνες παραγωγοί με τους οποίους φροντίζουμε να διατηρούμε μακροπρόθεσμες σχέσεις".

Ανατιμήσεις

Αναφορικά με τις τιμές υπογραμμίστηκε ότι "γίνεται ένας πόλεμος ανατιμήσεων" σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι "το 2022 δεχτήκαμε αιτήματα για μέρες ανατιμήσεις της τάξης του 13% και εμείς τελικά περάσαμε 9%. Πιέσαμε όσο μπορέσαμε το περιθώριο κέρδους και σώσαμε ένα 4% για την κοινωνία και τους πελάτες μας".

Πρόσθεσαν δε τα στελέχη ότι "γίνεται τρομερή προσπάθεια εκ μέρους μας για συγκράτηση των τιμών. Ίσως είμαστε η φθηνότερη αλυσίδα στην Ελλάδα με promos που είναι από τα μεγαλύτερα στην αγορά. Έτσι όμως καταφέραμε να αυξήσουμε και το μερίδιο αγοράς το οποίο είναι κοντά στο 10%”.

Έγινε επίσης λόγος και για το Καλάθι του Νοικοκυριού το οποίο έχει κοστίσει μέχρι στιγμής στην εταιρεία πάνω από 5-6 εκατ., έα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό αν σκεφτούμε ότι το περιθώριο κέρδους κινείται γύρω στο 1-1,3%.

Εξαγορές

Για το θέμα των εξαγορών ο κ. Μασούτης ανέφερε ότι "πάντα μας ενδιαφέρουν, αλλά κοιτάζουμε ό,τι είναι στις δυνάμεις μας στα μέτρα μας. Αν μπορούμε να το αντέξουμε οικονομικά και οργανωτικά θα το κάνουμε. Μας αρέσουν πολύ και ξέρουμε πως να τις λειτουργούμε".

Πρόσθεσε ότι "στην αγορά θα υπάρξει περαιτέρω συγκέντρωση. Είναι πολλές οι αλυσίδες και τα καταστήματα που λειτουργούν στην Ελλάδα. Εκτιμώ ότι θα μειωθούν κάποια που είναι ζημιογόνα, καθώς δεν είναι σωστό να λειτουργούν σε βάρος των κερδοφόρων".
Παραδέχτηκε ότι θα ήταν "πολύ δύσκολο για εμάς μια εξαγορά αλυσίδας του μεγέθους της ΑΒ".

Για το αν έχει βρεθεί στο στόχαστρο εξαγοράς η Μασούτης υπογράμμισε ότι "πρέπει να ψαχτεί κάποιους για να του έρθει πρόταση και εμείς το αποφεύγουμε". Μάλιστα απάντησε σε κάποια δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για ενδιαφέρον του CVC λέγοντας ότι "ευτυχώς δεν τους γνωρίζω καν. Μάλιστα θα απέφευγα κάποια συνάντηση με αυτούς για να μην δώσουμε δικαίωμα. Δεν ψαχνόμαστε ούτε μας ενδιαφέρει να πουλήσουμε. Όσο πατάμε στις δυνάμεις μας και έχουμε ισχυρά αποτελέσματα, θα παραμείνουμε μια αμιγώς ελληνική οικογενειακή επιχείρηση".

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ