Νέα
  • ΓΔ: 905.55 -1.02%
  • Τζίρος: 86,31 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΑΒΑΞ: Τα σχέδια της διοίκησης για Μετρό και Ελληνικό – Ποια ΣΔΙΤ κοιτάζει

Μετρό
Πηγή: Intimenews

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την Γραμμή 4 του Μετρό (Άλσος Βείκου – Γουδή), προϋπολογισμού 1,8 δις. ευρώ, ο CEO της εταιρείας, Κωνσταντίνος Μιτζάλης σημείωσε ότι «μετά από σκληρό ανταγωνισμό είμαστε οι προσωρινοί ανάδοχοι αυτού του έργου. Αυτό ξεκίνησε το 2017 και ολοκληρώθηκε με το άνοιγμα των προσφορών τον Οκτώβριο του 2020, υπάρχουν πολλοί λόγοι για την καθυστέρηση. Οι διαγωνισμοί κερδίζονται στο… γήπεδο των προσφορών και όχι στο γήπεδο των δικαστηρίων. Τέλος καλό, όλα καλά».

Χρονοδιάγραμμα έργου

Για το εμβληματικό αυτό έργο για την Αθήνα, όπως το χαρακτήρισε, ο κ. Μιτζάλης, εντός μήνα αναμένεται να πάει ο σχετικός φάκελος από το Αττικό Μετρό στο ελεγκτικό συνέδριο και μέχρι το τέλος της άνοιξης αναμένεται υπογραφή της σύμβασης. Η έναρξη των μελετών αναμένεται μέσα στο δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου 2021. Η παραλαβή των πρώτων σταθμών θα γίνει στα τέλη του 2021, ενώ η έναρξη των εργασιών υπολογίζεται στις αρχές του 2022.

Το καλοκαίρι του 2022 η ολοκλήρωση της Γραμμής 3

Παράλληλα είναι σε φάση ολοκλήρωσης η επέκταση της γραμμής 3, προϋπολογισμού 344 εκατ. ευρώ. Πέρυσι τον Ιούλιο παραδόθηκαν τρεις σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) ενώ το καλοκαίρι του 2022 αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο με την κατασκευή σταθμών: Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο.

Τα 135 εκατ. ευρώ της Αττικής Οδού

Σε ό,τι αφορά την Αττική Οδό, θα επιστραφεί – όπως προβλέπεται στη σύμβαση -  ένα μέρος των καταβεβλημένων κεφαλαίων στους μετόχους (σ.σ. δηλ. Ελλάκτωρ και AVAX). Πρόκειται για 82 εκατ. ευρώ σε αυτή τη φάση και για τους δύο μετόχους, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για είσπραξη ακόμη 53 εκατ. από τα ετήσια μερίσματα της Αττικής Οδού.

«Η πανδημία άγγιξε και εμάς αλλά ξεπεράσαμε κάθε προσδοκία»

Αναφορικά με τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο κ. Μιτζάλης υποστήριξε ότι «η πανδημία αγγίζει και εμάς πολύ, αφού σε διάφορα εργοτάξια δεν μπορούμε να μην έχουμε κρούσμα παρά τις προφυλάξεις που τηρούμε ευλαβικά. Η δυσκολία στην εκτέλεση λόγω προβλημάτων στις μετακινήσεις αλλά και προμηθειών από διεθνείς πελάτες είναι μεγάλη. Πάντως εμείς παραδώσαμε εντός χρονοδιαγράμματος σε ρυθμούς που ούτε κι εγώ θα πίστευα ότι θα πετύχουμε, στο Μετρό αλλά και για τον αγωγό IGB».

Το καζίνο στην Κύπρο

Η εταιρεία υλοποιεί ακόμη ένα σημαντικό έργο στην Κύπρο, στο City of Dreams Mediterranean, συνολικού προϋπολογισμού 269 εκατ. Ευρώ (μπορεί να φθάσουν ακόμη και τα 280 εκατ.) και αφορούν στην κατασκευή καζίνο (Integrated Casino resort) σε συνεργασία με την εταιρεία Τέρνα (που κατέχει το 40%). Ο κ. Μιτζάλης ανέφερε ότι «είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος, έχει γίνει το 40%-45% των έργων και εκτιμούμε ότι εκτός συνταρακτικού απροόπτου, το α’ τρίμηνο του 2022 θα είναι έτοιμο προς παράδοση».

«Χρειάζεται μεγάλη κινητοποίηση για τα έργα που έρχονται»

Σχετικά με αυτά που έρχονται, ο κ. Μιτζάλης πρόσθεσε ότι «στα έργα που περιμένουμε να έρθουν – και αναφέρομαι σε αυτά του Δημοσίου – γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να ωριμάσουν νωρίτερα και να βγουν οι διαγωνισμοί και ευελπιστούμε να συμμετάσχουμε είτε μόνοι μας, είτε με συνεργασίες». Τόνισε ωστόσο με έμφαση ότι «ο χρονικός ορίζοντας των έργων που θα πραγματοποιηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης θα είναι 3-4 ετών ή το πολύ 5 ετών. Θα χρειαστεί μεγάλη κινητοποίηση από το τεχνικό προσωπικό της χώρας.

Ελληνικό

Ειδικότερα, για τα μεγάλα έργα που θα ακολουθήσουν τα επόμενα 5-6 χρόνια, έγινε αναφορά στο Ελληνικό. Σε πρώτη φάση προγραμματίζονται έργα 2,5 δισ. ευρώ και η διοίκηση της AVAX έχει εκδηλώσει μεγάλο ενδιαφέρον, τόσο για έργα υποδομών, όσο και κτιριακά. Η εταιρεία ενδιαφέρεται για τον Πύργο με τα οικιστικά και το έργο της μαρίνας. Ήδη συνεργάζεται με έναν από τους κορυφαίους Αμερικανούς developers που έχει την έδρα του στη Νέα Υόρκη, ενώ αναζητά και άλλους συνεργάτες για να διεκδικήσει έργα στο Hellinikon Project.

Σιδηροδρομικά

Αναφορικά με τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, αφορούν σε κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών, οι οποίες θα δημοπρατηθούν με το σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου. Αυτές αφορούν:

  • Από Νότια Ελλάδα (Πάτρα): 514 εκατ. ευρώ
  • Επέκταση προς Ραφήνα και Λαύριο: 300 εκατ. ευρώ έκαστη
  • Σύνδεση λιμανιού Θεσσαλονίκης με σιδηροδρομική γραμμή: 22 εκατ. ευρώ
  • Πεδινή χάραξη σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει Θεσσαλονίκη με Τοξότες Ξάνθης: 1,3 δισ. ευρώ
  • Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο: 815 εκατ. ευρώ

Νέα ΣΔΙΤ

Για όλα τα νέα ΣΔΙΤ η εταιρεία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και είναι στους προεπιλεγέντες. Ορισμένα από αυτά  αφορούν:

  • ΔΟΑΚ: τμήματα Χανιά-Ηράκλειο και Χερσόνησος-Νεάπολη
  • Εγνατία Οδός (σε συνεργασία με Μυτιληναίος-Vinci)
  • Καλαμάτα-Μεθώνη
  • Περιφερειακή Θεσσαλονίκης
  • 8 Σχολικές μονάδες στα Χανιά
  • Φοιτητικές εστίες πανεπιστημίων Κρήτης και Θεσσαλίας (σε Φάση προεπιλογή είναι η φοιτητική εστία στο πανεπιστήμιο Θράκης)

Ηδη η εταιρεία συμμετέχει σε αρκετά ΣΔΙΤ.
 



Ο τομέας της Ενέργειας

Στον τομέα της Ενέργειας, η Volterra η οποία έχει έναν τζίρο 130 εκατ. ευρώ και κατέχει μερίδιο αγοράς 2%, υλοποιεί επενδύσεις για τη δημιουργία ΑΠΕ 300MW. Ήδη λειτουργούν 72 MW και αναμένεται να προστεθούν φέτος ακόμη 36 MW (σε Κοζάνη και Καστοριά), ενώ στο pipeline βρίσκονται περίπου 200MW ακόμη.

Για τον Διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB) προϋπολογισμού 145 εκατ. ευρώ, η διοίκηση της εταιρείας ανέφερε ότι «πάει πολύ καλά το έργο, έχουμε υποσχεθεί και στις δύο κυβερνήσεις ότι στο τέλος του 2021 θα έχει ολοκληρωθεί».

Στο εξωτερικό, η εταιρεία έχει αναλάβει την υλοποίηση ενός νέου σημαντικού έργου στο Ιράκ, προϋπολογισμού 533 εκατ. ευρώ και αφορά στην κατασκευή σταθμού παραγωγής ενέργειας ισχύος 1.650 MW (bismayah 3). Έχει ολοκληρωθεί ο ανοιχτός κύκλος ενώ ο συνδυασμένος αναμένεται να τελειώσει στο α’ εξάμηνο του 2022.

Επιστροφή στην κερδοφορία

Σχετικά με τις οικονομικές προοπτικές της εταιρείας και την επιστροφή σε κέρδη ύστερα από αρκετές ζημιογόνες χρήσεις ο κ. Μιτζάλης τόνισε ότι «δεν πρέπει να ξεχνάμε τα 10 χρόνια της κρίσης αλλά και τον χρόνο της πανδημίας πόσο υπέφερε ο κλάδος. Καμία από τις ανταγωνίστριες εταιρείες δεν είχαν κέρδη πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Είμαστε στο τέλος αυτής της περιόδου, αν δεν το πετύχαμε το 2020, σίγουρα θα επιστρέψουμε σε κερδοφορία το 2021».

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ