Νέα
  • ΓΔ: 790.14 -0.49%
  • Τζίρος: 64,10 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΛΑΡΚΟ: Ο Ελον Μασκ και το νικέλιο της Λάρυμνας

Η ζήτηση για νικέλιο, η οποία αυξάνεται λόγω της χρήσης του στη νέα γενιά μπαταριών με τις οποίες θα εφοδιάζονται τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, ίσως αποβεί μοιραία για τον εκσυγχρονισμό και την ανάκαμψη της ΛΑΡΚΟ / Πηγή: Intime
Η ζήτηση για νικέλιο, η οποία αυξάνεται λόγω της χρήσης του στη νέα γενιά μπαταριών με τις οποίες θα εφοδιάζονται τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, ίσως αποβεί μοιραία για τον εκσυγχρονισμό και την ανάκαμψη της ΛΑΡΚΟ / Πηγή: Intime

Οι επόμενοι μήνες θα καθορίσουν το μέλλον της πολύπαθης ΛΑΡΚΟ. Ωστόσο το μέλλον της εταιρείας μπορεί να καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από εξελίξεις που διαμορφώνονται στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και έχουν άμεση σχέση με την αναδυόμενη αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου ολοκληρώθηκε η έναρξη των διαγωνιστικών διαδικασιών για τη ΛΑΡΚΟ, με τη δημοσίευση από το ΤΑΙΠΕΔ –που λειτουργεί για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου- της πρόσκλησης για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, με βασικότερο την εκμίσθωση του Μεταλλευτικού Συγκροτήματος της Λάρυμνας.

Είχε προηγηθεί στις 23 Νοεμβρίου η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τον Ειδικό Διαχειριστή της ΛΑΡΚΟ για τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, με τους δύο διαγωνισμούς να κινούνται στο πλαίσιο που δημιουργεί η κείμενη νομοθεσία αλλά και η σχετική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του 2014.

Το εξαιρετικά ενδιαφέρον στην περίπτωση της ΛΑΡΚΟ είναι ότι οι διαδικασίες για την επόμενη ημέρα της εταιρείας δεν θα μπορούσαν να έχουν κινηθεί σε ιδανικότερη συγκυρία. Και αυτό γιατί η ζήτηση για νικέλιο αυξάνεται λόγω της χρήσης του στη νέα γενιά μπαταριών με τις οποίες θα εφοδιάζονται τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Στη συλλογική συνείδηση έχει επικρατήσει η άποψη ότι το λίθιο είναι το στοιχείο που θα γράψει την επόμενη σελίδα της Βίβλου της αυτοκίνησης, ως κρίσιμο συστατικό στοιχείο των Ev’s. Ωστόσο μόλις πρόσφατα ο ιδρυτής της Tesla, Έλον Μασκ, περιέγραψε μια διαφορετική πραγματικότητα. «Αν και έχει επικρατήσει ο όρος “μπαταρίες ιόντων λιθίου”, το πραγματικό ποσοστό λιθίου στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν ξεπερνά το 2%.Τα ενεργειακά κύτταρα κανονικά θα έπρεπε να χαρακτηρίζονται ως διατάξεις νικελίου-γραφίτη αφού το μεγαλύτερο ποσοστό τους συνίσταται σε νικέλιο» είχε τονίσει χαρακτηριστικά ο Μασκ.

Μάλιστα, μιλώντας σε επενδυτές με αφορμή την παρουσίαση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της Tesla, είπε κάτι που φάνηκε σαν επείγουσα έκκληση για περισσότερο νικέλιο. «Θα ήθελα απλώς να τονίσω εκ νέου, σε όλες τις εταιρείες εξόρυξης εκεί έξω, παρακαλώ εξορύξτε περισσότερο νικέλιο. Οπου κι αν βρίσκεστε στον κόσμο, παρακαλώ εξορύξτε περισσότερο νικέλιο, προφανώς με φιλική προς το περιβάλλον εξόρυξη και σε μεγάλο όγκο. Η Tesla θα σας προσφέρει ένα τεράστιο συμβόλαιο για μεγάλο χρονικό διάστημα, εάν η εξόρυξη γίνεται αποτελεσματικά και με περιβαλλοντικά ευαίσθητο τρόπο».

Το κάθε Tesla Model 3 περιέχει περίπου 30 κιλά νικελίου ενώ η παγκόσμια ζήτηση για το εν λόγω μέταλλο από τα περίπου 2,2 εκατ. μετρικούς τόνους σήμερα αναμένεται να εκτοξευθεί σε 3,5 - 4 εκατ.  μετρικούς τόνους ως το 2030, λόγω της χρήσης του στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ωστόσο αρκετοί αναλυτές έχουν επισημάνει ότι η παραγωγή νικελίου με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα, δηλαδή με διαδικασίες που δεν θα επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με αέρια του θερμοκηπίου, είναι μια απαιτητική διαδικασία η οποία προϋποθέτει εξελιγμένο μηχανολογικό εξοπλισμό, δηλαδή επενδύσεις που θα αναβαθμίσουν ριζικά βιομηχανικές μονάδες περασμένων δεκαετών, όπως αυτές της ΛΑΡΚΟ. Εκεί ακριβώς θα κριθεί και το αν η ΛΑΡΚΟ θα τα καταφέρει στην νέα υπό διαμόρφωση αγορά, καθώς το μόνο βέβαιο είναι ότι η προσέλκυση επενδυτών που θα κληθούν να βάλουν το χέρι στην τσέπη όχι μόνο για την απόκτηση αλλά και για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της εταιρείας δεν μπορεί να προεξοφληθεί με βεβαιότητα.

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ