Νέα
  • ΓΔ: 1034.44 +0.10%
  • Τζίρος: 1,78 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Everest: Από το after της Τσακάλωφ στα 200 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό - Η στρατηγική της επόμενης 10ετίας

από αριστερά προς τα δεξιά: Κοσμάς Κροκίδας, Chief Marketing Officer Ομίλου Goody’s-Everest

Κατερίνα Παπαγεωργίου chief operating officer Ομίλου Goody’s Everest

Θανάσης Παπανικολάου, CEO ομίλου Vivartia

Βασίλης Καλλίδης, σεφ

Παναγιώτης Θρουβάλας, πρόεδρος ομίλου Vivartia

Ανδρέας Τσούκαλης, CEO ομίλου Goodys- Everest

Σταύρος Λαμπρινίδης, Head Barista Trainer των Everest

Η ιστορία της Everest ξεκινάει το 1965 από ένα κατάστημα στην Τσακάλωφ, στο Κολωνάκι και εξελίχθηκε σε ένα concept για… «ξενύχτηδες μαθητές, φοιτητές και γενικά ανθρώπους της πόλης».

Ο σημερινός CEO των Goodys- Everest, Ανδρέας Τσούκαλης, ο οποίος μπήκε στην ομάδα της Everest το 1985 για να γίνει αργότερα και μέτοχος της αλυσίδας, θυμάται ότι «τη δεκαετία του ’80 και του ’90, το Κολωνάκι βρισκόταν σε πλήρη άνθηση. Όλα τα deals στην εστίαση και τη νυχτερινή διασκέδαση γίνονταν εκεί».

Το πρώτο κατάστημα χωρίς πόρτες

Το κατάστημα Everest της Τσακάλωφ ήταν το πρώτο κατάστημα χωρίς πόρτες, αφού λειτουργούσε 24 ώρες την ημέρα και προκειμένου να αποφεύγονται οι εγκλωβισμοί ανθρώπων τοποθετήθηκαν επάλληλες τζαμαρίες.

Ο κ. Τσούκαλης υπογραμμίζει ότι «εκείνη την εποχή εξυπηρετούσαμε πάνω από 10.000 άτομα την ημέρα, σχεδόν μια μικρή πόλη, ενώ πουλούσαμε πάνω από 2.500 τοστ και σάντουιτς σε καθημερινή βάση». Πρόσθεσε δε ότι ένα κατάστημα Everest τότε πουλούσε πάνω από 100 τόνους παγωτού.

Το 1990 ιδρύεται η Everest Α.Ε. και πλέον το Everest γίνεται το meeting point σε κάθε περιοχή της Αθήνας. Το 1999 η εταιρεία μπαίνει στην Παράλληλη Αγορά του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών με 65 καταστήματα εκείνη την εποχή.

Το 2008 η συγχώνευση του Ομίλου Everest με την Vivartia του προσδίδει ηγετική θέση στην ευρύτερη αγορά τροφίμων μέσω των 4 κλάδων τους οποίους διαχειρίζεται η Vivartia (κλάδοι γαλακτοκομικών – ποτών, αρτοποιίας- ζαχαρωδών, εστίασης – ψυχαγωγίας, κατεψυγμένων τροφίμων), ενώ το 2011 υλοποιείται η διοικητική συγχώνευση Goody’s και Everest, δυο δυναμικών στο χώρο τους, ελληνικών εταιρειών, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την ηγετική τους θέση στην αγορά εστίασης και ψυχαγωγίας.

Τι περιλαμβάνει η νέα στρατηγική

Σήμερα η Everest διαθέτει περισσότερα από 200 σημεία πώλησης με δεκάδες franchisees και χιλιάδες εργαζομένους που εξυπηρετούν πάνω από 100.000 πελάτες ημερησίως.

Το management της Everest – υπό τον έλεγχο του CVC fund – υλοποιεί την στρατηγική ανάπτυξης της επόμενης δεκαετίας.

Αυτή η στρατηγική, όπως ανέφερε ο CEO του ομίλου Vivartia, Θανάσης Παπανικολάου περιλαμβάνει αλλαγή του λογότυπου, ανακαίνιση καταστημάτων, επένδυση σε νέους επιχειρηματίες και ανανέωση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της Everest. 

Πιο αναλυτικά, δημιουργήθηκε νέο λογότυπο, με χειρόγραφη γραφή, πιο φρέσκο, πιο μοντέρνο, πιο καθημερινό, διατηρώντας παράλληλα τις αξίες του brand που μετράει ήδη 57 χρόνια ζωής στην ελληνική αγορά εστίασης.

Σύμφωνα με την εταιρεία, "η νέα εικαστική ταυτότητα της μάρκας διαθέτει μια cool urban αισθητική, η οποία εμπνέεται από τις σημαίες του κόσμου. Το προϊοντικό αποτύπωμα των everest συνοψίζεται στις 3 λέξεις, που υπογράφουν το ανανεωμένο λογότυπο: roasted, για τη μοναδική ποιότητα του καφέ - toasted, για τον πρωταγωνιστή του μενού, το sandwich - fresh, για τη φρεσκάδα και ποιότητα των υλικών και των προϊόντων".

Παράλληλα, ανακαινίζονται τα καταστήματα να γίνουν πιο φιλικά στον πελάτη και πιο… cool. Τα καταστήματα θα έχουν πιο απλές γραμμές και περισσότερο χρώμα, έχοντας ως πρωταγωνιστή το… προϊόν.

Σύμφωνα με τον κ. Παπανικολάου, έχει ήδη ανακαινιστεί περίπου το 60% του δικτύου, το οποίο αριθμεί περί τα 200 καταστήματα. Μέχρι το τέλος του 2023 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ανακαίνισης σε όλο το δίκτυο, ενώ η Everest προσφέρει κίνητρα στους franchisees προκειμένου να υλοποιήσουν αυτή την επένδυση.

► Διαβάστε και: Tottis-Bingo: Στο 30% ο πήχης της φετινής ανάπτυξης χάρη σε ανατιμήσεις και private label

Το μοντέλο franchise και ο Βασίλης Καλλίδης

Βασικός στόχος της διοίκησης είναι να "γυρίσει" όλη η αλυσίδα σε franchise. Ήδη το ποσοστό των καταστημάτων που λειτουργούν με σύμβαση δικαιόχρησης ανέρχεται σε 90%. Όπως ανέφερε ο κ. Παπανικολάου, ο όμιλος αναζητά νέους υγιείς επιχειρηματίες που πιστεύουν στο brand Everest και θέλουν να δουλέψουν μαζί με τις οικογένειές τους για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους.

Ο κ. Παπανικολάου επισήμανε ότι “σε μία περίοδο με μια περίοδο με καλό τουρισμό και επενδυτικές ευκαιρίες στη χώρα, προσπαθούμε να διορθώνουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε από real estate και αυξημένες ενεργειακές τιμές και να προσφέρουμε βιώσιμες λύσεις σε όσους μας εμπιστεύονται".

Ανανέωση του μενού

Για την ανανέωση της προϊοντικής της γκάμας, η Everest στράφηκε στο γνωστό σεφ, Βασίλη Καλλίδη, ο οποίος με "όπλα" την μεγάλη του εμπειρία και τη χρήση ποιοτικών πρώτων υλών – οι οποίες προέρχονται σε μεγάλο βαθμό και από τις άλλες θυγατρικές του ομίλου Vivartia όπως είναι η Δέλτα, η Μπάρμπα Στάθης και η Ελληνική Ζύμη Αραμπατζής – έχει δημιουργήσει νέα προϊόντα, από σαλάτες μέχρι σάντουιτς και burgers. Αναφέρθηκε δε ότι τα προϊόντα αυτά θα είναι value for money.

Σε σχέση με τον ανταγωνισμό τονίστηκε ότι "η Everest δεν είναι μια niche εταιρεία, αλλά θέλει να καλύπτει όλες τις ανάγκες των πελατών της", ενώ τονίστηκε η μεγάλη σημασία που δίνει για τις κλειστές αγορές, το travelling και γενικά σημεία που έχουν πολύ κόσμο, όπως είναι π.χ. τα malls, τα αεροδρόμια, τα γήπεδα (π.χ. Καραϊσκάκη, ΣΕΦ), τα ΣΕΑ στις εθνικές οδούς κ.ο.κ.

Γενικότερα ο κλάδος παρουσιάζει μικρή συγκέντρωση στην Ελλάδα (περίπου 25%) σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ χαρακτηρίζεται, σύμφωνα με τον κ. Παπανικολάου, από "μεγάλη παραβατικότητα και φοροδιαφυγή".

Ενδιαφέρον για περαιτέρω επέκταση υπάρχει και για το concept των Everest Exclusive τα οποία για την ώρα έχουν παρουσία σε Golden Hall, Κηφισιά και Διεθνή Αερολιμένα Αθηνώνων.

► Διαβάστε και: Μπάρμπα-Στάθης: Αναμένει αύξηση πωλήσεων και EBITDA το 2022 – Οι άξονες της στρατηγικής

Εξωστρέφεια και delivery

Για την παρουσία των Goody’s και Everest στο εξωτερικό επισημάνθηκε ότι γίνονται στρατηγικά βήματα, με τον Ανδρέα Τσούκαλη, CEO των Goodys και Everest, να σημειώνει ότι οι δύο αλυσίδες έχουν συνολικά 16 καταστήματα σε 11 χώρες με τελευταίες προσθήκες ένα νέο Goody’s στην Κύπρο και ένα νέο Everest στη Βόρεια Μακεδονία.

Τέλος για το delivery, το οποίο αυξήθηκε στην πανδημία, σημειώθηκε ότι αυτό για την Everest γίνεται κυρίως μέσω των aggregators ενώ στα Goody’s οι παραδόσεις πραγματοποιούνται με μέσα της αλυσίδας.

Ανατιμήσεις και ενεργειακό κόστος

Ο CEO του ομίλου Vivartia, Θανάσης Παπανικολάου, εκτιμά ότι η φετινή χρήση για την Everest θα κλείσει με ελαφρώς αυξημένο τζίρο σε σχέση με τα επίπεδα προ πανδημίας, αν και παραδέχτηκε πως μέρος αυτής της αύξησης αποδίδεται και στις ανατιμήσεις που πέρασε η αλυσίδα, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις μεγάλες αυξήσεις στα κοστολόγιά της.

Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στο ενεργειακό κόστος το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για το σύνολο του κλάδου της εστίασης αφού έχει τριπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι, ακόμη και μετά την κρατική επιδότηση.

Πρόσθεσε ότι ως Ένωση είδαν και τον Υπουργό Ενέργειας υποβάλλοντας παράλληλα διάφορα αιτήματα, αφού "οι εταιρείες του κλάδου έχουν πιεστεί αρκετά και δεν θέλουμε να προβούμε σε νέες ανατιμήσεις". Με το κόστος των πρώτων υλών να αυξάνεται σε ποσοστό 30%-32%, οι ανατιμήσεις που πέρασαν στο ξεκίνημα του έτους ήταν πολύ μικρότερες σε ποσοστό.

Τέλος, έγινε αναφορά από τον κ. Τσούκαλη, στο πρόγραμμα "Ενεργειακή Συνείδηση" που εφαρμόζει η εταιρεία με στόχο να μειώσει έως 15% το κόστος ενέργειας. Αυτό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την τοποθέτηση λαμπτήρων LED, την αντικατάσταση ενεργοβόρων air conditions με νέα που έχουν οικονομικότερη κατανάλωση, το χαμήλωμα των φώτων όταν είναι δυνατόν κλπ.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ