Οι Ευρωπαίοι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας ανακοίνωσαν πέντε δεσμεύσεις για την υποστήριξη των οικιακών πελατών στο ταξίδι τους για την ενεργειακή μετάβαση, όπως αναφέρει η Eurelectric που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό κλάδο ηλεκτρικής ενέργειας.
Εστιάζοντας στην πιο έξυπνη επικοινωνία, την ευαισθητοποίηση, την ενεργειακή απόδοση, τα φιλικά προς το χρήστη εργαλεία και τα κίνητρα για την προώθηση της ευέλικτης κατανάλωσης, αυτές οι δεσμεύσεις αναπτύχθηκαν με βάση μια έρευνα πελατών που διεξήχθη για την κατανόηση των αναγκών τους για περαιτέρω ενδυνάμωσή τους.
Η ενεργειακή μετάβαση απαιτεί τη συμμετοχή όλων των πελατών - και οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας αναλαμβάνουν δράση για να διασφαλίσουν ότι κανείς δεν θα μείνει πίσω.
Εισάγοντας λύσεις ηλεκτρικής ενέργειας στην καθημερινότητά τους, οι οικιακοί πελάτες μπορούν να γίνουν ενεργοί παίκτες με πολλαπλά οφέλη. Ωστόσο, αυτά παραμένουν ανεκμετάλλευτα από πολλούς και η Eurelectric έρχεται να βοηθήσει με νέα μέτρα ενδυνάμωσης.
Το 2020, ο τομέας της ενέργειας δεσμεύτηκε να ενδυναμώσει 300 εκατομμύρια οικιακούς καταναλωτές με προσιτές, διαφανείς και φιλικές προς το χρήστη λύσεις.
Για να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώθηκε από την COVID-19, τον πόλεμο στην Ουκρανία και το αυξανόμενο κόστος ενέργειας, η Eurelectric διεξήγαγε μια νέα έρευνα σε περισσότερους από 2.000 καταναλωτές σε 12 χώρες, παράλληλα με μια έρευνα προμηθευτών και συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης.
Τα αποτελέσματα δείχνουν υψηλή ευαισθητοποίηση, αλλά χαμηλή υιοθέτηση: ενώ το 80% λαμβάνει μέτρα για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, μόνο το 23% έχει υιοθετήσει ηλεκτροκίνητες λύσεις.

«Η ενεργειακή κρίση οδήγησε σε βραχυπρόθεσμη εξοικονόμηση, αλλά όχι σε επαρκείς μακροπρόθεσμες αλλαγές. Για να επιταχύνουμε τον εξηλεκτρισμό, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι καταναλωτές αισθάνονται ότι στηρίζονται, με τη μείωση του αρχικού κόστους και την αύξηση της απλότητας», δήλωσε ο Kristian Ruby, Γενικός Γραμματέας της Eurelectric.
Οι δεσμεύσεις
Κατά συνέπεια, ο τομέας της ενέργειας δεσμεύεται να:
1. Επικοινωνεί με πιο έξυπνο τρόπο, με εξατομικευμένες, πολύγλωσσες συμβουλές και ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο.
2. Παρακινήσει όλους τους καταναλωτές να ενδιαφερθούν, συμπεριλαμβανομένων των ευάλωτων ομάδων, των ενοικιαστών και των ψηφιακά αποκλεισμένων ατόμων.
«Για την επίτευξη της πράσινης μετάβασης της Ευρώπης, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι κανείς δεν θα μείνει πίσω. Στηρίζοντας τους καταναλωτές με ξεκάθαρη, διαφανή πληροφόρηση, καθιστώντας δυνατή την εξοικονόμηση μέσω ενεργειακής αποδοτικότητας και ψηφιακών λύσεων, και ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή στην ευελιξία της ζήτησης είναι αναγκαία για να μειωθούν οι πιέσεις στο κόστος και να διασφαλιστεί ευρεία ενασχόληση καθώς μεταβαίνουμε προς ένα καθαρότερο, εξυπνότερο ενεργειακό σύστημα», ανέφερε ο αναπληρωτής CEO της ΔΕΗ, Γιώργος Καρακούσης.

H μελέτη της Eurelectric κάνει αναφορά στο myEnergy Coach, την πλατφόρμα που έχει αναπτύξει η ΔΕΗ για εξατομικευμένες συστάσεις για εξοικονόμηση ενέργειας και τη διαμόρφωση του ενεργειακού προφίλ των πελατών της.

3. Ενισχύσει την αποδοτικότητα μέσω προσαρμοσμένων συμβουλών εξοικονόμησης ενέργειας, έξυπνων εργαλείων και υποστήριξης καινοτομιών.
4. Απλοποιήσει τις ενεργειακές υπηρεσίες με εύχρηστες εφαρμογές, αυτοματοποιημένα εργαλεία και καλύτερη πρόσβαση σε προϊόντα.
5. Προωθήσει την ευελιξία της ζήτησης για να βοηθήσει τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν χρήματα και να υποστηρίξει την ανθεκτικότητα του δικτύου.