Την πολυδιάστατη και πελατοκεντρική στρατηγική της ΔΕΗ σε μια αγορά με έντονο ανταγωνισμό και δυναμικές εξελίξεις ανέδειξε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Καρακούσης, μιλώντας στο συνέδριο που διοργανώνει η Ημερησία στη Θεσσαλονίκη σε συνεργασία με το OPEN TV και το «ΕΘΝΟΣ», στο πλαίσιο της 89ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
Όπως τόνισε, η ελληνική ενεργειακή αγορά είναι πάρα πολύ ενδιαφέρουσα καθώς έχουμε «πολλούς παίκτες και έντονο ανταγωνισμό». Έναν ανταγωνισμό που, σύμφωνα με τον ίδιο, βελτιώνει όλους τους συμμετέχοντες και ωφελεί πρωτίστως τον τελικό καταναλωτή, ο οποίος πλέον έχει πληθώρα επιλογών.
Τα 3 επίπεδα της στρατηγικής
Ο κ. Καρακούσης περιέγραψε τη στρατηγική της ΔΕΗ απέναντι σε αυτό το σύνθετο περιβάλλον σε τρία επίπεδα:
- Διευρυμένο πορτφόλιο: Ο πελάτης μπορεί να επιλέξει το προϊόν και τον τύπο υπηρεσίας που του ταιριάζει.
- Συμβουλευτική υποστήριξη: Η ΔΕΗ, όπως είπε, δεν αφήνει τον πελάτη μόνο του. Έχει δημιουργήσει έναν εσωτερικό μηχανισμό που καθοδηγεί τους καταναλωτές ώστε να κατανοήσουν τις ανάγκες τους και να βρουν την κατάλληλη λύση.
- Προσφορά αξίας: Η ΔΕΗ δεν περιορίζεται στην πώληση μιας «ταρίφας», αλλά παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις, όπως το πρόγραμμα my rewards, που ενσωματώνει εξατομικευμένες παροχές για διαφορετικά τμήματα καταναλωτών. «Δεν πουλάμε ταρίφες, πουλάμε λύσεις», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Η ενεργειακή μετάβαση ως «προσωπικό ταξίδι»
Ο αναπληρωτής CEO της ΔΕΗ χαρακτήρισε την ενεργειακή μετάβαση ως «προσωπικό ταξίδι» για κάθε καταναλωτή: από μια σχέση «αδιάφορη» με την ενέργεια, σε μια συνειδητή επιλογή που συνδυάζει οικονομία και μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Τα βήματα περιλαμβάνουν τον εξηλεκτρισμό των δραστηριοτήτων, με αιχμή τις μετακινήσεις μέσω της ΔΕΗ Blue που διευκολύνει τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και τη θέρμανση, με εξατομικευμένες λύσεις για τα νοικοκυριά. Στη συνέχεια, στόχος είναι η μείωση της συνολικής κατανάλωσης με τη βοήθεια συμβουλευτικών υπηρεσιών και συνεργασιών, όπως με το δίκτυο του Κωτσόβολου για αναβάθμιση συσκευών. Το τελικό βήμα είναι η «πράσινη στροφή», είτε με την επιλογή πράσινων υπηρεσιών είτε με την αυτοπαραγωγή, μέσω φωτοβολταϊκών.
Πελατοκεντρικότητα και νέες υπηρεσίες
Ο κ. Καρακούσης επεσήμανε ότι η ΔΕΗ επενδύει στην πελατοκεντρικότητα, με νέα καταστήματα που αλλάζουν εικόνα και ουσία, με ανθρώπους με τεχνογνωσία και ενσυναίσθηση, αλλά και το «καλύτερο τηλεφωνικό κέντρο στη χώρα». Παράλληλα, η εταιρεία έχει δημιουργήσει έναν ψηφιακό κόσμο μέσα από την πλατφόρμα myDEH, με εύκολη πρόσβαση σε υπηρεσίες.
Επιπλέον, η ΔΕΗ έχει λανσάρει έναν «ζωντανό ψηφιακό λογαριασμό, που εξελίσσεται διαρκώς και δίνει διαδραστικές πληροφορίες. Σύντομα θα προστεθεί και η δυνατότητα ο έντυπος λογαριασμός να «ζωντανεύει» μέσω QR code και ψηφιακού βοηθού με τεχνητή νοημοσύνη.
Η ΔΕΗ στην 89η ΔΕΘ
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Καρακούσης στο περίπτερο της ΔΕΗ στην 89η ΔΕΘ, όπου οι επισκέπτες θα ζήσουν μια 4D εμπειρία για την ιστορία του εξηλεκτρισμού στη χώρα, αλλά και για τον μετασχηματισμό της εταιρείας σε έναν power tech όμιλο που συνδυάζει ενέργεια και τεχνολογία.
Η στρατηγική του Ομίλου ΔΕΗ περιλαμβάνει ισχυρή παρουσία και σε νέους τομείς, όπως οι οπτικές ίνες, αλλά και η ενσωμάτωση του Κωτσόβολου ως της μεγαλύτερης αλυσίδας λιανικής ηλεκτρικών ειδών στη χώρα. Όπως σημείωσε ο κ. Καρακούσης, ο συνδυασμός βαθιάς γνώσης στην ενέργεια, δεξιοτήτων στην τεχνολογία και δυνατοτήτων στο retail δίνει στη ΔΕΗ τη δυνατότητα να προσφέρει στο μέλλον «everything as a service», με στόχο να κάνει τη ζωή των καταναλωτών καλύτερη.