Νέα
  • ΓΔ: 1447.87 -0.49%
  • Τζίρος: 34,42 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΣΦΑ: Προτείνει αύξηση τελών για τη χρηματοδότηση επενδύσεων

ΔΕΣΦΑ
Πηγή: InTime

Σε μια νέα περίοδο διεθνοποίησης των υπηρεσιών του μπαίνει ο ΔΕΣΦΑ υλοποιώντας το νέο επενδυτικό του πρόγραμμα με επενδύσεις που αποσκοπούν κατά κύριο λόγο στον εφοδιασμό χωρών της ΝΑ Ευρώπης.

Ωστόσο,  ο ΔΕΣΦΑ προτείνει τον επιμερισμό του κόστους των επενδύσεων με τους Έλληνες καταναλωτές, όπως ανέφερε σε ενημερωτική εκδήλωση για την αναβάθμιση του ελληνικού συστήματος.

Το επιχείρημα του ΔΕΣΦΑ είναι ότι τα νέα έργα βελτιώνουν την ασφάλεια εφοδιασμού διαφοροποιώντας τις πηγές τροφοδοσίας της χώρας και επομένως δικαιολογείται η αύξηση της συνεισφοράς των Ελλήνων καταναλωτών μέσω των τελών χρήσης. Βέβαια, η τελική απόφαση για τα ρυθμιστικά έσοδα θα ληφθεί από την ΡΑΕ.

Υπερτετραπλασιασμός των εξαγωγών το 2022

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, οι εξαγωγές φυσικού αερίου ήδη τετραπλασιάστηκαν το 2022 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, φθάνοντας στις 29,5 τεραβατώρες έναντι 7,6 το 2021 και κατευθύνθηκαν κυρίως στη Βουλγαρία η οποία αντιμετώπισε τη διακοπή εφοδιασμού από τη ρωσική Gazprom. Πρόκειται για φυσικό αέριο που εισήχθη σε υγροποιημένη μορφή στο Σταθμό της Ρεβυθούσας και από εκεί διοχετεύθηκε προς τα Βαλκάνια μέσω του ελληνικού συστήματος.

Κατασκευή δεύτερου αγωγού

Οι προτάσεις του ΔΕΣΦΑ προβλέπουν τον διπλασιασμό του συστήματος (δηλαδή την κατασκευή δεύτερου αγωγού παράλληλα με τον ήδη υπάρχοντα) στα τμήματα Καρπερή - Κομοτηνή, κόστους 290 εκατ. Ευρώ, Πάτημα - Λιβαδειά (140 εκατ.) και Λιβαδειά - Καρπερή (το κόστος θα εξαρτηθεί από τον τελικό σχεδιασμό). Όλες οι νέες υποδομές που κατασκευάζει ο ΔΕΣΦΑ έχουν και δυνατότητα μεταφοράς υδρογόνου.

Οι εξαγωγές φυσικού αερίου από το ελληνικό σύστημα γίνονται επί του παρόντος μέσω του αγωγού ΤΑΡ (Ελλάδα - Αλβανία - Ιταλία) ο οποίος συνδέεται και με το ελληνικό σύστημα, του σημείου σύνδεσης με το Βουλγαρικό σύστημα στο Σιδηρόκαστρο όπου υπάρχει δυνατότητα αντίστροφης ροής (δηλ. από την Ελλάδα προς τη Βουλγαρία) και από τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό (IGB) που εγκαινιάστηκε πρόσφατα και επί του παρόντος τροφοδοτείται μόνο από τον ΤΑΡ.

Ως το τέλος του χρόνου ο IGB θα διασυνδεθεί και με το σύστημα του ΔΕΣΦΑ ενώ ακολουθεί η κατασκευή αγωγού τροφοδοσίας της Β.Μακεδονίας.

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ