Νέα
  • ΓΔ: 1448.7 +0.06%
  • Τζίρος: 165,66 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η μάχη των containers εκτινάσσει τα έξοδα αποστολής στα ύψη

Εμπορευματοκιβώτια / Πηγη: AP
Εμπορευματοκιβώτια / Πηγη: AP

Η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στην αγορά έχει αυξήσει τα έξοδα αποστολής και τις καθυστερήσεις για αγαθά που αγοράζονται από την Κίνα.

Το πρόβλημα αποδίδεται εν μέρει στην πανδημία και τις επιπτώσεις - κυρίως λόγω της άνισης ανάκαμψης της οικονομίας - με αποτέλεσμα εταιρείες να περιμένουν επί εβδομάδες να παραλάβουν τις παραγγελίες τους, με τα έξοδα αποστολής των θαλάσσιων μεταφορών να έχουν εκτιναχθεί στα ύψη.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τον Δεκέμβριο, τα ποσοστά εμπορευματικών μεταφορών ήταν 264% υψηλότερα για τη διαδρομή Ασίας προς Βόρεια Ευρώπη, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με τον Μίρκο Γουίτζικ, της Resilience36. Για τη διαδρομή από την Ασία προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, το κόστος είχε αυξηθεί κατά 145% σε ετήσια βάση.

Σε σύγκριση με τις χαμηλές τιμές του περασμένου Μαρτίου, οι ναύλοι από την Κίνα προς τις ΗΠΑ και την Ευρώπη έχουν αυξηθεί κατά 300%, δήλωσε στο CNBC ο διευθύνων σύμβουλος της Redwood Logistics, Μαρκ Γιάγκερ. Όπως επισημαίνει, οι τιμές ανέρχονται στις 6.000 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο σε σύγκριση με τη συνήθη τιμή των 1.200 δολαρίων.

Η έλλειψη στην Ασία είχε ως αποτέλεσμα η κρίση να εξαπλωθεί και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, η Αυστρία και η Ουγγαρία.

Είναι γεγονός ότι η Κίνα εξάγει περισσότερα προϊόντα προς ΗΠΑ και Ευρώπη από ότι το αντίστροφο, ενώ η οικονομία της ανέκαμψε ταχύτερα από το πρώτο κύμα της πανδημίας. Ως αποτέλεσμα, τα εμπορευματοκιβώτια κολλούν στη Δύση όταν είναι πραγματικά απαραίτητα στην Ασία.

Υπάρχουν περίπου 180 εκατ. εμπορευματοκιβώτια παγκοσμίως, αλλά «βρίσκονται σε λάθος μέρος», δήλωσε ο Γιάγκερ της Redwood Logistics.

«Έτσι, αυτό που συμβαίνει είναι αυτό που ήταν ήδη εμπορικό πλεόνασμα στην Κίνα έχει γίνει δραματικά πιο σοβαρό και η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν τρία εμπορευματοκιβώτια που βγαίνουν για κάθε εμπορευματοκιβώτιο που μπαίνει», είπε.

Κάνοντας τα πράγματα χειρότερα, οι παραγγελίες για νέα εμπορευματοκιβώτια ακυρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του περασμένου έτους, καθώς οι περισσότερες περιοχές του κόσμου τέθηκαμ σε lockdown.

Η έλλειψη επιδεινώνεται περαιτέρω από την περιορισμένη χωρητικότητα των αερομεταφορών. Ορισμένα είδη υψηλής αξίας που κανονικά θα παραδίδονταν αεροπορικώς, όπως τα iPhone, διακινούνται τώρα με containers δια θαλάσσης.

Ο όγκος των διεθνών πτήσεων μειώθηκε λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας.

Η κρίση εμπορευματοκιβωτίων επηρεάζει όλες τις εταιρείες που λειτουργούν με αποστολή εμπορευμάτων. Αλλά οι αναλυτές λένε ότι η κατάσταση έχει έντονη επίδραση στους λιανοπωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου που προσφέρουν κυρίως καταναλωτικά αγαθά, πολλά από τα οποία κατασκευάζονται στην Κίνα.

Σύμφωνα δε με το παράρτημα της Ikea στη Σιγκαπούρη, πρόκειται για μία «παγκόσμια κρίση μεταφορών».

Ο γίγαντας επίπλων υπολόγισε ότι περίπου 850 από τα 8.500 προϊόντα που πωλήθηκαν στη Σιγκαπούρη επηρεάζονται από καθυστερήσεις αποστολών, τις οποίες η Ikea είπε ότι επηρεάζει τη διαθεσιμότητα και τις προγραμματισμένες προσφορές.

Σύμφωνα με αναλυτές, ο κόσμος του λιανεμπορίου πρέπει να αποφασίσει: Πληρώνει ακριβότερα ή «σπρώχνει» προς τα πίσω τις παραλαβές απογοητεύοντας τους πελάτες;

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ