Η General Motors την Πέμπτη αναθεώρησε προς τα κάτω τις οικονομικές της προβλέψεις για το 2025, ενσωματώνοντας την εκτιμώμενη επίπτωση ύψους 4 έως 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τους δασμούς που επέβαλε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ ανέφερε ότι οι νέες προβλέψεις της περιλαμβάνουν προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) μεταξύ 10 και 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης — που δεν συνυπολόγιζε τους δασμούς — η οποία κυμαινόταν μεταξύ 13,7 και 15,7 δισεκατομμυρίων.
Η πρόβλεψη για το 2025 περιλαμβάνει επίσης καθαρά κέρδη αποδοτέα στους μετόχους από 8,2 έως 10,1 δισεκατομμύρια δολάρια, μειωμένα από 11,2 έως 12,5 δισεκατομμύρια, και προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας μεταξύ 7,5 και 10 δισεκατομμυρίων, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης 11 έως 13 δισεκατομμυρίων. Η εταιρεία δεν τροποποίησε τον στόχο για επενδυτικές δαπάνες, ο οποίος παραμένει μεταξύ 10 και 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των κοινοπραξιών της για μπαταρίες.
Η GM αναμένει επίσης ότι θα δαπανήσει 500 εκατομμύρια δολάρια κατά το δεύτερο τρίμηνο για την επισκευή περίπου 600.000 SUV και φορτηγών που ανακλήθηκαν αυτή την εβδομάδα στις ΗΠΑ λόγω προβλημάτων στον κινητήρα.
«Το σημαντικότερο είναι ότι η επιχείρηση της GM αναπτύσσεται και είναι θεμελιωδώς ισχυρή καθώς προσαρμοζόμαστε στο νέο εμπορικό περιβάλλον, ενισχύουμε περαιτέρω τη βάση προμηθευτών μας και επιταχύνουμε την κερδοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε η CEO της GM, Μέρι Μπάρα, σε επιστολή προς τους μετόχους την Πέμπτη.
Η νέα καθοδήγηση λαμβάνει υπόψη τις θετικές επιπτώσεις των πρόσφατων αλλαγών της κυβέρνησης Τραμπ σε ορισμένους δασμούς, που περιλαμβάνουν αποζημιώσεις στους κατασκευαστές για ορισμένα εξαρτήματα που παράγονται στις ΗΠΑ, καθώς και μείωση της «σωρευτικής επιβάρυνσης» των δασμών στον κλάδο.
Ο CFO της GM, Πολ Τζέικομπσον, δήλωσε την Πέμπτη στους επενδυτές ότι η εταιρεία εξακολουθεί να πιστεύει ότι μπορεί να αντισταθμίσει τουλάχιστον το 30% των αναμενόμενων αυξήσεων κόστους λόγω των δασμών, μέσω εσωτερικών πρωτοβουλιών εξοικονόμησης. Η καθοδήγηση περιλαμβάνει αυτές τις ενέργειες, ωστόσο η εκτιμώμενη επίπτωση των 4-5 δισ. για το τρέχον έτος δεν τις λαμβάνει υπόψη, όπως διευκρίνισε.
Η GM δημοσίευσε τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου την Τρίτη, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της Wall Street, ωστόσο ανέβαλε την τηλεδιάσκεψη με τους επενδυτές και τις αναθεωρημένες προβλέψεις ενόψει των επικείμενων αλλαγών στους δασμούς.
Η Μπάρα δήλωσε την Πέμπτη στο CNBC ότι η εταιρεία εργάζεται για να αντισταθμίσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις αυξήσεις στο κόστος από τους δασμούς.
«Φυσικά και μπορούμε να κάνουμε αλλαγές. Από το 2019 εργαζόμαστε στη βελτίωση της εφοδιαστικής μας αλυσίδας, ώστε να είναι πιο ανθεκτική», είπε η Μπάρα, σημειώνοντας αύξηση 27% στα εξαρτήματα που προέρχονται από τις ΗΠΑ.
«Έχουμε πολλές ευκαιρίες για να αυξήσουμε το περιεχόμενο παραγωγής στις ΗΠΑ, και θα δείτε περισσότερες ανακοινώσεις τώρα που υπάρχει μεγαλύτερη σαφήνεια για επανεπενδύσεις στη χώρα.»
Η Μπάρα αρνήθηκε να πει εάν η εταιρεία σκοπεύει να μεταφέρει παραγωγή από τα εργοστάσια στο Μεξικό στις ΗΠΑ. Ανέφερε ότι η GM θα αξιοποιήσει τα υπάρχοντα περιουσιακά της στοιχεία, που περιλαμβάνουν 11 μεγάλα εργοστάσια συναρμολόγησης στις ΗΠΑ, τα οποία απασχολούν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους.
«Θα εκμεταλλευτούμε το υπάρχον αποτύπωμα μας, καθώς μπορούμε να προσθέσουμε δυναμικότητα σε πολλά από αυτά τα εργοστάσια. Αυτό μας επιτρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα και αποδοτικά από το να ξεκινήσουμε κάτι από την αρχή», τόνισε.
Η Μπάρα επίσης δεν απάντησε στο αν η GM σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές των οχημάτων λόγω των δασμών.
Ο Τζέικομπσον ανέφερε στους επενδυτές ότι η εταιρεία αναμένει χαμηλότερες πωλήσεις στον κλάδο συνολικά, αλλά σταθερές τιμές για το υπόλοιπο του έτους — κάτι που μεταφράζεται σε ήπια βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Με πληροφορίες από CNBC