Η Google εντείνει τις προσπάθειές της για είσοδο στην αναδυόμενη αγορά των έξυπνων γυαλιών, ανακοινώνοντας στρατηγικές συνεργασίες με την αμερικανική εταιρεία οπτικών Warby Parker και την Kering Eyewear, τον βραχίονα γυαλιών του γαλλικού ομίλου πολυτελείας Kering. Οι συμφωνίες εντάσσονται στο πλαίσιο της επανεκκίνησης της Alphabet στον τομέα των «γυαλιών AI», μετά την εγκατάλειψη της προηγούμενης απόπειρας με το Google Glass λόγω ανησυχιών για την προστασία της ιδιωτικότητας.
Σύμφωνα με τη Warby Parker, η συνεργασία προβλέπει την από κοινού ανάπτυξη και εμπορευματοποίηση σειράς έξυπνων γυαλιών που θα ενσωματώνουν πολυτροπική τεχνητή νοημοσύνη – δηλαδή τεχνολογία που επεξεργάζεται ταυτόχρονα ήχο, εικόνα, βίντεο και κείμενο. Η Google έχει δεσμεύσει έως και 75 εκατ. δολάρια για την υποστήριξη του εγχειρήματος, ενώ πραγματοποίησε και επένδυση μετοχικού κεφαλαίου ίδιου ύψους στην Warby Parker.
Αισθητική, τεχνολογία και καθημερινότητα με φακούς AI
Η πρώτη σειρά προϊόντων αναμένεται να κυκλοφορήσει μετά το 2025, περιλαμβάνοντας φακούς με και χωρίς συνταγή και λειτουργίες που «βλέπουν» και «ακούν» το περιβάλλον του χρήστη. Όπως δήλωσε στη Wall Street Journal ο συν-διευθύνων σύμβουλος της Warby Parker, Ντέιβ Γκιλμπόα, «η πολυτροπική τεχνητή νοημοσύνη είναι ιδανική για γυαλιά, επιτρέποντας την αξιοποίηση του περιβάλλοντος και της νοημοσύνης σε πραγματικό χρόνο για να βελτιώσουν την εμπειρία του χρήστη καθώς κινείται στον κόσμο».
Τα νέα έξυπνα γυαλιά θα λειτουργούν στην πλατφόρμα Android XR, το λειτουργικό σύστημα της Google για μικτές και επαυξημένες πραγματικότητες, όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος XR της εταιρείας, Σάχραμ Ιζάντι. Προορίζονται για χρήση καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, εστιάζοντας στην ενσωμάτωση στην καθημερινότητα των χρηστών.
Ανερχόμενος ανταγωνισμός και αυξημένη ζήτηση στην αγορά έξυπνων γυαλιών
Το ίδιο απόγευμα, η Kering Eyewear – που σχεδιάζει γυαλιά για κορυφαία brands όπως Gucci, Saint Laurent και Cartier – ανακοίνωσε πως συνεργάζεται επίσης με την Google για την ανάπτυξη γυαλιών AI. Η εταιρεία με έδρα το Μιλάνο δήλωσε ότι τα προϊόντα θα αξιοποιούν το Android XR, προσφέροντας εξατομικευμένες λειτουργίες βασισμένες σε τεχνητή νοημοσύνη, χωρίς όμως να αποκαλύψει οικονομικά στοιχεία της συμφωνίας.
Οι δύο συνεργασίες τοποθετούν τη Google σε ανταγωνιστικό τοπίο, καθώς ο χώρος των έξυπνων γυαλιών βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης. Η EssilorLuxottica, ιδιοκτήτρια της Ray-Ban, και η Meta, ιδιοκτήτρια του Facebook, κυκλοφόρησαν ήδη έξυπνα γυαλιά με ενσωματωμένη φωνητικά ενεργοποιούμενη Meta AI, με λειτουργίες όπως μετάφραση ομιλίας σε πραγματικό χρόνο και ειδοποιήσεις υπενθύμισης. Όπως δήλωσε πρόσφατα ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, οι πωλήσεις των Ray-Ban Meta τριπλασιάστηκαν το τελευταίο έτος.
Παράλληλα, στον χώρο έχουν εισέλθει η Snap και η Amazon, με δικές τους προτάσεις για «γυαλιά του μέλλοντος».
Η Google προσβλέπει σε μια πιο επιτυχημένη δεύτερη απόπειρα στον κλάδο, έχοντας μάθει από την εμπειρία του Google Glass, το οποίο αποσύρθηκε έπειτα από επικρίσεις για πιθανές παραβιάσεις της ιδιωτικότητας.