Ο Έλον Μασκ ουδέποτε διατήρησε τις καλύτερες σχέσεις με τις ρυθμιστικές αρχές. Συχνά έρχεται σε αντιπαράθεση ή παρακάμπτει ευθέως τοπικούς και πολιτειακούς νόμους, όπου δραστηριοποιούνται οι πολλές του εταιρείες.
Η εβδομάδα που πέρασε ήταν ιδιαίτερα έντονη στο ρυθμιστικό μέτωπο, με νέα μέτρα και έρευνες να στοχεύουν διάφορες επιχειρήσεις του ομίλου Μασκ.
Η Boring Company κατηγορείται για εκατοντάδες παραβάσεις
Η εταιρεία σηράγγων και υποδομών του Μασκ, The Boring Company, βρίσκεται αντιμέτωπη με σχεδόν 800 παραβάσεις από τις ρυθμιστικές αρχές της Νεβάδα.
Οι παραβάσεις περιλαμβάνουν σκάψιμο χωρίς άδεια, απόρριψη ακατέργαστου νερού σε δρόμους, έλλειψη προστατευτικών φραχτών από λάσπη και διασπορά χωμάτων από εργοτάξια σε κοντινούς δρόμους, σύμφωνα με έρευνα του ProPublica.
Η Tesla υπό πίεση σε πολλαπλά μέτωπα
Παράλληλα, η Tesla βρίσκεται στο στόχαστρο του Υπουργείου Ασφαλίσεων της Καλιφόρνια, το οποίο τη στοχοποιεί για συστηματική απόρριψη ή καθυστέρηση αιτήσεων αποζημίωσης πελατών, παρά τις προειδοποιήσεις ετών.
Υπενθυμίζεται ότι η Tesla λειτουργεί και ως πάροχος ασφαλιστικών υπηρεσιών σε ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ.
Έρευνα για την τεχνολογία Full Self-Driving
Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) ξεκίνησε νέα έρευνα για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Full Self-Driving (FSD) της Tesla, μετά από αναφορές ότι το λογισμικό προκαλεί οχήματα να περνούν κόκκινα φανάρια ή να αλλάζουν λωρίδα εσφαλμένα.
Αν και η NHTSA έχει ερευνήσει ξανά την Tesla στο παρελθόν, η τρέχουσα έρευνα θεωρείται σημαντική, καθώς εστιάζει αποκλειστικά στο FSD, το οποίο ο Μασκ παρουσιάζει ως τον πυρήνα της τεχνολογικής στρατηγικής της εταιρείας.
Οι επιπτώσεις για το μέλλον της Tesla
Η συγκεκριμένη έρευνα δύσκολα θα εκτροχιάσει τα σχέδια της Tesla, που μόλις κυκλοφόρησε τη νεότερη έκδοση του FSD (v14).
Ωστόσο, ενισχύει το ρυθμιστικό «μικροσκόπιο» πάνω στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και εγείρει ερωτήματα για το ρομποτικό πρόγραμμα της εταιρείας, το οποίο βασίζεται σε παραλλαγή του ίδιου λογισμικού.
Η General Motors ακολουθεί με δική της στρατηγική
Στο μεταξύ, η General Motors (GM) φαίνεται να κινείται επιθετικά προς την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων.
Όπως αποκάλυψε το Wired, η GM επανέφερε σε κυκλοφορία οχήματα Chevy Bolt από το πρόγραμμα Cruise, τα οποία χρησιμοποιεί για δοκιμές σε Μίσιγκαν, Ώστιν και Σαν Φρανσίσκο με σκοπό την ανάπτυξη τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού.
Η νέα ομάδα αυτόνομης οδήγησης της GM
Μετά την απορρόφηση της Cruise τον Δεκέμβριο του 2024, η GM ανακοίνωσε ότι θα συνδυάσει την τεχνολογία της θυγατρικής με τις δικές της προσπάθειες στο Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), στοχεύοντας στην παραγωγή πλήρως αυτόνομων προσωπικών οχημάτων.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η GM έχει ήδη αρχίσει να επαναπροσλαμβάνει πρώην υπαλλήλους της Cruise, ενώ φήμες αναφέρουν ότι συγκροτεί νέα ομάδα αυτόνομης οδήγησης στο Ώστιν και το Μάουντεν Βιου.