Νέα
  • ΓΔ: 893.76 +2.05%
  • Τζίρος: 87,65 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Η μάσκα των 130 ευρώ που ξεπουλάει σε Γαλλία κι Ευρώπη

Η μάσκα της γαλλικής start-up R-Pur κοστίζει 130 ευρώ / Πηγή: instagram.com/rpurofficial
Η μάσκα της γαλλικής start-up R-Pur κοστίζει 130 ευρώ / Πηγή: instagram.com/rpurofficial

Οταν το 2014 η γαλλική start-up R-PUR ξεκίνησε τη μελέτη για τη δημιουργία μασκών προστασίας από την ατμοσφαιρική ρύπανση δεν μπορούσε κανείς να προβλέψει ότι έξι χρόνια μετά, θα χτυπούσε τον πλανήτη μια φονική επιδημία και πως αυτή θα γινόταν η αιτία να πλουτίσουν οι ιδρυτές της.

Η αντιρρυπαντική μάσκα της R-PUR κοστίζει 130 ευρώ και θεωρείται ότι προστατεύει από τον κορονοϊό 10 φορές περισσότερο από την επαγγελματική μάσκα τύπου FFP3 Ενεργού Άνθρακα. Έτσι, παρά την τσιμπημένη της ομολογουμένως τιμή, η μάσκα της P-Pur ξεπουλάει στη Γαλλία (και όχι μόνο), η οποίαμετρά συνολικά 3,08 εκατομμύρια κρούσματα και 74.106 θανάτους.

Για την παραγωγή της χρειάστηκε η μελέτη 2,5 ετών. «Αποτελείται από μια πολυεπίπεδη τεχνολογία. Χρησιμοποιούμε διαφορετικές στρώσεις από διαφορετικά υλικά τα οποία υπόκεινται σε ειδική επεξεργασία, κυρίως χημική, ηλεκτρική, ακόμη και πλάσματος. Στη συνέχεια, ενοποιούνται τα υλικά και οι στρώσεις με τέτοιο τρόπο που να προστατεύει αυτόν που φορά τη μάσκα από την ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά ταυτόχρονα να του επιτρέπει και να αναπνέει σωστά» τονίζει στο γαλλικό δίκτυο BFMTV ο συνιδρυτής της P-Pur Ματιέ Λεκιγέ.

Η μάσκα της R-PUR λανσαρίστηκε στη γαλλική αγορά το 2016 και μέχρι και το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού απευθυνόταν κυρίως σε αθλητές ποδηλασίας και τριαθλητές. Πλέον, την επιλέγουν ολοένα και περισσότεροι Γάλλοι και Ευρωπαίοι.

Κάθε μάσκα διαθέτει ένα αποσπώμενο φίλτρο το οποίο πρέπει να αντικαθίσταται κάθε έξι με οκτώ εβδομάδες, αναλόγως τη χρήση. Ωστόσο, η υγειονομική κρίση ώθησε τη νεοφυή εταιρεία σε αναπροσαρμογή της παραγωγής της και σε αναζήτηση τρόπων μείωση κόστους. «Μας ζητούν ολοένα και περισσότεροι να παράγουμε μάσκες μαζικής παραγωγής. Αλλά οι μάσκες μας είναι προηγμένης τεχνολογίας και για τη μαζική τους παραγωγή, το κόστος θα είναι πολύ υψηλό» προσθέτει ο Λεκιγέ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τέλος του 2019, η R-Pur μετρούσε σε περισσότερες από 45 χώρες περί τους 40.000 πελάτες. Το 2020, μπορεί οι αθλητές να αθλούνταν κατά μόνας και τα lockdowns να μείωσαν την περιβαλλοντική ρύπανση, ωστόσο, η προστασία από τον κορονοϊό επέβαλε τη χρήση μάσκας παντού. Έτσι, η ζήτηση για τη «limited edition» R-PUR εκτοξεύθηκε, αλλά η παραγωγή δεν επαρκούσε. Ακόμη κι αν η εταιρεία λάνσαρε και άλλη φτηνότερη μάσκα, τύπου FFP2, οι καταναλωτές προτιμούσαν την πιο προστατευτική. «Υπάρχει μια τεράστια μεταμόρφωση της αγοράς. Οι άνθρωποι δεν φοβούνται πια να φορούν μάσκες. Μας ενδιαφέρει να προσφέρουμε ένα προϊόν προσαρμόσιμο και ελκυστικό» επισημαίνει ο Λεκιγέ.

Για την ιστορία, το 2020, ο τζίρος της R-PUR ξεπέρασε τα 7 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 1,2 εκατομμυρίων ευρώ το 2019. Και η start-up για να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση, ανοίγει νέο εργοστάσιο παραγωγής στα νότια του Παρισιού δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας στην πληγωμένη γαλλική οικονομία, ενώ στα άμεσα σχέδιά της είναι το λανσάρισμα μίας παιδικής μάσκας, αλλά και η επέκταση στην Ασία.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ