Νέα
  • ΓΔ: 907.08 +0.84%
  • Τζίρος: 79,99 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Super Bowl: Ρεκόρ διαφημίσεων παρά τις ηχηρές απουσίες

Οι Buccaneers μεγάλοι νικητές του φετινού Super Bowl / Πηγή: AP
Οι Buccaneers μεγάλοι νικητές του φετινού Super Bowl / Πηγή: AP

Το 55ο Super Bowl πέρασε στην ιστορία όχι μόνο για τη νίκη των Buccaneers ή για το γεγονός ότι ο Τομ Μπρέιντι κέρδισε τον 7ο τίτλο της καριέρας του στην 10η συμμετοχή του (ρεκόρ και στα δύο), αλλά γιατί η φετινή διοργάνωση πραγματοποιήθηκε στην «σκιά» της πανδημίας που έπληξε τις ΗΠΑ όσο ελάχιστες χώρες στον κόσμο. Τίποτα όμως δεν στάθηκε ικανό να στερήσει από τους Αμερικανούς την αγαπημένη τους «παράδοση», που αν και προσαρμοσμένη στα σημεία των καιρών παρέμεινε και φέτος το κορυφαίο τηλεοπτικό πρόγραμμα με την μεγαλύτερη τηλεθέαση, τις περισσότερες διαφημίσεις και τον ακριβότερο διαφημιστικό χρόνο.

Το κόστος ενός διαφημιστικού σποτ διάρκειας 30 δευτερολέπτων αλήλθε φέτος στα 5,5 εκατ. δολάρια, ποσό αστρονομικό μεν, «φθηνότερο» ωστόσο από τον μέσο όρο των 5,6 εκατ. δολαρίων που έχει υπολογιστεί ότι αξίζει ο πολύτιμος διαφημιστικός χρόνος της διοργάνωσης, σύμφωνα με την Statista

Υπολογίζεται ότι το δίκτυο CBS έχει ορίσει το κόστος του τηλεοπτικού αέρα στα 186.000 δολάρια το δευτερόλεπτο! Ποσό που υπερβαίνει τον αντίστοιχο διαφημιστικό χρόνο άλλων κορυφαίων διοργανώσεων όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες ή η απονομή των Βραβείων Όσκαρ, αλλά για τον οποίο οι διαφημιζόμενοι είναι διατεθειμένοι να βάλουν βαθιά το χέρι στη τσέπη κάθε χρόνο.

Ήταν ωστόσο από τους υψηλότερους των τελευταίων ετών, συγκριτικά με τα 5,3 εκατ. δολάρια του 2019, τα 5 εκατ. του 2016, του 2017 και του 2018 και ασυζητητί μεγαλύτερος από τα 2,2 εκατ. δολάρια του 2002.

Κατά μέσο όρο, κάθε χρόνο στη διάρκεια της διοργάνωσης προβάλλονται περί τα 80 με 100 διαφημοστικά σποτ. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, η εκτόξευση του διαφημιστικού κόστους στα ύψη οδήγησε σε μία σχετική μείωση τις διαφημίσεις, με τον αριθμό των σποτ που προβλήθηκαν πέρυσι να μην υπερβαίνει τα 70.

Ωστόσο, o τελικός του 2021 δεν έμεινε ανεπηρέαστος από την πανδημία. Μεγάλη απούσα η «βασίλισσα» των διαφημιστικών μπρέικ η Budweiser, που απείχε από τον διαφημοστικό χρόνο του Super Bowl για πρώτη φορά μετά από 37 χρόνια. Η αγαπημένη ζυθοποιεία των Αμερικανών ανακοίνωσε ότι λόγο των έκτακτων συνθηκών επιλέγει να χρηματοδοτήσει την καμπάνια των εμβολιασμών, υπογραμμίζοντας ότι αυτό που προέχει και για την ίδια επιχειρηματικά στην παρούσα φάση είναι να ανοίξουν και παλι η εστίαση και τα μπαρ και οι οι πελάτες των προϊόντων της να είναι καλά στην υγεία τους για να μπορούν να τα καταναλώσουν.

Σε ανάλογο μήκος κύματος η Coca Cola, η Huyndai και η αλυσίδας παραγωγής πίτσας Little Caersars. Οι περισσότεροι από τους «απόντες» εξήγησαν μέσω ανακοινώσεων την απόφασή τους, αποδίδοντάς την στην πανδημία και τις αλυσιδωτές αντιδράσεις που προκάλεσε. 

Στον αντίποδα πάντως, υπήρξαν εταιρείες που έμειναν και φέτος πιστές στην παράδοση, όπως οι Toyota, Amazon, Cheetos, M&M's, ακόμη και η αμφιλεγόμενη πλατφόρμα χρηματιστηριακών συναλλαγών Robinhood.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ