Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης της JPMorgan Chase βοήθησαν την τράπεζα να ενισχύσει τις πωλήσεις σε εύπορους πελάτες και να διαχειριστεί μεγάλο όγκο αιτημάτων από ανήσυχους επενδυτές — ακόμη και κατά τη διάρκεια των έντονων αναταράξεων στις αγορές τον Απρίλιο, όπως δήλωσε η Mary Erdoes, επικεφαλής του τομέα asset & wealth management της τράπεζας.
Η μεγαλύτερη τράπεζα των ΗΠΑ, όπως και άλλοι μεγάλοι χρηματοοικονομικοί όμιλοι, επιταχύνει τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. Η Goldman Sachs μάλιστα λανσάρει ένα εργαλείο ΑΙ για τους τραπεζίτες και διαχειριστές κεφαλαίων της, ενώ η Morgan Stanley έχει αναπτύξει chatbot για τους χρηματοοικονομικούς της συμβούλους σε συνεργασία με την OpenAI.
Ανταπόκριση σε συνθήκες κρίσης
Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης της JPMorgan ενίσχυσαν θεαματικά την ταχύτητα με την οποία οι τραπεζίτες παρείχαν επενδυτική έρευνα και συμβουλές στους πελάτες τους, ειδικά την περίοδο που οι ανακοινώσεις για δασμούς από τον πρόεδρο Τραμπ οδήγησαν σε απώλειες τρισεκατομμυρίων δολαρίων από τις αγορές.
«Τις τελευταίες εβδομάδες υπήρξαν έντονες διακυμάνσεις, σε έκταση που δεν είναι συνηθισμένη. Αυτό καθιστά πολύ δύσκολο να σκεφτείς όλους τους πελάτες και τι απαιτείται για τον καθένα», ανέφερε η Erdoes.
Τα «ισχυρά» εργαλεία ΤΝ βοήθησαν τους συμβούλους να ανταποκριθούν γρήγορα, αντλώντας στοιχεία για τα μοτίβα συναλλαγών των πελατών και προβλέποντας ερωτήματα, πρόσθεσε.
Εξυπνότερη ανάλυση – ταχύτερες απαντήσεις
Γύρω από τις ανακοινώσεις για δασμούς, οι χρηματιστηριακές αγορές των ΗΠΑ κατέγραψαν ρεκόρ ημερήσιου όγκου συναλλαγών και μερικές από τις εντονότερες ενδοσυνεδριακές διακυμάνσεις των τελευταίων 50 ετών.
Η αστάθεια ώθησε πλήθος ιδιωτών επενδυτών να καλέσουν τους τραπεζίτες τους για συμβουλές, δήλωσε η Erdoes στο Reuters.
«Όταν διαθέτεις ένα εργαλείο που σου εμφανίζει άμεσα τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, θυμάται τις παλαιότερες επενδυτικές προτιμήσεις των πελατών και βοηθά να διαμορφώσεις σχέδιο, τότε δίνεις στους συμβούλους τη δυνατότητα να κάνουν πολύ περισσότερα», σημείωσε.
Το εργαλείο Coach AI που χρησιμοποιούν οι σύμβουλοι ιδιωτών πελατών, επιταχύνει δραστικά την πρόσβαση σε περιεχόμενο και αναλύσεις για τις συνομιλίες με τους πελάτες.
«Οι σύμβουλοι βρίσκουν τις πληροφορίες έως και 95% ταχύτερα – κάτι που σημαίνει λιγότερος χρόνος αναζήτησης, περισσότερος χρόνος για ποιοτικές συζητήσεις», δήλωσε ο Mike Urciuoli, CIO του τμήματος asset & wealth management της τράπεζας.
«Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα ότι η ΤΝ δεν αντικαθιστά την ανθρώπινη επαφή, αλλά τη βελτιώνει», πρόσθεσε.
Περισσότεροι πελάτες, καλύτερες υπηρεσίες
Η εφαρμογή Coach AI αναμένεται να επιτρέψει στους συμβούλους να αυξήσουν κατά 50% τη βάση πελατών τους στα επόμενα 3–5 χρόνια, καθώς η ΤΝ θα αναλαμβάνει μεγάλο μέρος του υποστηρικτικού έργου.
Το τμήμα asset & wealth management της JPMorgan σημείωσε αύξηση 20% στις ακαθάριστες πωλήσεις μεταξύ 2023–2024, χάρη στα εργαλεία ΤΝ που επιτρέπουν στις ομάδες να επικεντρώνονται σε εργασίες υψηλής προστιθέμενης αξίας.
«Η ΤΝ αναλαμβάνει και υποστηρικτικές εργασίες, επιτρέποντας στους συμβούλους να είναι έτοιμοι σε καταστάσεις που διαφορετικά θα ήταν αγχωτικές λόγω των κινήσεων της αγοράς», ανέφερε η Erdoes.
«Να δημοκρατικοποιήσουμε την ΑΙ»
Η JPMorgan διέθεσε προϋπολογισμό 17 δισ. δολαρίων για την τεχνολογία το 2023. Ήδη εξετάζει 450 περιπτώσεις εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, με τον CEO Jamie Dimon να αναμένει 1.000 περιπτώσεις χρήσης ως το 2025.
Η ΑΙ αξιοποιείται και από τους διαχειριστές χαρτοφυλακίων, ενώ το σύνολο των εργαλείων GenAI είναι εγκατεστημένο στους υπολογιστές πάνω από 200.000 υπαλλήλων της τράπεζας — οι μισοί εκ των οποίων τα χρησιμοποιούν πολλές φορές την ημέρα. Η JPMorgan απασχολεί σχεδόν 320.000 άτομα.
«Προσπαθούμε να δημοκρατικοποιήσουμε την ΤΝ, δίνοντάς την στα χέρια περισσότερων υπαλλήλων, όχι μόνο στους λίγους ειδικούς», τόνισε η Erdoes.
Τεράστια εξοικονόμηση και παγκόσμιο ενδιαφέρον
Το Harvard Business School δημοσίευσε πρόσφατα μελέτη περίπτωσης για τις δυνατότητες της γενετικής ΤΝ, εστιάζοντας στα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι 4.000 σύμβουλοι της ιδιωτικής τράπεζας της JPMorgan για πελάτες υψηλής καθαρής θέσης.
Σύμφωνα με την τράπεζα, οι πρωτοβουλίες τεχνητής νοημοσύνης έχουν ήδη εξοικονομήσει σχεδόν 1,5 δισ. δολάρια, χάρη στη πρόληψη απάτης, την προσωποποίηση υπηρεσιών, τις αποτελεσματικότερες συναλλαγές, τις λειτουργικές βελτιώσεις και τις αποφάσεις πίστωσης.
Με πληροφορίες από Reuters