Ο γίγαντας της τεχνολογικής βιομηχανίας Foxconn σχεδιάζει να αναπτύξει τεχνολογικά πάρκα στις ΗΠΑ και το Μεξικό, με στόχο να βοηθήσει τις ταϊβανέζικες εταιρείες να παρακάμψουν τον πρόσφατα επιβληθέντα δασμό 20% στις εισαγωγές από την Ταϊβάν, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο πρόεδρος Liu Young-way.
«Εάν οι πελάτες αντιμετωπίζουν πραγματικά σημαντική δασμολογική πίεση, μπορούμε να προσφέρουμε μια λύση: να τους προμηθεύσουμε από τα δικά μας εργοστάσια στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Liu σύμφωνα με το FTV News.
Οι νέοι δασμοί Τραμπ
Η δήλωση αυτή ακολουθεί την ανακοίνωση της κυβέρνησης Τραμπ στις 31 Ιουλίου ότι τα προϊόντα που εισάγονται από την Ταϊβάν θα υπόκεινται σε δασμό 20%, με ισχύ από τις 7 Αυγούστου. Η πολιτική αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης εμπορικής στρατηγικής που στοχεύει σε περισσότερους από 90 εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ.
Ο Λευκός Οίκος έχει δηλώσει ότι ο τελευταίος γύρος δασμών αποσκοπεί, εν μέρει, στην ενθάρρυνση της εγχώριας παραγωγής και της δημιουργίας θέσεων εργασίας.
Η στρατηγική επέκτασης της Foxconn
Η στρατηγική επέκτασης της Foxconn έχει ως στόχο να προσφέρει στους ταϊβανέζους κατασκευαστές μια εναλλακτική λύση αντί της απευθείας αποστολής εμπορευμάτων στις ΗΠΑ, μειώνοντας έτσι το κόστος που σχετίζεται με τους δασμούς. Τα προτεινόμενα τεχνολογικά πάρκα της εταιρείας θα δώσουν προτεραιότητα στην ανάπτυξη στο Τέξας, ενώ μελλοντικά έργα εξετάζονται στο Μεξικό και σε άλλες αναπτυσσόμενες χώρες.
Η Michelle Comerford, επικεφαλής του τμήματος βιομηχανίας και εφοδιαστικής αλυσίδας της Biggins Lacy Shapiro & Co., δήλωσε ότι οι δασμοί έχουν εντείνει την υπάρχουσα αβεβαιότητα στον τομέα της διεθνούς παραγωγής.
«Το θέμα των δασμών έχει ήδη δημιουργήσει μεγάλη αβεβαιότητα για τις εταιρείες με παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες τους τελευταίους επτά μήνες και θα συνεχίσει να το κάνει, καθώς δεν έχουν όλες οι χώρες συνάψει νέες συμφωνίες με τις ΗΠΑ», ανέφερε η Comerford σε δήλωσή της.
«Για τις αμερικάνικες εταιρείες με εγχώριες εφοδιαστικές αλυσίδες αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά για όσους εξαρτώνται από τις εισαγωγές, προσθέτει πιέσεις στο κόστος και περισσότερους κινδύνους. Αναμένουμε ότι πολλές εταιρείες θα επανεξετάσουν τις στρατηγικές προμήθειας και θα επιταχύνουν τα σχέδια για περιφερειακή κατανομή της παραγωγής».
Με πληροφορίες από FreightWaves