Η PayPal ανακοίνωσε την Τρίτη ότι σύναψε στρατηγική συνεργασία με την OpenAI, επιτρέποντας στους χρήστες του ChatGPT να αγοράζουν προϊόντα χρησιμοποιώντας το πορτοφόλι πληρωμών της εταιρείας. Η είδηση οδήγησε τη μετοχή της PayPal σε άνοδο 13% στις προσυνεδριακές συναλλαγές.
Νέα οικονομική δυναμική και πρώτο μέρισμα στην ιστορία της
Παράλληλα, η εταιρεία αναθεώρησε ανοδικά τις οικονομικές της προβλέψεις για το έτος και ανακοίνωσε το πρώτο μέρισμα στα 27 χρόνια λειτουργίας της — ένδειξη εμπιστοσύνης στη δυνατότητα δημιουργίας μετρητών και τη μακροπρόθεσμη κερδοφορία της.
Το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε τριμηνιαίο μέρισμα 14 σεντς ανά μετοχή, που αντιστοιχεί σε δείκτη αποπληρωμής 10% των προσαρμοσμένων κερδών.
Το ChatGPT ως εμπορική πλατφόρμα
Η PayPal διευκρίνισε ότι η συνεργασία με την OpenAI θα συνδέσει το παγκόσμιο δίκτυο εμπόρων της με το ChatGPT, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να πωλούν και να αγοράζουν προϊόντα μέσα από το δημοφιλές εργαλείο γενετικής τεχνητής νοημοσύνης.
Τα εργαλεία αγορών με τεχνητή νοημοσύνη θεωρούνται η επόμενη μεγάλη εξέλιξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς μπορούν να ερευνούν, να συγκρίνουν και να πραγματοποιούν αγορές αυτόνομα για λογαριασμό των καταναλωτών.
Αυτά τα συστήματα λειτουργούν ως έξυπνοι ψηφιακοί βοηθοί, που κατανοούν προτιμήσεις, ορίζουν προϋπολογισμούς, αξιολογούν κριτικές και παρακολουθούν τιμές σε πραγματικό χρόνο.
«Από τη συνομιλία στην αγορά με λίγα πατήματα»
«Συνεργαζόμενη με την OpenAI και υιοθετώντας το Πρωτόκολλο Εμπορίου Πράκτορα, η PayPal θα ενισχύσει τις εμπειρίες πληρωμών και εμπορίου, βοηθώντας τους χρήστες να μεταβαίνουν από τη συνομιλία στην ολοκλήρωση αγοράς με λίγα μόνο πατήματα», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της PayPal, Alex Chriss.
Η εταιρεία προβλέπει πλέον προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή (EPS) για το σύνολο του έτους μεταξύ 5,35 και 5,39 δολαρίων, έναντι προηγούμενης εκτίμησης 5,15–5,30 δολαρίων. Οι αναλυτές της LSEG είχαν υπολογίσει 5,24 δολάρια.
Αναδιάρθρωση και στροφή προς την κερδοφορία
Υπό την ηγεσία του Alex Chriss, η PayPal έχει προχωρήσει σε αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων της, δίνοντας προτεραιότητα στην κερδοφορία έναντι της επιθετικής αύξησης των εσόδων.
Μετά την άνθηση της πανδημίας, όταν η εταιρεία θεωρούνταν πρωταγωνιστής του ψηφιακού εμπορίου, ακολούθησε ύφεση στη ζήτηση, καθώς οι καταναλωτές επέστρεψαν στα φυσικά καταστήματα. Αυτό ώθησε την PayPal να επικεντρωθεί σε τομείς υψηλού περιθωρίου κέρδους και μέτρα μείωσης κόστους.
Ανθεκτικότητα εν μέσω πιέσεων
Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και το ασταθές οικονομικό περιβάλλον, ο όγκος πληρωμών της PayPal παρέμεινε ανθεκτικός, υπογραμμίζοντας τη σταθερότητα της βασικής επιχειρηματικής δραστηριότητάς της.
Η εταιρεία κατέγραψε αύξηση 7% του όγκου πληρωμών σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, φτάνοντας τα 458,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Με πληροφορίες από Reuters