Νέα
  • ΓΔ: 1454.98 +1.36%
  • Τζίρος: 141,23 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΚΟΣΜΟΣ

ΔΝΤ: Μείωση κατά 50% της κίνησης από τη διώρυγα του Σουέζ στο πρώτο δίμηνο του 2024

Διεθνές Νομισματικό Ταμείο
Διεθνές Νομισματικό Ταμείο / Πηγή: AP

Κατά 50% μειώθηκε το εμπόριο μέσω της διώρυγας του Σουέζ στο πρώτο δίμηνο του 2024 σε ετήσια βάση και κατά 32% μέσω της Διώρυγας του Παναμά, διαταράσσοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού και στρεβλώνοντας τα στοιχεία για τις εισαγωγές και εξαγωγές, σύμφωνα με ανάλυση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Στη μελέτη, με τίτλο: «Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα διαταράσσουν το παγκόσμιο εμπόριο», το ΔΝΤ προειδοποιεί ότι αν συνεχιστούν οι διαταραχές αυτές, οι αλυσιδωτές επιπτώσεις τους θα μπορούσαν να παρακωλύσουν ορισμένες αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσουν ανοδικές πιέσεις στον πληθωρισμό, εν μέρει λόγω του υψηλότερου κόστους μεταφοράς.

Η έκθεση του ΔΝΤ αναφέρει ότι τους τελευταίους μήνες το παγκόσμιο εμπόριο ανακόπηκε από διαταραχές σε δύο κρίσιμες ναυτιλιακές οδούς.

Πρώτον, οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μείωσαν την κίνηση μέσω της διώρυγας του Σουέζ, της συντομότερης θαλάσσιας οδού μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, από την οποία διέρχεται κανονικά περίπου το 15% του παγκόσμιου όγκου του θαλάσσιου εμπορίου.

Αντ' αυτού, αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αποφασίσει να κατευθύνουν τα πλοία τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, αυξάνοντας τους χρόνους παράδοσης κατά 10 ημέρες ή και περισσότερο κατά μέσο όρο και πλήττοντας τις εταιρείες που έχουν περιορισμένα αποθέματα.

Δεύτερον, στην άλλη πλευρά του κόσμου, μια σοβαρή ξηρασία στη διώρυγα του Παναμά ανάγκασε τις Αρχές της χώρας να επιβάλουν περιορισμούς που μείωσαν σημαντικά τις καθημερινές διελεύσεις πλοίων από τον περασμένο Οκτώβριο, επιβραδύνοντας το θαλάσσιο εμπόριο μέσω ενός άλλου βασικού σημείου, από το οποίο συνήθως διέρχεται περίπου το 5% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.

Το ΔΝΤ χρησιμοποιεί διάγραμμα, με βάση στοιχεία από την πλατφόρμα του PortWatch, για να δείξει τον όγκο του εμπορίου που διέρχεται μέσω αυτών των τριών κρίσιμων ναυτιλιακών οδών.

ΔΝΤ, εμπόριο

Η πλατφόρμα δείχνει επίσης ότι τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2024, υπήρξε μείωση κατά 6,7% σε σχέση με πέρυσι σε ενδιάμεσες στάσεις των πλοίων σε 70 λιμάνια που παρακολουθεί στην υποσαχάρια Αφρική και κατά 5,3% στα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Μέσης Ανατολής και της Κεντρικής Αυτές οι μειώσεις αντανακλούν πιθανώς τις μεταβατικές επιπτώσεις των μεγαλύτερων χρόνων ναυσιπλοΐας.

Διαταραχή στα στοιχεία για το εξωτερικό εμπόριο

Μια σημαντική επίπτωση αυτών των διαταραχών στο θαλάσσιο εμπόριο είναι ότι οι επίσημες στατιστικές για τις καταγεγραμμένες εισαγωγές (και εξαγωγές) που βασίζονται σε τελωνειακά στοιχεία μπορεί να επηρεαστούν από τις προσωρινές επιπτώσεις της αλλαγής δρομολόγησης των πλοίων.

Αυτό θα δυσχεράνει την εκτίμηση της δυναμικής του παγκόσμιου εμπορίου και της οικονομικής δραστηριότητας τους επόμενους μήνες.

Για παράδειγμα, τα στοιχεία εμπορικών συναλλαγών για τον Ιανουάριο σε πολλές χώρες της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης ενδέχεται να δείχνουν επιβράδυνση της αύξησης των εισαγωγών, καθώς ορισμένες εισαγωγές που κανονικά θα είχαν καταγραφεί τον Ιανουάριο παραδόθηκαν μόλις τον Φεβρουάριο.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ