Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, Αντώνης Μιτζάλης, υπογράμμισε την ανάγκη στήριξης των νέων μηχανικών: «Για την επόμενη μέρα θεωρώ απαραίτητο να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ώστε οι νέοι μηχανικοί που βγαίνουν από το Πανεπιστήμιο να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για την ελληνική κατασκευαστική αγορά».
Σύμφωνα με τον κ. Μιτζάλη, τα ελληνικά πανεπιστήμια προσφέρουν υψηλό τεχνικό επίπεδο στους φοιτητές, ωστόσο η μετάβαση στην αγορά εργασίας απαιτεί επιπλέον υποστήριξη.
Ο Όμιλος ΑΒΑΞ προγραμματίζει πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση, που θα ανακοινώσει το επόμενο διάστημα, με στόχο να διευκολυνθεί η ένταξη των νέων μηχανικών στον κατασκευαστικό κλάδο.
Ο ίδιος τόνισε επίσης την ανάγκη ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού συνολικά: «Είχαμε πολύ περισσότερο κόσμο που ασχολούνταν με την κατασκευή και μπορούμε να ξαναφτάσουμε αυτά τα επίπεδα με έργα που έχουν long term effect στην κοινωνία».
Ο κ. Μιτζάλης επισήμανε επίσης τη σημασία των εμβληματικών έργων που υλοποιεί ο Όμιλος στη Θεσσαλονίκη, όπως το Flyover και το Παιδιατρικό Νοσοκομείο του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, τα οποία, όπως είπε, «θα είναι το πρώτο τέτοιο έργο παγκοσμίως που θα πάρει την ανώτατη βαθμίδα Platinum LEED για το stakeholder management».
Νίκος Ταχιάος: Προτεραιότητα η ολοκλήρωση των έργων υποδομών
Τη σημασία της ειλικρίνειας απέναντι στους πολίτες και την προτεραιότητα της ολοκλήρωσης των έργων υποδομών τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο συνέδριο της Ημερησίας «Ελλάδα 2030: Βιώσιμη ανάπτυξη στην εποχή των κρίσεων».
«Αν θέλουμε να είμαστε έντιμοι απέναντι στους πολίτες, πρέπει να λέμε τι έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε», σημείωσε, υπενθυμίζοντας ότι η κύρια προτεραιότητα αυτή τη στιγμή είναι η ολοκλήρωση των έργων που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο μετρό της Καλαμαριάς, υπογραμμίζοντας ότι «δεν αφορά μόνο το ίδιο το μετρό, αλλά τρεις σταθμούς που βρίσκονται κάτω από μία διάνοικτη οδό». Ο κ. Ταχιάος επισήμανε πως «υπάρχουν έργα που φαίνονται πολύ μικρά, αλλά κάθε ένα από αυτά είναι μια μικρή περιπέτεια, η οποία συνδέεται με το μετρό».
Παράλληλα, αναφέρθηκε στα οικονομικά όρια: «Υπάρχει το θέμα της αναζήτησης των χρημάτων, πρέπει να πέσει το χρήμα στο τραπέζι και οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι».
Τόνισε ότι τα προγράμματα υποδομών έχουν υποβαθμιστεί χρηματοδοτικά σε επίπεδο Ε.Ε., καθώς άλλοι τομείς όπως ο περιβαλλοντικός έχουν αποκτήσει προτεραιότητα. «Ακόμη και οι σιδηροδρομικές υποδομές δεν λαμβάνουν τη χρηματοδότηση που λάμβαναν στο παρελθόν», πρόσθεσε, επισημαίνοντας ότι τα κοινοτικά πλαίσια στήριξης έχουν περιοριστεί στο ένα τρίτο από τα προηγούμενα επίπεδα.
Όσον αφορά το σχέδιο επέκτασης του μετρό, ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε: «Η προτεραιότητά μας είναι η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη και το αεροδρόμιο. Είναι μύθος ότι δεν υπάρχει πόλη χωρίς μετρό στο αεροδρόμιο, και οι μελέτες που έχουμε κάνει δεν μας δείχνουν ότι είναι βιώσιμη η λύση να φτάσει το μετρό στο αεροδρόμιο».
Η ομιλία ανέδειξε τα όρια και τις προτεραιότητες των υποδομών στην εποχή των περιορισμένων πόρων, με έμφαση στην πρακτική υλοποίηση και την ολοκλήρωση των έργων που έχουν ήδη δρομολογηθεί.