Νέα
  • ΓΔ: 799.32 -0.78%
  • Τζίρος: 11,09 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

Κομισιόν: «Τρέξτε» με την Εγνατία - Ποιες εκκρεμότητες μένουν για να κλείσει ο διαγωνισμός

Εγνατία Οδός / Πηγή: Eurokinissi
Εγνατία Οδός / Πηγή: Eurokinissi

Την ανάγκη για επίσπευση των εκκρεμοτήτων για να μπορέσει να προλάβει να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στο τέλος του έτους επισημαίνει η έκθεση ενισχυμένης εποπτείας της Κομισιόν που δημοσιεύθηκε χθες.

Όπως σημειώνεται, παρά την κάποια πρόοδο, οι εργασίες για την ολοκλήρωση των κατασκευαστικών έργων και την αδειοδότηση για τις σήραγγες στην Εγνατία Οδό συσσωρεύουν καθυστερήσεις και υπάρχει κίνδυνος ο αυτοκινητόδρομος να μην είναι έτοιμος για την παράδοση στον επιλεγμένο παραχωρησιούχο, δηλαδή στο τέλος του 2022, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Κίνδυνος καταβολής αποζημιώσεων

Αυτό, όπως αναγράφεται στην έκθεση, θα μπορούσε -χωρίς όμως αυτό να είναι δεδομένο- να έχει ως ενδεχομένως αποτέλεσμα την καταβολή αποζημιώσεων, με τον παραχωρησιούχο να αναλαμβάνει τις εργασίες για κατασκευή και αδειοδότηση και το σχετικό κόστος. Η παραχώρηση, όπως έχει προκύψει από τον διαγωνισμό, έχει πλειοδοτημένο ύψος σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ, επιπλέον των τακτικών ετήσιων πληρωμών από την ανάδοχο κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS.

Στην έκθεση αναφέρεται πως οι εργασίες κατασκευής σε τέσσερις επιπλέον σταθμούς διοδίων (τρεις πλευρικούς και έναν μετωπικό) συνεχίστηκαν, αλλά με αργό ρυθμό. Σε συμφωνία με το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα που υποβλήθηκε στο πλαίσιο της 14ης ενισχυμένης έκθεσης επιτήρησης, οι Αρχές εξέδωσαν την απαιτούμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση στις 13 Μαΐου 2022, σύμφωνα με την οποία θα ξεκινήσουν αυτοί οι σταθμοί διοδίων να λειτουργούν εντός Ιουλίου 2022, δηλαδή σε περίπου δύο μήνες.

Η έναρξη της κατασκευής στους δύο τελευταίους πλευρικούς σταθμούς διοδίων και η ολοκλήρωση των κατασκευαστικών εργασιών στη Χαλάστρα (ο τελευταίος μετωπικός σταθμός) είναι σε προχωρημένο στάδιο, αλλά όλα αυτά θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένα έως το τέλος του 2022, προκειμένου να αποφευχθούν οι οικονομικές κυρώσεις για το κράτος. Συνολικά, 17 από τους 18 μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 31 από τους 40 πλευρικούς σταθμούς διοδίων είναι επί του παρόντος σε λειτουργία.

Η αδειοδότηση για τις σήραγγες

Όσον αφορά την αδειοδότηση για τις υπόλοιπες 16 σήραγγες στην κατηγορία Ε (δηλαδή εξαιρουμένης της μεταφοράς επικίνδυνου φορτίου), θα απαιτηθούν μεμονωμένες μελέτες για κάθε σήραγγα που θα προσδιορίσουν τι χρειάζεται επιπλέον να γίνει.

Η διαγωνιστική διαδικασία για την επιλογή τεχνικού συμβούλου για αυτές τις μελέτες έχει ξεκινήσει από το Ταμείο στις αρχές Μαΐου 2022, με σκοπό την επίσπευση της διαδικασίας και οι μελέτες θα ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό. Η αδειοδότηση των σηράγγων αναμένεται επίσης να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος 2022, για να επιτραπεί η ήδη συµφωνηθείσα συµφωνία παραχώρησης και να τεθεί σε ισχύ.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ