Νέα
  • ΓΔ: 1422.35 +0.33%
  • Τζίρος: 108,35 εκ €
Δείκτες / Μετοχές
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών 2024

Χειμερινές εκπτώσεις: Δυναμική αρχή με έως και 70% και στόχο για τζίρο πάνω από 5,5 δισ.

Εκπτώσεις / Πηγή: Intime
Εκπτώσεις / Πηγή: Intime

Ψηλά τον πήχη των προσδοκιών βάζει το εμπόριο για την φετινή περίοδο των εκπτώσεων που ξεκίνησαν σήμερα και θα διαρκέσουν μέχρι και τις 28 Φεβρουαρίου του 2023. Όπως σημειώνουν εκπρόσωποι του κλάδου θα ήταν ευχής έργο εάν ο τζίρος το πρώτο 2μηνο του έτους, που συμπίπτει και με την περίοδο των εκπτώσεων, ξεπεράσει τα 5,5 δις ευρώ, υπερβαίνοντας την αντίστοιχη επίδοση του 2019.

Και εφέτος όπως δείχνουν όλα τα δεδομένα, αλλά και όπως φαίνεται από μία βιαστική βόλτα στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της Αθήνας, αλλά και των άλλων μεγάλων πόλεων της χώρας, οι εκπτώσεις θα είναι ιδιαίτερα σημαντικές και θα κινούνται από 20% έως και 70%.

Όπως έχει σημειώσει πρόσφατα ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, το λιανικό εμπόριο θα έχει υψηλό αγοραστικό ενδιαφέρον για το επόμενο δίμηνο.

Παράλληλα αναφέρει ότι «παρά τον κλοιό ακρίβειας και πληθωρισμού, η περσινή χρονιά έκλεισε με αύξηση της κατανάλωσης και μάλιστα κοντά στο 12%, ενώ εκτιμάται πως συνολικά ο εορταστικός τζίρος αυξήθηκε τον Δεκέμβριο στα 4 δισ. ευρώ από 3,6 δισ. ευρώ τις προηγούμενες χρονιές. Από πρόσφατη μάλιστα έρευνα στις αγορές της Αττικής προκύπτει πως οι προτεραιότητες την εορταστική περίοδο από το 55% των καταναλωτών ήταν σε ρούχα και παπούτσια, 45% σε τρόφιμα, 43% σε παιχνίδια, 37% σε καλλυντικά, 28% σε προϊόντα τεχνολογίας, 25% σε επώνυμα προϊόντα, 22% σε ποτά και 20% σε διάφορα δώρα. Την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων οι προτιμήσεις παραμένουν οι ίδιες, με μεγαλύτερο όμως ποσοστό στα επώνυμα προϊόντα ένδυσης-υπόδησης και την προσθήκη λευκών συσκευών, ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών, επίπλων και όλα τα είδη σπιτιού που έχουν πάντα πρωτεύοντα ρόλο στις τακτικές εκπτώσεις».

Απώλειες τζίρου 3,5 δισ την τελευταία 2ετία 

Επίσης αναφέρει ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο κλάδος του λιανικού εμπορίου, με εξαίρεση τα σούπερ μάρκετ, μέτρησε συνολικά απώλειες άνω των 3,5 δισ. ευρώ, τη τελευταία διετία των χειμερινών εκπτώσεων και κινήθηκε σε απογοητευτικά επίπεδα για 8 στους 10 μικρομεσαίους εμπόρους, σε σύγκριση με τα συνήθη επίπεδα τζίρου, προ πανδημίας.

Και καταλήγει «ξεκινάμε λοιπόν τις χειμερινές εκπτώσεις του 2023 με στόχο να ανακτήσουμε, αλλά και να ξεπεράσουμε τον τζίρο των 5,5 δισ. ευρώ του πρώτου διμήνου του 2019».

Αξίζει να σημειωθεί ότι την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων – δηλαδή στις 15 Ιανουαρίου – τα εμπορικά καταστήματα θα μπορούν να είναι ανοικτά σε όλη την επικράτεια από 11 πμ έως 8 μμ.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Με αφορμή την έναρξη των εκπτώσεων, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων:

  • Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα, μειωμένη τιμή των προϊόντων.
  • Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής, υποδεικνύεται η προγενέστερη χαμηλότερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για τριάντα ημέρες πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Οταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα ημερών.
  • Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας, μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερο από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και, στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του ποσοστού («από …% έως …%»). Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό
  • Τα καταστήματα stock ή outlet υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες την παλαιά τιμή πώλησης διαγραμμένη και τη νέα, μειωμένη τιμή πώλησης με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και με έντονη γραφή τη νέα, μειωμένη τιμή διάθεσης.
  • Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται εις βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του

 

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ