Με βελτίωση των εσωτερικών τους διαδικασιών και την ανάπτυξη συνεργειών, επιχειρούν οι τράπεζες να τονώσουν τη ζήτηση στεγαστικών δανείων και να βοηθήσουν τους πελάτες τους να βρουν σπίτι – το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όσοι θέλουν να βάλουν ένα «κεραμίδι πάνω από το κεφάλι τους» σε μια …λογική τιμή.
Σημειώνεται ότι οι εκταμιεύσεις δανείων που αφορούν οικιστικό ακίνητο την περίοδο 2021–2024 παρέμειναν σε χαμηλό επίπεδο, τόσο σε απόλυτο μέγεθος όσο και σε σχέση με την περίοδο πριν από την κρίση δημόσιου χρέους.
Τα στοιχεία της ΤτΕ
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, διαμορφώθηκαν σε 780 εκατ. ευρώ το 2021, σε περίπου 1 δισεκ. ευρώ το 2022 και το 2023, ενώ ανήλθαν σε 1,3 δισεκ. ευρώ το 2024, αυξημένες κατά 32,6% έναντι του 2023. Για λόγους σύγκρισης, την περίοδο 2005–2008 είχαν ανέλθει σε περίπου 12 δισεκ. ευρώ τον χρόνο.
Όπως έχει γράψει η «Η», οι τράπεζες κινούνται στην κατεύθυνση παροχής ολιστικών λύσεων που αφορούν την κατοικία, στη λογική του one stop shop, ώστε να υποστηρίξουν τους στόχους πιστωτικής επέκτασης και να αναθερμάνουν τη ζήτηση.
Η Attica Bank, η Εθνική Τράπεζα και η Eurobank έχουν κάνει ήδη κινήσεις σε αυτή την κατεύθυνση και χθες ήταν η σειρά της Πειραιώς.
Νέα πλατφόρμα Πειραιώς – Qualco με αιχμή την ταχύτητα
Το φθινόπωρο θα είναι έτοιμη η νέα πλατφόρμα ψηφιακών λύσεων που θα δημιουργήσουν η Τράπεζα Πειραιώς και ο τεχνολογικός πάροχος Qualco, με επίκεντρο τα στεγαστικά δάνεια και στόχο την ταχύτερη εκταμίευση και τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών.
Σήμερα απαιτούνται μέχρι και 6 μήνες για την εκταμίευση ενός στεγαστικού δανείου και στόχος είναι να μειωθεί στο μισό ο χρόνος εκταμίευσης.
Σε δεύτερο χρόνο, η πλατφόρμα θα αναπτυχθεί και θα λειτουργήσει μέσω νεοσύστατης εταιρείας, η οποία θα ελέγχεται από την Τράπεζα (51%), με τη Qualco να διατηρεί μειοψηφική συμμετοχή (49%). Θα διασυνδεθεί με πλατφόρμες αγοραπωλησιών ακινήτων καθώς και με άλλα ψηφιακά εργαλεία, διευρύνοντας την εμβέλεια της Τράπεζας στην αγορά.
Μέσω της πλατφόρμας και με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης (AI) θα παρέχεται στους πελάτες της Πειραιώς συνεχής ενημέρωση και αρωγή σε όλα τα στάδια της διαδικασίας χορήγησης του στεγαστικού τους. Έτσι, θα παρέχονται πληροφορίες για το πού βρίσκεται ανα πάσα στιγμή κάθε αίτηση, αν έχει «κολλήσει» και για ποιον λόγο, σε κάποιο σημείο της διαδικασίας (αίτηση – προέγκριση – εγκριτικό – νομικός και τεχνικός έλεγχος – εκταμίευση).
Η πλατφόρμα θα καλύπτει τόσο την επεξεργασία δανείων που χορηγούνται από την Τράπεζα όσο και τη διερεύνηση ευκαιριών χρηματοδότησης για λογαριασμό της. Η Qualco δεσμεύεται για τη συνεχή ανάπτυξη, συντήρηση και εξέλιξη του προϊόντος, ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη απόδοση και κερδοφορία της πλατφόρμας.
Τι προσφέρουν οι τράπεζες
ATTICA BANK
Προσέφερε πρώτη ολοκληρωμένη πρόταση στο πλαίσιο του προγράμματος «Σπίτι μου 2», καθώς προχώρησε σε συνεργασία με τη Resolute Cepal, δίνοντας στους δικαιούχους τη δυνατότητα να αγοράσουν ακίνητα έτοιμα προς μεταβίβαση από το χαρτοφυλάκιο της Resolute Cepal. Παράλληλα, έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα «My Home», η οποία αναπτύχθηκε για τους πελάτες της από την Ask Wire. Μέσω παραμετροποιημένης αναζήτησης, οι πελάτες μπορούν να εντοπίσουν διαθέσιμα ακίνητα που πληρούν τους όρους του προγράμματος.
Επιπρόσθετα, με την υποστήριξη μηχανικών του ΤΜΕΔΕ, ο τεχνικός και ενεργειακός έλεγχος – που περιλαμβάνει μακροσκοπικό στατικό έλεγχο και πρόταση ενεργειακής αναβάθμισης – παρέχεται δωρεάν, όπως επίσης και ο νομικός έλεγχος.
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
Με την πλατφόρμα Uniko, που ανέπτυξε από κοινού με την Qualco και «βγήκε στον αέρα» στις αρχές Απριλίου, θέλει να κάνει τη διαφορά η ΕΤΕ. Ο πρώτος ψηφιακός μεσίτης απευθύνεται σε υποψηφίους αγοραστές και πωλητές και οι υπηρεσίες που προσφέρει – και συνεχώς εμπλουτίζονται – περιλαμβάνουν εντοπισμό ακινήτου, νομικό και τεχνικό έλεγχο, χρηματοδότηση και υπογραφή συμβολαίων.
Προσεχώς θα προστεθούν πιο απλές υπηρεσίες, όπως καθαρισμός ακινήτου και μετακόμιση. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2025 να υπάρχουν στην Uniko περισσότερα από 3.000 ακίνητα.
«Αφορμή αλλά και πρωταρχικός στόχος ήταν η αξιοποίηση ευκαιριών στην αναπτυσσόμενη αλλά κατακερματισμένη εγχώρια αγορά ακινήτων. Επίσης, στη σταδιακά αναπτυσσόμενη αγορά των ακινήτων σε πλειστηριασμό, καθώς και των ακινήτων που έχουν στην κατοχή τους οι Τράπεζες / Servicers / Funds», υπογραμμίζει η Χρ. Θεοφιλίδη, γενική διευθύντρια λιανικής τραπεζικής της ΕΤΕ και πρόεδρος της Uniko, στην οποία η Τράπεζα συμμετέχει με 49%.
EUROBANK
Μέσω της κύριας πλατφόρμας της Prosperty (theprosperty.com), στην οποία συμμετέχει με 25%, προωθεί 800 ακίνητα ιδιοκτησίας της, εκ των οποίων ένα σημαντικό ποσοστό ικανοποιεί τα κριτήρια του προγράμματος «Σπίτι μου ΙΙ».
Στην πλατφόρμα υπάρχουν ήδη 500 ακόμη ακίνητα που πληρούν τα κριτήρια και τα οποία διαχειρίζεται η ίδια η εταιρεία. Συνολικά, μέχρι το τέλος του έτους, υπολογίζεται ότι ο αριθμός των ακινήτων της Eurobank στην Prosperty θα φτάσει τουλάχιστον τα 2.000.
Η συνεργασία αυτή προσφέρει στους πελάτες της Eurobank μια ολοκληρωμένη λύση «one-stop-shop», εξασφαλίζοντάς τους την πλήρη υποστήριξη της Τράπεζας σε κάθε στάδιο της διαδικασίας απόκτησης ακινήτου – από την αναζήτηση και τη χρηματοδότηση έως και την ασφάλιση», όπως εξηγεί ο Ιάκωβος Γιαννακλής, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής του Retail & Digital Banking της Eurobank.
→ Διαβάστε επίσης: Τράπεζες: Στα 3 δισ. ευρώ αναμένονται οι εκδόσεις ομολόγων φέτος - Παράθυρο ευκαιρίας μετά τις αναβαθμίσεις
FinThesis
Η εταιρεία διαμεσολάβησης δανείων (αδειοδοτημένη και εποπτευόμενη από την ΤτΕ) έχει συνάψει στρατηγική συνεργασία με τη Golden Home Real Estate, ώστε να διευκολύνουν τους πελάτες τους να αποκτήσουν το σπίτι που επιθυμούν με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις.
Η FinThesis συνεργάζεται με όλες τις μεγάλες τράπεζες και, μέσω των εξειδικευμένων συμβούλων της, προσφέρει δωρεάν καθοδήγηση στους υποψήφιους δανειολήπτες, που ξεκινάει από το ποιο δάνειο και από ποια τράπεζα είναι κατάλληλο, χωρίς να χρειαστούν επισκέψεις στα καταστήματα.
Ο ενδιαφερόμενος που ζητήσει δάνειο μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-stegastiko της FinThesis, εντός λίγων 24ώρων θα έχει ραντεβού (τηλεφωνικό ή δια ζώσης) με πιστοποιημένο σύμβουλο.