Νέα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

CrediaBank: Τι σηματοδοτεί η νέα ταυτότητα της Attica Bank - Τα επόμενα βήματα

H Διευθύνουσα Σύμβουλος, κυρία Ελένη Βρεττού και ο Πρόεδρος, κ. Κωνσταντίνος Ηροδότου

«CrediaBank». Αυτή είναι η νέα επωνυμία της Attica Bank, το επτασφράγιστο μυστικό εδώ και 8 μήνες που αποκαλύφθηκε χθες από την Ελένη Βρεττού στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων. Η αλλαγή αυτή σηματοδοτεί μια νέα σελίδα στην επανεκκίνηση της νέας τράπεζας, του 5ου τραπεζικού πυλώνα, 101 χρόνια μετά την ίδρυση της Attica Bank και δέκα μήνες μετά τη νομική συγχώνευση με την Παγκρήτια.

Δέσμευση

«Τα τελευταία 3 χρόνια σχεδόν αντιμετωπίζουμε αρκετές επιφυλάξεις και επικρίσεις. Πως θα ήταν αδύνατο να εξυγιανθεί η Τράπεζα, πώς θα ήταν αδύνατο να βρεθεί σοβαρός ιδιώτης επενδυτής, πως θα ήταν αδύνατο να γυρίσει σε σταθερή κερδοφορία, πως θα ήταν αδύνατο να κάνουμε όλα όσα σταθερά επιτυγχάνουμε με πολύ κόπο, αλλά πίστη στον στόχο και το όραμά που είχαμε Διοίκηση και Μέτοχοι. Σήμερα οι επιφυλάξεις είναι κατά πόσο πραγματικά μπορούμε να μεγαλώσουμε κι άλλο, ότι είμαστε μικροί για να ανταγωνιστούμε αποτελεσματικά τους γίγαντες του ελληνικού τραπεζικού συστήματος.

Ως Διοίκηση δεσμευτήκαμε στο παρελθόν σε στόχους που έμοιαζαν ανέφικτοι. Σήμερα επαναδιατυπώνουμε τη δέσμευσή μας απέναντι σε όλους εσάς που μας εμπιστευτήκατε σε ό,τι αφορά την υλοποίηση του επιχειρηματικού μας σχεδίου με προσήλωση και αποφασιστικότητα» είπε η Ελένη Βρεττού απευθυνόμενη στους μετόχους.

Η νέα ταυτότητα

Η νέα επωνυμία ήταν, όπως παραδέχθηκε η διευθύνουσα σύμβουλος, ένα αρκετά δύσκολο project που ενσωματώνει το πνεύμα της στιβαρότητας και της αξιοπιστίας με τον φρέσκο αέρα, όπως είπε η CEO της τράπεζας.

Βασική προτεραιότητα της τράπεζας είναι η επιτάχυνση της λειτουργικότητας της νέας τραπεζικής δομής και η ενοποίηση των πληροφοριακών προγραμμάτων μέχρι το φθινόπωρο, ώστε να «βγουν στον αέρα» και τα νέα προϊόντα που σχεδιάζονται, η ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας της τράπεζας, ο ορθολογισμός του κόστους.

Τι αλλάζει σε καταστήματα και κάρτες

Τον Οκτώβριο θα έχουν αντικατασταθεί οι επιγραφές σε όλα τα καταστήματα, τα ΑΤΜ καθώς και οι πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες των πελατών και σταδιακά θα ανακαινιστούν τα 65 καταστήματα της τράπεζας, βάσει ενός νέου concept, ξεκινώντας από το κατάστημα στην οδό Σκουφά στο Κολωνάκι και στη συνέχεια στην οδό Πανεπιστημίου και τα μεγάλα καταστήματα σε Θεσσαλονίκη και Κρήτη.

Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο αύξησης των καταστημάτων. Αυτό πάντως που δεν θα αλλάξει είναι η εξυπηρέτηση των πελατών, χωρίς ραντεβού στα καταστήματα.

Ενα όνομα με νόημα

Μιλώντας σε δημοσιογράφους, η Ελένη Βρεττού σημείωσε ότι η νέα ταυτότητα είναι ένας αέναος κύκλος εμπιστοσύνης, συνεργασίας, δέσμευσης προς τον άνθρωπο. Δημιουργείται από την ένωση του «C» (Credia) και του «Β» (Bank) και η επιλογή των χρωμάτων κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν.

Το μπλε είναι η συνέχεια των δύο τραπεζών, της Attica και της Παγκρήτιας, ενώ το πράσινο χρώμα δεν υπάρχει σε άλλη ελληνική τράπεζα. Το «Credia» σηματοδοτεί την αξιοπιστία (credibility) και τον πελάτη που είναι στο επίκεντρο (customer care). Αλλά παραπέμπει και στην Κρήτη (Cre).

Το «CrediaBank» δεν είναι απλώς μια επωνυμία αλλά σηματοδοτεί μια νέα σελίδα και την εκκίνηση της νέας τράπεζας που βρίσκεται δίπλα στον πελάτη. Ευέλικτη, αξιόπιστη, δυναμική, σταθερή αλλά κυρίως προσβάσιμη και ανθρώπινη, όπως είπε η CEO της Credia Bank, τονίζοντας ότι είναι το τραπεζικό χέρι που στηρίζει με ανθρώπινο πρόσωπο τη σύγχρονη οικονομία.

«Αυτή είναι η δική μας αποστολή και την υλοποιούμε με σταθερά βήματα καθημερινά, χτίζοντας την τράπεζα που βρίσκεται διαρκώς δίπλα σε όλους όσοι δημιουργούν, αναπτύσσονται και επενδύουν στο μέλλον. Μια τράπεζα που τολμάει, ακούει και προχωράει μαζί με τους ανθρώπους, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία στο μέλλον» δήλωσε η Ελένη Βρεττού.

Προϊόντα και στρατηγική

Στο πλαίσιο αυτό, τα νέα προϊόντα θα απευθύνονται στο κοινό που έχει εστιάσει η τράπεζα, θα προσφέρονται ειδικές λύσεις και θα αφορούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, φυσικά πρόσωπα. Θα έχουν λελογισμένες ανταγωνιστικές προμήθειες και θα αφορούν και επενδυτικές υπηρεσίες αλλά και ασφαλιστικά προϊόντα.

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, η Ελένη Βρεττού ανέφερε ότι το ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο σε διάστημα 18 μηνών έχει φτάσει στα 280 εκατ. δολάρια και στόχος είναι τα 600–700 εκατ. ευρώ το 2027, σημειώνοντας τη σημασία των παραδοσιακά καλών σχέσεων που είχε η HSBC (είχε απορροφηθεί από την Παγκρήτια) με τον εφοπλιστικό κόσμο.

Ένα άλλο σημαντικό χαρτοφυλάκιο είναι αυτό της «πράσινης» ενέργειας που αναπτύσσεται και σήμερα αποτελεί το 20% του corporate, και το οποίο παραδοσιακά έχει πολύ χαμηλά NPEs.

Σε ό,τι αφορά το στεγαστικό, η Ελένη Βρεττού ανέφερε ότι ο στόχος διπλασιασμού του στα 600 εκατ. ευρώ το 2027 είναι εφικτός. Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα «Σπίτι μου ΙΙ», η τράπεζα έχει σημαντικό pipeline, ωστόσο το πρόβλημα για το σύνολο του τραπεζικού συστήματος είναι η έλλειψη ακινήτων και γι’ αυτό οι εκταμιεύσεις είναι λίγες.

Η μετοχική σύνθεση

Για το ζήτημα ελεύθερης διασποράς μετοχών, απαντώντας σε ερώτηση μετόχου, η Ελένη Βρεττού είπε ότι σήμερα είναι στο 9,5% και πρέπει να φτάσει στο 15% ώστε να πληρούται ο κανόνας για ελεύθερη διασπορά που θέτει το Χρηματιστήριο.

Αυτό θα συμβεί μέχρι το καλοκαίρι του 2026, καθώς μετά την ΑΜΚ ισχύει το 12μηνο lock up, το οποίο λήγει στις 4 Δεκεμβρίου 2025, και μεταξύ των κινήσεων που εξετάζονται είναι και το placement.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Attica – CrediaBank, Ελένη Βρεττού, απαντώντας σε ερώτηση, ξεκαθάρισε ότι «Δεν έχουμε ποτέ ενδιαφερθεί για την Τράπεζα Χανίων ούτε ενδιαφερόμαστε».

Αποτελέσματα και διεθνής παρουσία

Στην Τακτική Γενική Συνέλευση παρουσιάστηκε η θεαματική εξέλιξη της Τράπεζας για το 2024 και το πρώτο τρίμηνο 2025, με αιχμή την επαναλαμβανόμενη αυξανόμενη κερδοφορία και την ενισχυμένη κεφαλαιακή της βάση. Πιο συγκεκριμένα, το 2024 ήταν χρονιά ισχυρών επιδόσεων, με την Τράπεζα να καταγράφει καταθέσεις 6,1 δισ. ευρώ, καθαρή πιστωτική επέκταση 952 εκατ. ευρώ και επαναλαμβανόμενα λειτουργικά έσοδα αυξημένα κατά 96%.

Η δυναμική πορεία συνεχίζεται και το 2025, με αύξηση κατά 132% στα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη το πρώτο τρίμηνο, και ενδείξεις υψηλής ρευστότητας και υγιούς ανάπτυξης, που επισφραγίζουν τη στρατηγική της τράπεζας για ενίσχυση της ποιότητας της σχέσης με τον πελάτη και προστιθέμενη αξία στην πραγματική οικονομία.

Σημαντικό ορόσημο αποτέλεσε και η πρώτη ταυτόχρονη διεθνής έκδοση ομολόγων ΑΤ1 και Tier 2, τον Ιούνιο, που συγκέντρωσε πάνω από 1,2 δισ. ευρώ σε προσφορές κορυφαίων ξένων επενδυτών.

Το ανθρώπινο δυναμικό

Παράλληλα, αυτό το διάστημα, η Τράπεζα ενίσχυσε τις πολιτικές διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, τις διαδικασίες εταιρικής διακυβέρνησης, τις προτάσεις προϊόντων για όλους, τις υπηρεσίες της – ψηφιακές και μη – τις δράσεις κοινωνικής προσφοράς και τη δέσμευσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη.

«Το 2024 αποτέλεσε ένα έτος σταθμό στην ιστορία μετασχηματισμού της Τράπεζας μέσω της ολοκλήρωσης της συγχώνευσης, εξυγίανσης και ανακεφαλαιοποίησης της Τράπεζας. Η ανακοίνωση της νέας μας επωνυμίας σήμερα αποτελεί ένα κομβικό σημείο στα πλαίσια της ολικής μεταμόρφωσης, επανεκκίνησης και επανατοποθέτησης της Τράπεζας ως μια νέα εναλλακτική τραπεζική πρόταση. Η νέα επωνυμία σηματοδοτεί την πρόθεσή μας να συστηθούμε ξανά στην αγορά ως ένας νέος και πρωτοπόρος τραπεζικός οργανισμός, με ξεκάθαρο προσανατολισμό, σύγχρονα εργαλεία και πάνω από όλα, με επίκεντρο τον άνθρωπο.

Τα πρώτα αποτελέσματα του 2025 ήδη επιβεβαιώνουν την ανταπόκριση της αγοράς στη στρατηγική μας και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε συστήματα, καταστήματα, ανθρώπους και υποδομές για να προσφέρουμε ουσιαστικές λύσεις στους πελάτες μας με αμεσότητα και ευελιξία» υπογράμμισε η Ελένη Βρεττού.

→ Διαβάστε επίσης: Εξωδικαστικός: Ρεκόρ ρυθμίσεων και εγκρίσεων μετά τη διεύρυνση των ορίων

Οι στόχοι της CrediaBank για το 2027

Οι στόχοι της CrediaBank για το 2027 είναι:

  • Απόδοση ιδίων κεφαλαίων άνω του 20%
  • Δείκτης κόστους κάτω από 40%
  • Κέρδη προ προβλέψεων άνω των 280 εκατ. ευρώ
  • Δείκτης μη εξυπηρετούμενων δανείων κάτω από 3%
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ