Νέα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

X-ray: Ο Κικίλιας ανοίγει δρόμους, οι επενδυτές τα πορτοφόλια και οι αρχές τους φακέλους

X-ray

Βήμα - βήμα, όπως σας έλεγα και χθες χτίζει τη θέση της η Aegean στις ανατολικές αγορές. Έτσι, χθες, ο πρόεδρός της Ευτύχιος Βασιλάκης με τον Ολλανδό CEO της IndiGO, Πίτερ Έλμπερς, ανακοίνωσαν μια σημαντική πρωτοβουλία για πτήσεις κοινών κωδικών - διαδικασία code sharing. Έτσι μετά το Μάρτιο του 2026, με ορλιζοντα 12μήνου, 14 πτήσεις, οι έξι της Ινδικής εταιρείας , που ξεκινά τον Ιανουάριο και οι οκτώ της ελληνικής αεροπορικής, σταδιακά, μετά το πρώτο τρίμηνο του 2026, θα συνδέουν απευθείας τις δυο πλευρές.

Το προαπαιτούμενο

Να σημειωθεί ότι τόσο ο κ. Βασιλάκης όσο και ο κ. Έλμπερς στάθηκαν στο ότι ο Πρωθυπουργός έχει «αγκαλιάσει» τη προσέγγιση Ελλάδας Ινδίας. Μάλιστα πριν τρεις μήνες είχε γίνει σχετική συνάντηση, μου λένε, στο Μέγαρο Μαξίμου. Στην πολιτική στήριξη που έδωσε ο Πρωθυπουργός ποντάρουν και οι δύο πλευρές στο να λυθεί το θέμα με τις θεωρήσεις εισόδου - βίζες, που είναι προαπαιτούμενο, για να τρέξει με επιτυχία το εγχείρημα.

Αλλάζει η αγορά

Η σημασία του όλου πλάνου της Aegean, πάντως, έχει προβολή στο μέλλον και στις εξελίξεις στον Παγκόσμιο Νότο και την καλπάζουσα ανάπτυξη κρατών, όπως η Ινδία, που το πολύ σε δύο χρόνια θα περάσει σε ΑΕΠ τη Γερμανία, ενώ ήδη έχει "καβαλήσει" τη Γαλλία. Εάν δε αποκατασταθούν οι σχέσεις με την Κίνα, με την οποία η Ινδία δεν έχει απευθείας, σήμερα, αεροπορική σύνδεση, καταλαβαίνετε προς τα πού μετατοπίζεται η «καρδιά» του κόσμου στην αεροπορική αγορά... Και στο νέο αυτό χάρτη, η Aegean πιάνει «στασίδι» πρώτη. Αρκεί βέβαια να έχουμε σκάνερ για να βγάζουμε βίζες...

Στα πάνω του ο Βασίλης Κικίλιας

Συναντήσεις υψηλού επιπέδου στο Λονδίνο είχε χθες και θα έχει και σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας. Η Ελλάδα διαθέτει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, και κάθε επίσκεψη Έλληνα Υπουργού Ναυτιλίας στο Λονδίνο – την έδρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και ένα από τα κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα παγκοσμίως – αποτελεί είδηση.

Η επίσκεψη πραγματοποιείται σε μια περίοδο που τόσο η διεθνής όσο και η ελληνική ναυτιλία αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις. Και μάλιστα λίγες ημέρες πριν ο ΙΜΟ λάβει οριστικές αποφάσεις για την πορεία της «πράσινης μετάβασης» στη ναυτιλία.

Χθες, ο Υπουργός συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez, ενώ σήμερα θα έχει συνομιλία με τον Βρετανό Υπουργό Μεταφορών, αρμόδιο για θέματα ναυτιλίας, Keir Mather MP. Σε όλες τις συναντήσεις, ο Βασίλης Κικίλιας αναφερόμενος στην «πράσινη» μετάβαση της ναυτιλίας, αναμένεται να τονίσει τη σταθερή ελληνική θέση: «Ναι στην πράσινη μετάβαση, αλλά να βρούμε πρώτα τα εναλλακτικά καύσιμα. Μόνο με πρόστιμα και ποινές δεν γίνεται».

Πολλά κεφάλαια σημαίνουν και εξαγορές

Από τη θάλασσα... στη στεριά και στην ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική, τη θυγατρική εταιρεία της ΕΥΡΩΠΗ Holdings εισηγμένης εταιρείας στο Χ.Α.. Η ασφαλιστική εταιρεία ανακοίνωσε σύμφωνα με τα επίσημα οικονομικά στοιχεία που υποβλήθηκαν στην Τράπεζα της Ελλάδος για το α' εξάμηνο του 2025, ότι ο Δείκτης Φερεγγυότητας (Solvency Ratio) ανήλθε στο 402,51%.

Σε δήλωσή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική, κ. Νίκος Μακρόπουλος, τόνισε μεταξύ άλλων ότι ο δείκτης φερεγγυότητας της ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική στο α' εξάμηνο του 2025 διαμορφώθηκε στο 402,51%, γεγονός που δημιουργεί τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση των εργασιών μας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Η επίδοση αυτή είναι αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 28 εκατ. ευρώ, καθώς και των θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων του α' εξαμήνου τα οποία περιλαμβάνουν το κερδοφόρο τεχνικό αποτέλεσμα και τα υψηλά έσοδα από το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο.

Πρόκειται όντως για ένα από τους υψηλότερους δείκτες στην ασφαλιστική αγορά και επιδή όσοι γνωρίζουν σημειώνουν ότι οι ασφαλιστικές «δεν είναι απόλυτη ανάγκη να έχουν τόσο υψηλούς δείκτες φερεγγυότητας» , εικάζουμε ότι κάποια στιγμή μέρος αυτών των κεφαλαίων θα αξιοποιηθούν για περαιτέρω επέκταση με εξαγορές. Ίδωμεν!

Ήρθε η ώρα της Εθνικής Ασφαλιστικής

Μένουμε στον ασφαλιστικό κλάδο. Σε λίγες εβδομάδες αναμένεται να ολοκληρωθεί το deal για την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής από την Τράπεζα Πειραιώς. Μια νέα εποχή ξεκινά τόσο για την πιο ιστορική ασφαλιστική εταιρεία της χώρας όσο και για την Πειραιώς, η οποία ενισχύει τη θέση της στον τομέα των τραπεζοασφαλίσεων.

Η Εθνική Ασφαλιστική δεν είναι μια «τυχαία» εταιρεία. Ιδρύθηκε στις 15 Ιουνίου 1891 και έκτοτε συνέδεσε το όνομά της με ολόκληρη τη σύγχρονη ελληνική ιστορία και την οικονομική πορεία της χώρας. Για 134 χρόνια προσφέρει αδιάλειπτα ασφαλιστικές καλύψεις, αποτελώντας θεμέλιο του ελληνικού ασφαλιστικού κλάδου.

Με την εξαγορά, η Τράπεζα Πειραιώς αποκτά όχι μόνο μια εταιρεία με βαριά ιστορία, αλλά και την πιο αναγνωρίσιμη ασφαλιστική στην Ελλάδα – μια εταιρεία με τεράστιες, ακόμη ανεκμετάλλευτες δυνατότητες για περαιτέρω ανάπτυξη. Και τα σχέδια που έχει η διοίκηση της ασφαλιστικής είναι πολλά και φιλόδοξα.

Τουρισμός και πολιτισμός μαζί

Ένα ακόμη «Ναι» πήρε μία μεγάλη τουριστική επένδυση στο Πλέπι Ερμιόνης, Είναι ένα επενδυτικό σχέδιο που φιλοδοξεί να συνδυάσει τον πολιτισμό με τον τουρισμό, εξ. ού και το όνομα του Hydra's Art Residencies. Η έκταση της προτεινόμενης επένδυσης βρίσκεται στην περιοχή Πλέπι του Δήμου Ερμιόνης και είναι συνολικής έκτασης 301.488,39 τ.μ. Η επένδυση είναι αρχικού προϋπολογισμού 119 εκατ. ευρώ και φορέας υλοποίησης η κυπριακή εταιρεία PLEPI LAND DEVELOPMENT LTD, η οποία συστάθηκε το έτος 2019 και μοναδικός μέτοχος και διαχειριστής της, είναι ο Νικόλαος Καλογιάννης. Μέσω της κατάρτισης ενός ολιστικού προγράμματος ανάδειξης και προώθησης avant-garde καλλιτεχνικών δρώμενων με τίτλο «Artforms» φιλοδοξεί να αναδειχθεί σε ένα παραθαλάσσιο παραθεριστικό κέντρο κοσμοπολίτικου χαρακτήρα, το οποίο θα αποτελέσει καλλιτεχνικό επίκεντρο (culture epicentre) και σημείο αναφοράς της διεθνούς ελίτ της τέχνης, αναφέρεται στην Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Πριν λίγες ημέρες η αρμόδια επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου έδωσε το «πράσινο φως» στη νέα επένδυση, η οποία ομολογουμένως στοχεύει να φέρει κάτι νέο στην Ερμιόνη.

«Μην πυροβολείτε την κρουαζιέρα»

Καθώς ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου κ. Αθανάσιος Κουσαθανάς – Μέγας επιμένει να διαμαρτύρεται για την επιβολή του τέλους κρουαζιέρας των 20 ευρώ την υψηλή περίοδο σε Μύκονο και Σαντορίνη, επισημαίνοντας ότι η κρουαζιέρα αποτελεί σημαντικό πυλώνα στήριξης των επαγγελματιών της Μυκόνου και οποιοδήποτε ανασταλτικό μέτρο έχει σοβαρή επίπτωση στην οικονομία του νησιού» εμείς θυμηθήκαμε ότι παγκοσμίως η κρουαζιέρα έχει έσοδα 71 δισ. δολάρια, το 2024 και η πορεία δείχνει ακόμη πιο ανοδική – με προβλέψεις για 78 δισ. δολάρια το 2026. Οι ΗΠΑ προηγούνται με 45 δισ. δολάρια, αφήνοντας την Ευρώπη αρκετά πίσω με 20 δισ.

Για την Ελλάδα, τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος αποκαλύπτουν έσοδα 1,112 δισ. ευρώ από την κρουαζιέρα το 2024 και σχεδόν 5 εκατομμύρια επισκέπτες.

Δεν είναι «συμπληρωματικός» τουρισμός

Η εικόνα είναι ξεκάθαρη: η κρουαζιέρα δεν είναι πια «συμπληρωματικός» τουρισμός για την Ελλάδα, αλλά μια στρατηγική αγορά που αναβαθμίζει τη θέση της χώρας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Το ζητούμενο πλέον είναι αν θα μπορέσουμε να κεφαλαιοποιήσουμε αυτή τη δυναμική με καλύτερες υποδομές και πιο στοχευμένες υπηρεσίες και όχι απλά «εισπρακτικά μέτρα». Για να το πούμε με πιο απλά λογια. Πριν τέσσερα πέντε χρόνια η Θεσσαλονίκη, δεν είxε ούτε ένα κρουαζιερόπλοιο. Και τώρα «δένουν» στον ΟΛΘ, πάνω από 100 το χρόνο! Ποιος έχασε;

Τι ετοιμάζει η Δάιος

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση της Δάιος. Σημαντική άνοδος της μετοχής, ορισμός ειδικών διαπραγματευτών, ραγδαία μείωση του δανεισμού, καλά αποτελέσματα, νέες επενδύσεις. Όλα δείχνουν ότι οδεύει προς κεφαλαιοποίηση που θα προσεγγίζει τα 200 εκατ. Ευρώ, Αυτό προφανώς αποκλείει μια πιθανή δημόσια πρόταση, άρα τι μπορούμε να περιμένουμε; Μάλλον ένα ενδιαφέρον placement φαίνεται αρκετά πιθανό!

Τι βρήκαν πάλι στη Ρόδο;

Φάκελοι πάνε κι έρχονται στη Ρόδο, όπου τα κλιμάκια των αδιάφθορων της ΕΛΑΣ πήγαν στο νησί των Ιπποτών και έφυγαν την Παρασκευή με γεμάτες τις τσάντες, έμαθα αρμοδίως... Η δικογραφία μεγαλώνει, έφτασε τις 34 υποθέσεις και η έρευνα μπαίνει σε νέα φάση σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα του καιρού μας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ