Νέα
  • ΓΔ: 1422.35 +0.33%
  • Τζίρος: 108,35 εκ €
Δείκτες / Μετοχές
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών 2024

Η ηλεκτροκίνηση στην κυβερνητική φαρέτρα: Το σχέδιο, τα κίνητρα και οι στόχοι

Πηγή: Pixabay

Την ηλεκτροκίνηση προσθέτει η κυβέρνηση στα όπλα «χαμηλής πολιτικής», δηλαδή, σε αυτά που δεν αφορούν πολιτικά θέματα αιχμής και που δύσκολα επιδέχονται αντιπολίτευσης.

Μετά την επένδυση στη φιλοζωία, τα δικαιώματα της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ κ.λπ., ο κ. Μητσοτάκης επιχειρεί να ταυτιστεί πολιτικά με ακόμα μια καινοτομία, την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.

Σε αυτό το πλαίσιο, το κυβερνητικό σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση στηρίζεται σε τέσσερις άξονες:

Πρώτος άξονας είναι η ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων, σε όλα τα επίπεδα: ΙΧ, ταξί, αστικές συγκοινωνίες. Τα κίνητρα που δόθηκαν από την κυβέρνηση, υποστηρίζουν στελέχη του πρωθυπουργικού επιτελείου, για την αγορά ή τη μίσθωση ηλεκτρικών ΙΧ και δικύκλων, έχουν φέρει αποτέλεσμα, καθώς το ποσοστό της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 0,4% που ήταν το 2019 εκτινάχθηκε σήμερα σχεδόν στο 7%.

Ειδικότερα, το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 480. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, η Ελλάδα σήμερα είναι η χώρα της Ε.Ε. με το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, πράγμα που η κυβέρνηση και θέλει να διαδώσει, αλλά και να αξιοποιήσει πολιτικά.

Δεύτερος άξονας είναι οι υποδομές για εύκολη φόρτιση. Τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης ήταν 58 πανελλαδικά το 2019 και ανέρχονται σήμερα στα 1.200. Στόχος είναι να φτάσουν το 2025 τα 12.000 και το 2030 τα 25.000.

Τρίτος άξονας του κυβερνητικού σχεδίου είναι η μέγιστη διευκόλυνση των χρηστών για την εύρεση και αξιοποίηση σημείου φόρτισης. Τους επόμενους μήνες πρόκειται να ενεργοποιηθεί πλήρως το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το δίκτυο των δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών. Θα δημιουργηθεί επίσης ειδική εφαρμογή, ώστε ο καθένας να έχει ανά πάσα στιγμή στο κινητό του όλες αυτές τις πληροφορίες.

Τέταρτος άξονας είναι ο εκσυγχρονισμός των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες. Ηδη από τον Ιούλιο 2021 έχει εκδοθεί η ΚΥΑ που προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία συνεργείων ηλεκτρικών οχημάτων. Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι διαδικασίες που θα καθορίζουν τόσο τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, όσο και τα σημεία ελέγχου ηλεκτρικών οχημάτων στα ΚΤΕΟ.

Καινοτομία τα «πράσινα ταξί»

Στο πλαίσιο του σχεδίου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και του στόχου για ανανέωση του στόλου των οχημάτων με ηλεκτροκίνητα, η κυβέρνηση προετοιμάζει μία ξεχωριστή ενίσχυση για την αντικατάσταση των ταξί. Πρόκειται για το πρόγραμμα «πράσινα ταξί», το οποίο είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και θα χρηματοδοτεί την αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Το σύνολο της επιδότησης για τα ταξί μπορεί να ξεπερνά τις 20.000 ευρώ κατά περίπτωση. Παράλληλα, εκπονείται από τις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών, σχέδιο εγκατάστασης υποδομών φόρτισης στις πιάτσες ταξί, με προτεραιότητα σε αυτές που το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ το επιτρέπει, χωρίς να γίνει σημαντική επαύξηση ισχύος.

Το όλο σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, καταλήγουν οι κυβερνητικοί παράγοντες, αποτελεί απτή απόδειξη ότι ο πράσινος μετασχηματισμός -ο οποίος θα συνοδεύεται από τη δημιουργία νέων ειδικοτήτων και θέσεων εργασίας- αποτελεί σταθερή επιδίωξη της κυβέρνησης και τη διαφοροποιεί από προηγούμενες.

Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ