Νέα
  • ΓΔ: 1406.91 -2.24%
  • Τζίρος: 135,49 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στο βρεφικό γάλα

Πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στο βρεφικό γάλα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, για την αναχαίτιση της ακρίβειας. Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για ένα πλαφόν στο περιθώριο εμπορικού κέρδους των εταιρειών με μαθηματικό τύπο που θα νομοθετηθεί και θα περιορίζει το περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων κοντά στο 7%, με βάση υπολογισμού το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης. 

Όπως αποκάλυψε η «Η» από το πρωί, η λύση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους ήταν στο τραπέζι. 

Για τα προϊόντα ευρείας χρήσης, όπως καθαριστικά σπιτιού, απορρυπαντικά, οδοντόκρεμες, σαμπουάν, αφρόλουτρα, βρεφικές πάνες ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε ότι θα περιοριστούν οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30%. Στη δέσμη των μέτρων εντάσσονται και τα ωποροκηπευτικά, όπως είχε αποκαλύψει χθες η «Η»

«Δεν είμαστε μπανανία»

Ο πρωθυπουργός έστειλε σαφές μήνυμα στις πολυεθνικές, τονίζοντας ότι «Η μάχη για την αντιμετώπιση της ακρίβειας είναι μια μάχη διαρκής και στη μάχη αυτή αξιοποιούνται διαρκώς νέα εργαλεία πολιτικής μέχρι να καταλάβουν όλοι και ειδικά οι πολυεθνικές εταιρείες ότι η Ελλάδα δεν είναι «μπανανία» και ότι ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός». 

Αναφερόμενος στη ΔΙΜΕΑ, υπογράμμισε ότι η ενδυνάμωσή της, όπως και οι εντατικοί έλεγχοι στην αγορά «μας έχουν βοηθήσει πολύ».

Τα νέα μέτρα έχουν ακριβώς ως στόχο να αντιμετωπίσουν χρόνιες στρεβλώσεις οι οποίες έχουν συσσωρευτεί επί πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά και οι οποίες δυστυχώς έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης. Και έχουν οδηγήσει στο απαράδεκτο φαινόμενο αντίστοιχα προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών να πωλούνται πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Αυτό προφανώς είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό.

Ειδική πρόνοια θα υπάρχει και για το ζήτημα του βρεφικού γάλακτος, όπου πράγματι είναι παντελώς αδικαιολόγητο γιατί οι τιμές στην Ελλάδα είναι τόσο ακριβότερες από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Εξηγώντας την νέα παρέμβαση της κυβέρνησης είπε ότι «οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Αφορά προϊόντα ευρείας χρήσης οδόντοκρεμες, καθαριστικά σπιτιού, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά»

►Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Στο στόχαστρο των νέων μέτρων το περιθώριο κέρδους των πολυεθνικών

Καταλήγοντας ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε: «Μας απασχολεί πολύ ως κυβέρνηση η οικονομική επιβάρυνση για τις νέες οικογένειες. Είναι κάτι που το έχουμε αντιμετωπίσει ήδη με σειρά υποστήριξης των νέων οικογένειων. Θυμίζω ότι από το 2019 η κυβέρνηση αυτή θέσπισε εφάπαξ βοήθημα 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που γεννιέται στην πατρίδα μας. Αυτό βοηθάει πολύ μια οικογένεια με τα πρώτα έξοδα. Έχουμε δρομολογήσει και άλλες πρωτοβουλίες όπως η αύξηση αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί, η αύξηση των επιδομάτων παιδιού για δημοσίους υπαλλλήλους, η αύξηση της άδειας μητρότητας. Άρα και τα μέτρα που θα εξαγγελθούν στη συνέχεια είναι στο πλαίσιο στήριξης της ελληνικής οικογένειας αντιλαμβανόμενοι πλήρως το βάρος που συνεπάγεται για μια οικογένεια η απόκτηση ενός παιδιού»..

Το μεσημέρι θα ακολουθήσει συνέντευξη Τύπου του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα για την αναλυτική παρουσίαση των παρεμβάσεων.

Αναλυτικά η δήλωση του Πρωθυπουργού στη σύσκεψη για μέτρα κατά της ακρίβειας

Η μάχη για να τιθασεύσουμε την ακρίβεια και για να επιβάλουμε κανόνες εντονότερου ανταγωνισμού υπέρ του καταναλωτή, όπως γνωρίζετε, είναι μια μάχη διαρκής. Και στη μάχη αυτή αξιοποιούμε διαρκώς νέα εργαλεία πολιτικής μέχρι να καταλάβουν όλοι, και θα έλεγα ειδικά οι πολυεθνικές εταιρείες, ότι η Ελλάδα δεν είναι “μπανανία” και ότι ο πληθωρισμός της απληστίας δεν μπορεί να είναι ανεκτός.

Η ενδυνάμωση της ΔΙ.Μ.Ε.Α. και οι εντατικοί έλεγχοι οι οποίοι έγιναν τους τελευταίους μήνες στην αγορά, κυρίως δύσκολοι έλεγχοι που αφορούν τους παράγοντες κόστους και κερδοφορίας των βασικών προϊόντων που αποτελούν και το Καλάθι του Νοικοκυριού, μας έχουν βοηθήσει να κατανοήσουμε πολύ καλύτερα τους μηχανισμούς λειτουργίας της αγοράς.

Τα νέα μέτρα τα οποία θα εξειδικεύσει στη συνέχεια ο Υπουργός Ανάπτυξης έχουν ακριβώς ως στόχο να αντιμετωπίσουν χρόνιες στρεβλώσεις οι οποίες έχουν συσσωρευθεί επί πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά και οι οποίες, δυστυχώς, έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης. Και έχουν οδηγήσει στο απαράδεκτο φαινόμενο αντίστοιχα προϊόντα πολυεθνικών εταιρειών να πωλούνται πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα από ό,τι σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Αυτό προφανώς είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό.

Οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου, περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Αφορούν προϊόντα ευρείας χρήσης, όπως καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά.

Ειδική πρόνοια θα υπάρχει και για το ζήτημα του βρεφικού γάλακτος, όπου πράγματι είναι παντελώς αδικαιολόγητο γιατί οι τιμές στην Ελλάδα είναι τόσο ακριβότερες από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εκεί, όπως θα εξειδικεύσει αργότερα και ο αρμόδιος Υπουργός, θα μπει ένα πλαφόν στο περιθώριο του μεικτού κέρδους, έτσι ώστε οι τιμές να προσαρμοστούν σε λογικά για την Ευρώπη επίπεδα.

Με τα μέτρα αυτά σκοπός μας είναι να διορθώσουμε κατεστημένες στρεβλές εμπορικές πρακτικές και βασική μας προτεραιότητα παραμένει η προστασία του καταναλωτή και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

Θα ήθελα, τέλος, να προσθέσω ότι μας απασχολεί πολύ ως κυβέρνηση η οικονομική επιβάρυνση για τις νέες οικογένειες. Είναι κάτι το οποίο έχουμε αντιμετωπίσει ήδη μέσα από μια σειρά από μέτρα υποστήριξης των οικογενειών και θέλω να θυμίσω ότι η κυβέρνηση αυτή θέσπισε από το 2019 εφάπαξ βοήθημα, το οποίο καταβάλλεται σε δύο δόσεις, ύψους 2.000 ευρώ για κάθε παιδί το οποίο γεννιέται στην πατρίδα μας.

Αυτό βοηθάει πολύ μία νέα οικογένεια με τα πρώτα έξοδα τα οποία συνοδεύουν τη γέννηση ενός παιδιού, αλλά προφανώς υποστηρίζουν και την οικογένεια τους πρώτους μήνες με τις αυξημένες δαπάνες, είτε αφορούν σε βρεφικό γάλα, είτε αφορούν σε πάνες, είτε αφορούν σε μωρομάντηλα.

Και φυσικά έχουμε δρομολογήσει και μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες, όπως η αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για οικογένειες με παιδιά, η αύξηση του επιδόματος παιδιού για τους δημόσιους υπαλλήλους, η επέκταση του επιδόματος μητρότητας στις ελεύθερες επαγγελματίες και στις αγρότισσες.

Άρα, και τα μέτρα τα οποία θα εξαγγελθούν στη συνέχεια ας τα δούμε και στα πλαίσια μιας συνολικής πολιτικής στήριξης της οικογένειας και ειδικά των νέων οικογενειών, αντιλαμβανόμενοι πλήρως το μεγάλο οικονομικό βάρος που η απόκτηση ενός παιδιού συνεπάγεται για μία νέα οικογένεια.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ