Νέα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

X-Ray: Το αφεντικό απ’ τη Σαγκάη, τα ευχάριστα για τους «ταξιτζήδες» πετρελαίου και ο ανταγωνισμός Marriott vs Hilton

Βράζει η Θράκη

Σας έγραφα προ ημερών ότι δεν είναι καθόλου εύκολα τα πράγματα για την Eldorado στη Θράκη. Πριν αλέκτωρ λαλήσει, ένα εξόχως σκληρό κείμενο – ανακοίνωση μαρτυράει του λόγου το αληθές. Η Διανομαρχιακή Επιτροπή Ροδόπης – Έβρου κατά της εξόρυξης χρυσού. «δίνει στεγνά» καθηγητές του Δημοκρίτειου που έχουν συνάψει συμβάσεις με την εταιρεία «Μεταλλεία Θράκης». Η Επιτροπή καλεί τον Πρύτανη να πάρει καθαρή θέση και καταλήγει: Πρέπει να θεωρηθεί δεδομένο ότι δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να βάλει ταφόπλακα στον τόπο μας! Stay tuned...!

Τα tech - μυστικά στο νέο απόκτημα του Πάρη Κυριακόπουλου

Σας έλεγα προ ημερών, με αφορμή τη Γ.Σ. της Μοτοδυναμικής ότι μετά την Porsche, η εταιρεία μπαίνει δυνατά σε άλλη μια αντιπροσωπεία υψηλής στάθμης, τη ΝΙΟ. Ήλθε ή ώρα να σας πω και μερικά στοιχεία για την εκλεκτή κινέζικη μάρκα. Η NIO Inc. σχεδιάζει, αναπτύσσει, κατασκευάζει και πουλά έξυπνα ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα, την Ευρώπη και διεθνώς. Προσφέρει ηλεκτρικά SUV πέντε και έξι θέσεων, καθώς και έξυπνα ηλεκτρικά sedan.

Λύσεις ενέργειας

Η εταιρεία προσφέρει επίσης λύσεις ενέργειας, όπως το Power Home, μια λύση φόρτισης σπιτιού, το Power Swap, μια υπηρεσία ανταλλαγής μπαταριών, το Power Charger και το Destination Charger, το Power Mobile, μια υπηρεσία φόρτισης κινητού μέσω φορτηγών φόρτισης, το Power Map, μια εφαρμογή που παρέχει πρόσβαση σε ένα δίκτυο δημόσιων φορτιστών και τις πληροφορίες τους σε πραγματικό χρόνο, και την υπηρεσία One Click for power valet.

Το αφεντικό απ’ τη Σαγκάη

Η εταιρεία ήταν παλαιότερα γνωστή ως NextEV Inc. και άλλαξε το όνομά της σε NIO Inc. τον Ιούλιο του 2017. Η NIO Inc. ιδρύθηκε το 2014 και εδρεύει στη Σαγκάη της Κίνας. Πρόεδρος και CEO είναι ο 51χρονος Bin Li.

Απίθανο σενάριο να κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ;

Και μια και η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται, μεν, αλλά οι πολλοί έχουν συμβατικά οχήματα και πάνε στα βενζινάδικα να σας πάω και στα του Μεσανατολικού από όπου μεταξύ άλλων εξαρτώνται, σε ένα σημαντικό ποσοστό, και οι τιμές ενέργειας και δη των καυσίμων. Είναι, άραγε, πιθανό να κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; Θα πρόκειται για μια εξέλιξη που κανείς από τους εμπλεκόμενους δεν θέλει. Το Ιράν δεν το θέλει, γιατί δεν θα μπορεί να πουλάει πετρέλαιο στην Κίνα, οι αραβικές χώρες δεν το θέλουν γιατί δεν θα μπορούν να πουλάνε το δικό τους πετρέλαιο Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ως «απίθανο» το σενάριο να κλείσουν τα στενά καθώς εκτός των παραπάνω θα έστρεφε όλα τα αραβικά κράτη του Κόλπου κατά του Ιράν.

Τα ακτοπλοϊκά και ο Κικίλιας

Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν, λέει ο λαός, γι αυτό και το ενδεχόμενο να υπάρξει εξέλιξη στο Ορμούζ έχει κάνει ήδη τους αναλυτές και τους παράγοντες της αγοράς στην Ελλάδα να εκτιμούν πως οι τιμές στα καύσιμα μπορεί να αυξηθούν παραπάνω από 10%. Ανάλογα, δε, με την εξέλιξη της σύγκρουσης οι ανατιμήσεις μπορεί να συνεχιστούν και να γίνουν ακόμα μεγαλύτερες. Υπάρχει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, που μας αφορά λόγω καλοκαιριού. Οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν φέτος μεσοσταθμικά «παγώσει» αφότου με απόφαση του Βασίλη Κικίλια μειώθηκαν τα λιμενικά τέλη. Ωστόσο μια αύξηση της τιμής των (ήδη ακριβών) καυσίμων των πλοίων, θα επιφέρει τελικά αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά. Οι επικεφαλής των ενώσεων των ακτοπλόων μιλούν ήδη για την πιθανότητα αύξησης της τιμής των εισιτηρίων σε πρώτη φάση κατά 5%. Ο υπουργός Ναυτιλίας πρέπει να παρέμβει εάν φανεί πως αρχίζει πάλι το «γαϊτανάκι» των αυξήσεων.

Απόνερα στα επιτόκια

Και μια και λέμε για τα «απόνερα» στην οικονομία από τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και το τι θα γίνει με τις τιμές του πετρελαίου να σας πω ότι μια βασική ανησυχία από ένα απευκταίο για μας τους καταναλωτές, «σφράγισμα» των Στενών του Ορμούζ και άνοδο των τιμών στο πετρέλαιο, θα ‘ναι και μια γενικότερη πίεση στον πληθωρισμό. Κι αυτό όπως είναι φυσικό φέρνει προβληματισμό για την εξέλιξη της νομισματικής πολιτικής των μεγάλων κεντρικών τραπεζών, που τους τελευταίους μήνες αποκλιμακώνουν το κόστος χρήματος. Ένα ζάπινγκ που έκανα στα αμερικανικά τηλεοπτικά δίκτυα, χθες, καθότι και ….πολίτης του κόσμου, που έδειξε ότι η ανησυχία υπάρχει. Πάντως με βάση το δελτίο του εξελίξεων του ΙΟΒΕ, που όμως δεν έχει «μεταβολίσει» ένεκα χρόνου τις εξελίξεις. Υπάρχει νέα υποχώρηση των τιμών παραγωγού τον Απρίλιο, 6,3% σε συνέχεια μείωσης 3,3% ένα μήνα πριν. Ωστόσο οριακή άνοδος για τον δείκτη σε Ευρώπη, στην περιοχή του 0,1% από άνοδο 0,8% ένα μήνα πριν. Για να δούμε τι θα γίνει στο μέτωπο ακρίβειας - επιτοκίων;

Μικρή επιδείνωση στο οικονομικό κλίμα

Πάντως, μια και αναφερόμαστε στο «Δελτίο Εξελίξεων στη Βιομηχανία», σε αντικατάσταση των «Αποτελεσμάτων Οικονομικής Συγκυρίας στον Τομέα της Βιομηχανίας» για τον Ιούνιο βλέπω μια μικρή επιδείνωση σε Βιομηχανία και Υπηρεσίες, αλλά μια άνοδο των προσδοκιών σε Κατασκευές και Λιανικό Εμπόριο. Συγκεκριμένα ο δείκτης οικονομικού κλίματος διαμορφώθηκε τον Μάιο στις 107,0 μονάδες, έναντι 107,4 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, αλλά και 110,2 μονάδων ένα έτος πριν.

Έτσι, ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στη Βιομηχανία μειώθηκε τον Μάιο του τρέχοντος έτους στις 110,8 μονάδες (από 113,1 μον. ένα μήνα πριν), σε υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με ένα έτος νωρίτερα (109,2 μον.). Επίσης καταγράφεται ανάπτυξη το α΄ τρίμηνο, ηπιότερη έναντι του προηγούμενου τριμήνου, λόγω της συρρίκνωσης των πάγιων επενδύσεων. Όπως λέει το ΙΟΒΕ υπάρχει άνοδος ΑΕΠ το α’ τρίμηνο του 2025, κατά 2,2%, κατόπιν ανάκαμψης 2,5% στο δ’ τρίμηνο του 2024. Πάντως, η αύξηση στο α’ τρίμηνο είναι η ισχυρότερη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1,6%).

Ευχάριστα για τους ρισκαδόρους «ταξιτζήδες» του πετρελαίου

Πάντως τα τελευταία νέα από τον Κόλπο, είναι ευχάριστα για όσους «ταξιτζήδες των ωκεανών», όπως έλεγε κι ένας επιφανής εφοπλιστής, δηλαδή, πλοιοκτήτες δεξαμενοπλοίων, αναλαμβάνουν ρίσκο. Η ζήτηση για πλοία εξακολουθεί να υπάρχει, η προσφορά όμως μειώνεται και οι ναύλοι εκτοξεύονται. Τα κέρδη για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια έχουν αυξηθεί πάνω από 20% τοις δυο τρεις τελευταίες ημέρες. Το βασικό συμπέρασμα είναι πως όσο η αστάθεια συνεχίζεται ή επιδεινώνεται, τόσο οι ναύλοι και τα ασφάλιστρα θα αυξάνονται, ενισχύοντας τα κέρδη για όσους ρισκάρουν, αλλά περιορίζοντας τη ρευστότητα της αγοράς. Η ναυτιλία γίνεται για άλλη μία φορά «όμηρος» των γεωπολιτικών εντάσεων, με πιθανούς νικητές και χαμένους – όχι μόνο οικονομικά, αλλά και στρατηγικά.

Marriott vs Hilton

Εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των δυο κορυφαίων παγκοσμίως αλυσίδων ξενοδοχείων στη χώρα μας. Marriott και Hilton προσθέτουν συνεχώς νέες μονάδες κάτω από τα δεκάδες Brands που διαθέτουν και οι δυο με αποτέλεσμα αυτή την περίοδο 51 ξενοδοχεία στην Ελλάδα να φέρουν κάποια από τις επωνυμίες της Hilton με την Marriott να ακολουθεί με 46 brands. Τελευταίο «απόκτημα» για την Marriott το Patmos Aktis, a Luxury Collection Resort & Spa, Greece, σηματοδοτώντας την πρώτη παρουσία του brand The Luxury Collection της Marriott, στα Δωδεκάνησα.

Λίγα χρόνια πίσω, όχι πολλά, τέσσερα με πέντε, οι δυο διεθνείς αλυσίδες είχαν παρουσία στη χώρα μας με πολύ λίγα επώνυμα brands. Η ανάπτυξη τους ωστόσο αποδεικνύει την ισχυρή δυναμική του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος βέβαια τώρα έρχεται αντιμέτωπος με τις επιπτώσεις της κρίσης στη Μέση Ανατολή.

Η μεγαλύτερη επένδυση που έγινε ποτέ στην Πάτμο

Tο Patmos Aktis, a Luxury Collection Resort & Spa, Greece, είναι ιδιοκτησίας του επενδυτικού ταμείου SMERemediumCap (SMERC), επικεφαλής του οποίου είναι ο πρώην τραπεζίτης Νίκος Καραμούζης. Η ανακαίνιση του στοίχισε περί τα 20 εκατ. ευρώ και είναι η μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει ποτέ στην Πάτμο.

Στον κλάδο φιλοξενίας τo ξενοδοχειακό portfolio του SMERC εκτός από το πεντάστερο Patmos Aktis Suites & Spa, περιλαμβάνει και το χαρτοφυλάκιο «Tethys», που απαρτίζεται από 72 4άστερες και 5άστερες ξενοδοχειακές μονάδες 4.000 κλινών που λειτουργούν σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Χαλκιδική, αλλά και στον ορεινό όγκο της χώρας, το οποίο έχει βοηθήσει τις 60 από τις 72 μονάδες να ανακάμψουν και να καταστούν και πάλι βιώσιμες, σύμφωνα με τους επιτελείς του ταμείου.

Νέο fund από τον Ν. Καραμούζη

Πάντως οι επιτελείς του SMERC και ο Νίκος Καραμούζης, αναζητούν ένα νέο κύκλο επενδύσεων με τη σύσταση του νέου επενδυτικού ταμείου SMERC II, που πρόκειται να ολοκληρωθεί πιθανότατα μέσα στο γ’ τρίμηνο του έτους. Οι επενδύσεις θα είναι εστιασμένες στην Ελλάδα, και ειδικότερα σε κατακερματισμένες αγορές. Αναμένουμε!

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ